Uber с намерение да купи дубайския си конкурент Careem
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber с намерение да купи дубайския си конкурент Careem

Въпреки че един от инвеститорите на Uber е Публичния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия, компанията се сблъсква с ожесточена конкуренция в Близкия изток

Uber с намерение да купи дубайския си конкурент Careem

Това е част от битката за пазарно участие на компанията за транспортни услуги, която цели да излезе на печалба

2235 прочитания

Въпреки че един от инвеститорите на Uber е Публичния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия, компанията се сблъсква с ожесточена конкуренция в Близкия изток

© Reuters


Компанията за споделени пътувания Uber започва преговори за придобиване на дубайския доставчик на транспортни услуги Careem. Американската фирма обмисля участие с мажоритарен дял в конкурента си от Близкия изток или пълно придобиване, споделят пред Bloomberg източници, запознати с въпроса. Разговорите са започнали, след като се разбра, че Careem търси финансиране, за да укрепи позицията си като най-голям конкурент на Uber на дубайския пазар.

В търсене на пазари и печалба

Преди време Uber продаде бизнеса си в Югоизточна Азия на местния конкурент Grab в замяна на минимален дял, за да предотврати скъпата битка за пазар. Компанията сключи подобна сделка и с китайската Didi Chuxing през 2016 г. и се наложи на пазара в Русия, след като сля бизнеса си с този на IT компанията Yandex.

В началото на годината най-големият акционер в Uber - Softbank, призова компанията за споделено пътуване да се съсредоточи върху възстановяването на пазарния си дял в САЩ и разрастването на ключови европейски пазари с цел да излезе на печалба.

Въпреки че един от инвеститорите на Uber е държавният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия, компанията се сблъсква с ожесточена конкуренция в Близкия изток от страна на Careem, която се финансира от Didi и Kingdom Holding, собственост на саудитския принц Ал Уалид бин Талал.

Успехът на Careem

Базираната в Дубай Careem, основана през 2012 г., държи лидерската позиция за транспортни приложения в Близкия изток, Северна Африка, Пакистан и Турция. Компанията е подкрепена финансово от Rakuten, Daimler, DCM Ventures и Coatue Management и вече е набрала повече от 500 млн. долара чрез рисково финансиране и е с оценка, надхвърляща 1 млрд. долара.

Предлагането на отстъпки и промоции за примамване на шофьорите и пътниците е скъпо както за Uber, така и за Careem. Това не е първият път, в който компаниите говорят за потенциално сътрудничество, споделя източник на агенцията, и няма гаранция, че този път ще се сключи сделка. За момента двете компании отказват коментар пред медиите.

Компанията за споделени пътувания Uber започва преговори за придобиване на дубайския доставчик на транспортни услуги Careem. Американската фирма обмисля участие с мажоритарен дял в конкурента си от Близкия изток или пълно придобиване, споделят пред Bloomberg източници, запознати с въпроса. Разговорите са започнали, след като се разбра, че Careem търси финансиране, за да укрепи позицията си като най-голям конкурент на Uber на дубайския пазар.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Никакви споделени пътувания не предлага убер,.. таксиметрови услуги на цени дъмпинг на местните ако требе лиценз и защита на работещите.. убер е над тва... и доходите на щоферите..

    Ще е интересно как арабите ше ги иснасилят .,, нахално... и брутално.

    Малко са компаниите, толкова рекламирани и толкова деструктивни ...
    Сума ти хора се грижат за семействата си с такси услуги... като ти вземе убер бруто 25%.. а данъци, осигуровки, застраховки, гориво амортизация и лизинга е за твоя сметка...
    Каланик определя цените... и ти казва като се вози - колко си тъп? всъщност да караш за мен.. вместо за местна такси фирма


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK