Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 юли 2018, 16:24, 6615 прочитания

Carlsberg пуска безалкохолна бира Birell на българския пазар

В България категорията държи под 1% в обем, но се развива с бързи темпове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България и Полша са двата пазара, на които ще се тества марката безалкохолна бира на Carlsberg - Birell. След пилотното представяне тази година през 2019 ще започнат продажби на пивото и в други държави.

"Продуктът е отговор на засилващата се тенденция към здравословен начин на живот, изразена особено ясно сред младите хора", съобщи на пресконференция Теодор Несторов, маркетинг директор на "Карлсберг България".


В две разновидности

Бирата, която се произвежда в завод на Carlsberg във Франция, ще се предлага в две разновидности – Birell Pilsner - светла (лагер), и Birell Belgian Wit - белгийска пшенична. Вкусовете са избрани след потребителско проучване, направено в петте най-развити пазара за безалкохолно пиво: Германия, Франция, Швеция, Швейцария и Полша, уточни Радостина Гарибска, бранд мениджър на Birell.

Напитката ще се предлага във всички канали за дистрибуция на препоръчителна цена от 1.29 лв. за кен от 500 мл, съобщиха от българската компания. Глобалната комуникация за марката е разработена изцяло от българския екип на "Карлсберг България" и от агенция "Ноубъл Графикс". Телевизионният клип ще се ползва от всички пазари, на които ще присъства Birell.



"Големите бирени компании имат безалкохолна бира в своето портфолио. Разликата е, че за някои от тях това е допълнителен продукт към и под основните им марки. Ние прилагаме различен подход – Birell е отделен бранд, насочен към млади хора, към хора на действието, които водят активен и здравословен начин на живот. Нашата цел е да дадем на потребителите повече възможности за осъзнат избор, а не просто напитка, която замества алкохолната в определени ситуации, като шофиране например", обобщи Теодор Несторов.

С 38% ръст

"За последните десет години продажбите на безалкохолни бири по света отбелязват над 90% ръст в обем, но у нас тази категория почти не съществува. Тя държи по-малко от един процент от целия пазар на бира в страната", съобщи Теодор Несторов. За сравнение - по данни на Съюза на пивоварите в България през миналата година са продадени общо 5.470 млн. хектолитра бира.

В "Карлсберг груп" ръстът в обем на безалкохолните бири през първото тримесечие на 2018 г. е 23% (сравнено със същия период на предходната година), показва финансовият доклад на компанията, публикуван на 1 май. В България този сегмент се развива с още по-големи темпове. По данни на агенция Nielsen за първите пет месеца на годината продадените количества безалкохолно пиво са нараснали с 38% спрямо същия период на 2017 г.

Без акциз

На българския пазар не липсват предложения за безалкохолна бира - "Каменица Безалкохолна", Zagorka Maxx 0.0%, Heineken 0.0, Erdinger, Budweiser, Corona, Beck's Blue, Krombacher, Clausthaler, Bitburger и др.

Факт е, че трендът за чист и здравословен живот (clean living) в последните години доведе до спад на продажбите на алкохолни напитки и в САЩ, и в Европа, което принуждава пивоварите да търсят нови полета за изява. Не е тайна обаче, че производителите имат още един стимул да развиват сегмента на "0-процентовия алкохол" - безалкохолната бира генерира повече приходи, защото заради липсата на алкохол за нея не се плаща акциз.

По данни на Агенция "Митници" постъпленията от акциз за бира през 2017 г. са 79.376 млн. лв. Като цяло пазарът на бира в страната бележи ръст от 3.7% в обем за първите пет месеца на година, показват данните на Nielsen.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 1428 прочитания

Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция

Най-важното е да не спираме, защото производството се рестартира много трудно, казва съдружничката във фирмата пред "Капитал"

8 апр 2020, 749 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германски мигач от Пловдив

Турската odelo Farba Lighting Group инвестира 37 млн. евро в завод за автомобилни светлини за германски автомобили

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10