С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 юли 2018, 21:17, 3647 прочитания

Индийската Varroc купува собственика на завода за фарове край Димитровград*

Освен българското предприятие продавачът Sa-ba има производство и край Истанбул

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Над 57 млн. лв. ще бъдат инвестирани в четири нови предприятия

"Осрам", "Са-ба България", "Би Ем Ес продакшън" и "Бетелгиус" получиха инвеститорски сертификати за проектите си

1 дек 2016

Инвестиции за 100 млн. лв. в два нови завода започват в Димитровград

Турската "Са-ба" ще произвежда осветление за автомобили, а японската "Язаки" - кабелни системи

5 юни 2016
Турската компания Sa-ba Automotive, която в момента строи завод за автомобилно осветление край Димитровград, има нов собственик. Купувач е базираната в Плимът, САЩ, Varroc Lighting Systems, която е част от индийската група Varroc. Със сделката компанията придобива производствата на Sa-ba в Турция и България. Цената не се съобщава.

Сделката

Информацията беше публикувана на сайта на Varroc Lighting, а логото на новия собственик вече присъства и на сайта на Sa-ba. От турската компания потвърдиха за "Капитал", че сделката е финализирана на 2 юли и че е за 100% от капитала, но отказаха детайли. От Varroc не отговориха на въпросите на вестника.

Според официалното съобщение с придобиването Varroc Lighting печели капацитет от 10 хил. кв.м производствен и технологичен център близо Истанбул, както и 20 хил. кв.м площ в завода край Димитровград, който е в процес на изграждане и който има възможност за допълнително разширение.

"Турция е растящ пазар и присъствието ни там помага да увеличим услугите, които предоставяме на растящата ни база клиенти", посочва президентът и главен изпълнителен директор на Varroc Lighting Стефан Веди в съобщението. По данни на компанията в Турция се произвеждат по 1.7 млн. автомобила годишно. Очаква се сделката да подпомогне изпълнението на текущите проекти на Varroc, както и да й даде достъп до нови клиенти.



Преди старта

Турската Sa-ba произвежда външно и вътрешно осветление за автомобили (фарове, стопове, мигачи и т.н.), а сред клиентите й са Audi, Ford, Seat, Skoda и др. В края на 2015 г. компанията регистрира българско дружество - "Са-ба България", и купи и 30 дка парцел край Димитровград, като обяви, че планира да инвестира 8 млн. лв. и да наеме 150 души.

Самото строителство започна миналата пролет и първоначално трябваше да приключи през третото тримесечие на 2017 г., но стартът леко се забави. "Планираме да започнем серийно производство на 3 септември. Ще стартираме с 31 души персонал, до края на годината броят им ще достигне 45, а в края на 2019 г. в завода ще работят 100 души", каза управляващият директор на Sa-ba Серкан Куруоглу. В момента в сайтовете за работа текат обяви за наемане на работници.

Експанзия

Купувачът Varroc Lighting произвежда светлини за автомобили и двуколесни моторни превозни средства. Компанията има заводи в Китай, Чехия, Индия, Мексико, Мароко, Турция и Виетнам и по информация на сайта й е вторият по големина доставчик на автомобилни компоненти в Индия.

Приходите на Varroc Lighting за 2017 г. са 1.1 млрд. долара, а прогнозите са те да достигнат 2 млрд. долара до 2021 г. чрез органичен растеж и придобивания. Покупката на Sa-ba е шестата бизнес инициатива за последните 16 месеца. Според съобщението на компанията тя е в процес на установяване на база за производство и разработка на продукти в Мароко, а наскоро е отворила и нови локации в Бразилия, Япония и Полша. Открит е бил разширен център за разработка на светлини в Острава, Чехия, и е бил увеличен производственият капацитет във Виетнам.

* Текстът е допълнен с отговорите на Sa-ba.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Вкусът се възпитава Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

21 сеп 2018, 658 прочитания

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал 1 Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

21 сеп 2018, 1353 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 9180 прочитания

21 сеп 2018, 6079 прочитания

21 сеп 2018, 5730 прочитания

21 сеп 2018, 3948 прочитания

21 сеп 2018, 3536 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
WWE: Борсовият шампион в тежка категория

Акциите на кеч компанията са се вдигнали с 260% за година заради нови ТВ сделки, но рейтингите продължават да падат

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете