С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 юли 2018, 12:06, 3389 прочитания

Приложенията на социалните платформи са направени да пристрастяват потребителите

Бизнес моделът им е такъв, че кара хората да прекарват възможно най-много време в тях, като така вниманието им бива продавано на рекламодателите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Facebook работи върху функции, които позволяват на потребителите да видят колко време са изразходвали в приложението през последните седем дни и дори да задават дневни лимити.
Компаниите, стоящи зад социалните медии, умишлено пристрастяват потребителите към своите продукти с цел финансова печалба, съобщава BBC.

"Зад екрана на телефона обикновено стоят хиляди инженери, които са работили върху това да направят приложенията, които използваме, максимално пристрастяващи", коментира бивш служител на Mozilla.


Безкрайното скролване

Само преди няколко години късите уеб страници бяха на мода. Важеше правилото, че всичко важно трябва да се събира в рамките на екрана, когато потребителят отвори страницата, без да му се налага да скролва надолу. След като лидери като Facebook наложиха така нареченото безкрайно скролване, този тренд замря. Възходът на дългите страници се дължи най-вече на специфичния начин на скролване на смартфоните и таблетите - просто трябва да плъзнете екрана надолу. Това е много по-удобно, отколкото да прескачате напред-назад между страниците.

Подобни иновации карат потребителите да прекарват повече време на телефоните си. Много от разработчиците на приложенията са принудени да създават пристрастяващи приложения от големите компании, които са ги наели.



"За да получите следващия кръг на финансиране, за да повишите цената на акциите си, времето, което хората прекарват в приложението ви, трябва да се повиши", каза човек от бранша. "Когато има толкова голям залог, започваш да се опитваш да измислиш нови начини, с които да накараш хората да останат в приложението", добавя той.

Бизнес моделът

"Бизнес моделът на приложенията на социалните медии е създаден така, че да ви ангажира и да ви накара да прекарате възможно най-много време в тях, като така вниманието ви бива продавано на рекламодателите", коментира бивш служител на Facebook.

От компанията коментираха за BBC, че "нейните продукти са предназначени да приближават хората до техните приятели, семейство и нещата, които ги интересуват".

Like бутонът

Един от най-съблазнителните аспекти на социалните медии за потребителите е опцията, която им позволява да харесват.

Лия Пърлман, един от изобретателите на like бутона във Facebook, заяви, че е станала пристрастена към социалната мрежа, защото е започнала да базира чувството си за самооценка на броя харесвания, които получава. "Когато имам нужда от одобрение - отивам във Facebook", каза тя.

Тя добавя, че не е възнамерявала like бутонът да бъде пристрастяващ. И също така вярва, че използването на социалните медии има много предимства за много хора.

Отговорът на Facebook

В отговор на твърдението, че Facebook действително се е опитал да направи приложението си пристрастяващо, компанията каза, че все още прави проучвания и се опитва да разбере дали има части от него, които биха могли да вредят на хората. Ако такива бъдат открити, компанията заявява, че "ще инвестира в това да направи приложението си безопасно".

Предприетите мерки

Instagram пуска нови функции в тази посока още в началото на юли. Първата е предупреждение, че потребителят вече е видял всички публикации на приятелите си за последните два дни. След това предупреждение вече ще са само по-стари публикации и по-нови такива, които вече са били видени от потребителя. Целта е да се намали манията на потребителите постоянно да превъртат потока с публикации в очакване да видят нещо ново или пропуснато. По този начин функцията ще успокои потребителите, че са видели всички публикации, не са пропуснали нищо и могат спокойно да се занимават с нещо друго.

Facebook и Instagram разработват и функция тип "не ме безпокой". Тя ще спира всички известия от мобилните приложения на двете социални мрежи за избран от потребителя период от време, като засега тези функции са тестови.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как Доган разшири сараите си 2 Как Доган разшири сараите си

Чрез ТЕЦ "Варна" почетният лидер на ДПС е купил от Фуат Гювен още имоти до именията си в Бояна и на морето и три яхти

28 фев 2020, 834 прочитания

ББР започва да продава активи на "Спарки Елтос" 3 ББР започва да продава активи на "Спарки Елтос"

По един от отпуснатите кредити държавната банка има да прибира 8.6 млн. евро

27 фев 2020, 2412 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Renault, Nissan и Mitsubishi имат две години да решат дали да се слеят

Бъдещето на алианса ще бъде начертано преди оттеглянето на председателя Карлос Гон

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10