С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 7 юли 2018, 12:06, 3210 прочитания

Приложенията на социалните платформи са направени да пристрастяват потребителите

Бизнес моделът им е такъв, че кара хората да прекарват възможно най-много време в тях, като така вниманието им бива продавано на рекламодателите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Facebook работи върху функции, които позволяват на потребителите да видят колко време са изразходвали в приложението през последните седем дни и дори да задават дневни лимити.
Компаниите, стоящи зад социалните медии, умишлено пристрастяват потребителите към своите продукти с цел финансова печалба, съобщава BBC.

"Зад екрана на телефона обикновено стоят хиляди инженери, които са работили върху това да направят приложенията, които използваме, максимално пристрастяващи", коментира бивш служител на Mozilla.


Безкрайното скролване

Само преди няколко години късите уеб страници бяха на мода. Важеше правилото, че всичко важно трябва да се събира в рамките на екрана, когато потребителят отвори страницата, без да му се налага да скролва надолу. След като лидери като Facebook наложиха така нареченото безкрайно скролване, този тренд замря. Възходът на дългите страници се дължи най-вече на специфичния начин на скролване на смартфоните и таблетите - просто трябва да плъзнете екрана надолу. Това е много по-удобно, отколкото да прескачате напред-назад между страниците.

Подобни иновации карат потребителите да прекарват повече време на телефоните си. Много от разработчиците на приложенията са принудени да създават пристрастяващи приложения от големите компании, които са ги наели.



"За да получите следващия кръг на финансиране, за да повишите цената на акциите си, времето, което хората прекарват в приложението ви, трябва да се повиши", каза човек от бранша. "Когато има толкова голям залог, започваш да се опитваш да измислиш нови начини, с които да накараш хората да останат в приложението", добавя той.

Бизнес моделът

"Бизнес моделът на приложенията на социалните медии е създаден така, че да ви ангажира и да ви накара да прекарате възможно най-много време в тях, като така вниманието ви бива продавано на рекламодателите", коментира бивш служител на Facebook.

От компанията коментираха за BBC, че "нейните продукти са предназначени да приближават хората до техните приятели, семейство и нещата, които ги интересуват".

Like бутонът

Един от най-съблазнителните аспекти на социалните медии за потребителите е опцията, която им позволява да харесват.

Лия Пърлман, един от изобретателите на like бутона във Facebook, заяви, че е станала пристрастена към социалната мрежа, защото е започнала да базира чувството си за самооценка на броя харесвания, които получава. "Когато имам нужда от одобрение - отивам във Facebook", каза тя.

Тя добавя, че не е възнамерявала like бутонът да бъде пристрастяващ. И също така вярва, че използването на социалните медии има много предимства за много хора.

Отговорът на Facebook

В отговор на твърдението, че Facebook действително се е опитал да направи приложението си пристрастяващо, компанията каза, че все още прави проучвания и се опитва да разбере дали има части от него, които биха могли да вредят на хората. Ако такива бъдат открити, компанията заявява, че "ще инвестира в това да направи приложението си безопасно".

Предприетите мерки

Instagram пуска нови функции в тази посока още в началото на юли. Първата е предупреждение, че потребителят вече е видял всички публикации на приятелите си за последните два дни. След това предупреждение вече ще са само по-стари публикации и по-нови такива, които вече са били видени от потребителя. Целта е да се намали манията на потребителите постоянно да превъртат потока с публикации в очакване да видят нещо ново или пропуснато. По този начин функцията ще успокои потребителите, че са видели всички публикации, не са пропуснали нищо и могат спокойно да се занимават с нещо друго.

Facebook и Instagram разработват и функция тип "не ме безпокой". Тя ще спира всички известия от мобилните приложения на двете социални мрежи за избран от потребителя период от време, като засега тези функции са тестови.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души

Компанията има 1200 служители в България и ще продължава да наема още хора

19 авг 2019, 545 прочитания

"Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив "Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив

Компанията обмисля да въведе и специализирани електромобили за дейността си

19 авг 2019, 764 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Renault, Nissan и Mitsubishi имат две години да решат дали да се слеят

Бъдещето на алианса ще бъде начертано преди оттеглянето на председателя Карлос Гон

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство