Германският телекомуникационен регулатор се фокусира върху дейността на технологични компании като Google и Facebook. От институцията смятат, че онлайн съобщенията и имейл услугите им трябва да спазват същите изисквания, както останалите телекомуникационни компании, пише Financial Times.
"Забелязваме, че линията, която разделя традиционните телекомуникационни услуги от тези в уеб пространството като Gmail (на Google) или WhatsApp (притежавана от Facebook), почти е изчезнала. Потребителите в повечето случаи въобще не забелязват да има разлика", коментира Йохен Хоман, председателят на германския регулатор.
Правната битка, която може да отвори пътя
Федералната агенция за регулиране на съобщенията е в правна битка с Google още от 2014 г., след като нареди на американския интернет гигант да регистрира своята електронна поща като телекомуникационен оператор. Този статут води до серия от задължителни регулаторни изисквания в сферата на защитата на лични данни и задължението да се предоставя информация и достъп на полицията и службите за сигурност, в случай че има такава нужда.
Делото се разглежда в момента от Европейския съд. Хоман заяви, че разглежда съдебния спор с Google като "изпитателен" и че победата ще бъде последвана от по-обширни мерки.
"Искаме европейските компании да имат равни условия, когато става дума за защита на данните, публична безопасност и изисквания за регистриране. Това трябва да важи за компании, предоставящи услуги за електронни съобщения, като WhatsApp, Facebook и други подобни, занимаващи се с такава дейност", каза той. "Искаме за тях да важат същите регулаторни изисквания, които са валидни за традиционните компании, когато става въпрос за предоставяне на услуги за съобщения."
Йохен Хоман, председателят на германския телекомуникационен регулатор
Заради нарастващото си влияние в икономическо и социално отношение, а в някои случаи и в политическата сфера Google, Facebook, Apple и Amazon са цел на все повече регулаторни органи в Европа, към които спадат Европейската комисия, германските служби, както и данъчни органи, намиращи се на континента.
Влияние върху другите страни от ЕС
Проверките са следствие от различни правни и регулаторни основания, но отразяват общото безпокойство в Европа за пазарното влияние на водещите американски технологични интернет групи. Google отказа да коментира самия съдебен процес, но предупреди, че курсът, определен от германския регулатор, е в противоречие с останалата част от Европа.
"Особеното значение на този въпрос произтича от потенциалните последици за други комуникационни услуги и от въздействието върху други държави, членки на ЕС ", се казва в изявление на Google. "Германският регулатор е единственият авторитетен орган в Европа, който изисква и смята за изключително важна регистрацията на Gmail като телекомуникационна услуга." Регулаторът е създаден преди 20 години, за да контролира германския енергиен, телекомуникационен и пощенски сектор.
Контролът в бъдеще
Контролът върху технологичните гиганти е част от стратегията за бъдещето на регулатора, която ще насочи вниманието си и върху изостаналото състояние на интернет инфраструктурата в страната. Въпреки икономическото си благосъстояние по-голямата част от страната все още разчита на стари медни кабели, а не на бърза и здрава оптична мрежа. "Германия отдели много време да усъвършенства връзката по кабел и скоростта, която осигурява тя, е повече от достатъчна за домакинствата. Ясно е обаче, че бъдещето се гради на друга основа", споделя Хоман.
Той добавя, че решението на конфликта с Google ще играе важна роля в насърчаването на разпространението на оптични сигнали, за да може агенцията да намери начини да направи инвестирането в оптичната мрежа по-привлекателно за компании като Deutsche Telekom.
"Проблемът в момента е, че едва ли някой е готов да плати допълнително за това", обяснява Хоман. "От известно време сме на мнение, че не искаме да регулираме оптичната мрежа по същия начин, както кабелната. В момента проверяваме доколко далеч можем да стигнем с регулирането и да разберем дали въобще има нужда от него", обобщава той.
Германският телекомуникационен регулатор се фокусира върху дейността на технологични компании като Google и Facebook. От институцията смятат, че онлайн съобщенията и имейл услугите им трябва да спазват същите изисквания, както останалите телекомуникационни компании, пише Financial Times.
"Забелязваме, че линията, която разделя традиционните телекомуникационни услуги от тези в уеб пространството като Gmail (на Google) или WhatsApp (притежавана от Facebook), почти е изчезнала. Потребителите в повечето случаи въобще не забелязват да има разлика", коментира Йохен Хоман, председателят на германския регулатор.
1 коментар
Тук трябва да се фокусират върху дейноста на фирми като София Интернешънъл Секюритиз АД, защото е доста съмнителна!