Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 юли 2018, 10:07, 3655 прочитания

Внезапната смърт на съпредседателя на HNA усложнява ситуацията в компанията

Китайският конгломерат се преструктурира спрямо исканията на Пекин, ограничава дълга си и спира международната експанзия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Внезапната смърт на съпредседателя на китайския конгломерат HNA Уанг Джен при трагичен инцидент във Франция ще затрудни преструктурирането на компанията. Преди няколко месеца китайското правителство разпореди на групата да развива дейност предимно в авиационния сектор и да ограничи чуждите инвестиции, тъй като придоби редица играчи от няколко бранша, пише Financial Times.

Уанг - движещата сила на HNA


Уанг загина на 57-годишна възраст на 3 юли по време на ваканция в Прованс в Югоизточна Франция. От HNA съобщават, че е паднал от 15 метра върху скали в близост до местна църква, но не дават подробности.

Уанг е определян като движещата сила на HNA. Вложенията му от 40 млрд. долара в китайската група я превърнаха от регионален авиопревозвач в конгломерат, който притежава дялове в Deutsche Bank, Hilton Worldwide и други големи компании.

Мнозина международни банкери знаеха, че Уанг има основна роля при сключването на сделки, предпочитаха да се свързват лично с него и го уважаваха. Например частната американска инвестиционна компания Blackstone направи голямо празненство с маски на Уанг в Ню Йорк през 2017 г., след като продадоха активи на HNA.



Трагедията вече отключи няколко конспиративни теории за смъртта на бизнесмена. Въпреки това полицията във Франция твърди, че Уанг е паднал случайно и не подозират външна намеса. Съдружник на Уанг споделя, че в последно време се е притеснявал за живота си.

Преструктурирането на компанията

За HNA смъртта на Уанг, който притежава дял от 15% в компанията, идва в много сложен момент. Конгломератът започва мащабно преструктуриране под ръководството на китайските регулатори.

Ръководството на HNA, която има голям дълг, се стреми да консолидира и опрости структурата на конгломерата, като продава активи на контролираната от него авиолиния – Hainan, на сингапурския конкурент Temasek и други инвеститори.

В по-широк план преструктурирането на конгломерата показва как Пекин се справя с компании с корпоративен дълг, за да ограничи финансовия риск. През февруари правителството в Китай национализира частната застрахователна компания Anbang, след като местните власти повдигнаха обвинения срещу президента ѝ Ву Сиаохуй за "икономически престъпления".

Пекин решава бъдещето на компанията

Досега регионалните власти в Китай предприемаха подобни действия, когато местните компании имат дългове и изпитват трудности. Но на срещата на кредиторите преди месец, която беше ръководена от вицепрезидента на китайската централна банка, обявиха, че дълговете на HNA се разглеждат на национално ниво.

Чен Фенг, съосновател на HNA, заяви по време на срещата, че случаят с неговата компания е различен от този с Anbang. Регулаторите определиха, че Anbang създава "систематичен риск". На срещата се коментира, че HNA има по-скоро ликвидационен проблем, докато други обявиха, че е нужна подкрепата на банките.

HNA започна да намалява дълга си, когато ограничи международната си експанзия и продаде международни активи на стойност 15 млрд. долара, включително и дела си в Hilton. Освен това тази седмица компанията отказа оферта за придобиването на австралийски логистичен бизнес за 280 млн. долара.

Банките все още не са избрали как точно да окажат подкрепа на HNA за дълга ѝ. "Все още не са взети конкретни решения и не е ясно дали банките ще дадат заем на HNA, за да изплати старите си задължения", коментира представител на една от кредиторските банки на HNA.

Като част от координираното от Пекин преструктуриране някои банки могат да накарат малки кредитори да предоставят заем под заплахата, че ще бъдат изключени от всяка бъдеща сделка, ако не съдействат.
Пътят на HNA
Историята на HNA е отличителна и вдъхновяваща за света на бизнеса. От малък авиопревозвач компанията започва да придобива конкуренти и дружества от различни сектори, докато се превръща в конгломерат. През април 2013 г. HNA купува 20% в една от най-големите хотелски вериги в Европа – Hilton. Две години по-късно придобива швейцарската фирма за услуги в авиационната индустрия Swissport в сделка за 2.8 млрд. долара. В началото на 2016 г. започва стратегическо партньорство с американската компания за споделени пътувания Uber, a в средата на 2017 г. придобива 9.9% във финансовата институция Deutsche Bank.
Дъщерната компания HNA Airport Group беше избрана и за концесионер на летище Пловдив, като след удължаването и удебеляването на пистата бъдещият стопанин планира да изгради голяма карго зона, база за ремонт на самолети и нов пътнически терминал. Договорът трябваше да се подпише до средата на юни, но правителството взе решение за удължаване на срока за подписването му до средата на юли по искане на китайската страна.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите

Търговците смятат предложението за непазарно, ще изисква време и инвестиции, няма да има ефект и обслужва интересите на сивия сектор

7 апр 2020, 674 прочитания

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 788 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Airbus прогнозира високи продажби през следващите 20 години

Компанията очаква за този период да продаде 37.4 хил. самолета на стойност 5.8 трлн. долара

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10