С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 9 юли 2018, 10:30, 2158 прочитания

Airbus прогнозира високи продажби през следващите 20 години

Компанията очаква за този период да продаде 37.4 хил. самолета на стойност 5.8 трлн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейският авиопроизводител Airbus прогнозира по нова методология, че търсенето на самолети от продукцията му през следващите 20 години ще се увеличи значително. В прогнозата са включени нови категории за размера на самолетите и са въведени разлики при групирането на видовете самолети, пише Reuters.

Прогноза в нов формат


Airbus очаква през 20-годишния период доставките на самолети да се увеличат със 7% до 37.4 хил. броя на стойност 5.8 трлн. долара. През 2017 г. компанията имаше по-ниска прогноза - 34.9 хил. броя за 5.3 трлн. долара.

Основна роля в прогнозата има категорията "малки самолети" с до 230 места, чиято продукция Airbus увеличава след придобиването на самолетната програма CSeries на канадската група Bombardier. Самолетите в програмата разполагат с между 110 и 130 седящи места.

Доставките на самолети от CSeries ще са 28 550 на стойност 3.2 трлн. долара, което се равнява на 76% от поръчките на всички поделения на Airbus, oбявиха от мениджмънта на групата.



В прогнозата си Airbus преначертава традиционните разграничения между самолетите с една пътека, тези с две пътеки и по-тесните. Поради това сравнения с предишни прогнози за една категория самолети са невъзможни.

Най-видими са промените в категорията "най-големи самолети". Вместо да включва самолети с над 450 места (това са Airbus A380 и Boeing 747), Airbus обхваща всички самолети с над 350 места. От тази група ще бъдат продадени 1590 броя през следващите 20 години, се посочва в прогнозата.

Другите категории са "големи самолети" с между 300 и 350 места, "средни самолети" - с от 230 до 300 седалки.

Конкуренцията с Boeing остава на преден план

От години Airbus се конкурира с Boeing за продажбите на двата най-големи самолета – Airbus A380 и Boeing 747. Към момента американският конкурент изпреварва Airbus по този показател. От Boeing твърдят, че силното търсене ще се отрази негативно на продажбите на самолетите с два двигателя от модела 777X . Поради това Boeing вече не прави прогнози за модела.

Европейският производител на самолети вече не се фокусира върху броя на двигателите, а се насочва към броя на седалките. Това създава въпросителни около бъдещето на A380, чиито продажби са слаби.

Airbus използва новата методология, тъй като така проследява предпочитанията на авиокомпаниите за използване на самолетите, а не до такава степен изборът им на модели.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 516 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 729 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Облигациите на БЕХ за 400 млн. евро се търгуват и на борсата в София

Комисията за финансов надзор вписа емисията, която е качена за търговия и в Ирландия

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство