Air France KLM е превозила повече пътници през юни въпреки стачките
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Air France KLM е превозила повече пътници през юни въпреки стачките

Авиолинията търси нов шеф, след като Жан-Марк Жанeлак подаде оставка неочаквано през май

Air France KLM е превозила повече пътници през юни въпреки стачките

Авиокомпанията се готви да назначи нов изпълнителен директор, който има опит в отношенията със синдикатите

2074 прочитания

Авиолинията търси нов шеф, след като Жан-Марк Жанeлак подаде оставка неочаквано през май

© Philippe Wojazer


Air France KLM остана без изпълнителен директор през май в разгара на поредната стачка, но въпреки това е увеличила превозените пътници. В началото на седмицата френско-холандският превозвач отчете по-добър резултат за миналия месец, а в същото време професионалист в областта на транспорта се готви да застане начело на компанията, съобщава Reuters.

Компанията, която включва Air France KLM, Hop! и Transavia, обяви, че е превозила 9.3 млн. пътници през юни, което е ръст от 3.7% в сравнение със същия месец на миналата година. Тези данни помогнаха за поскъпване на акциите на Air France KLM в понеделник, въпреки че заради стачките през последната година се понижават.

В търсене на нов изпълнителен директор

Компанията обяви този месец, че се надява да назначи изпълнителен директор "възможно най-бързо" въпреки притесненията на някои акционери. Превозвачът търси наследник на Жан-Марк Жанeлак, който подаде оставка неочаквано през май, защото персоналът на компанията отхвърли предложеното споразумение за заплатите и продължи със стачките с искания за увеличение на трудовото възнаграждение с 5.1%.

Френският вестник Le Figaro писа в понеделник, че Катрин Гилуард, главен изпълнителен директор на френската държавна компания за обществен транспорт - RATP, се готви да заеме позицията на бившия шеф на Air France KLM. От авиолинията отказаха коментар.

Миналата седмица френският министър на транспорта Елизабет Борне заяви, че е важно новият главен изпълнителен директор на Air France да бъде специалист по въздушния транспорт. Брокерската фирма Goodboy смята, че изборът на Гилуард е удачен, тъй като тя има опит в работата със синдикатите, както и с тези от самата Air France.

По-големите акционери в Air France KLM

Френското правителство - 14%

Delta Airlines - 8.8%

China Eastern Airlines - 8.8%

Служители - 3.9%

Отношенията със синдикатите са най-важни

"Гилуард е работила по-рано в кариерата си 10 години в Air France. Занимавала се е с финансово управление, операции за полетите и човешки ресурси", казва се в изявление на Goodbody. "През 2001 г., когато е била старши заместник-директор по полетите, тя е оглавявала Комисията за създаване на полетни операции, където участват всички професионални синдикати от техническата и търговската дейност на компанията, затова може да се твърди, че има известен опит в работата със синдикатите на Air France", допълват от брокерската фирма.

Air France KLM остана без изпълнителен директор през май в разгара на поредната стачка, но въпреки това е увеличила превозените пътници. В началото на седмицата френско-холандският превозвач отчете по-добър резултат за миналия месец, а в същото време професионалист в областта на транспорта се готви да застане начело на компанията, съобщава Reuters.

Компанията, която включва Air France KLM, Hop! и Transavia, обяви, че е превозила 9.3 млн. пътници през юни, което е ръст от 3.7% в сравнение със същия месец на миналата година. Тези данни помогнаха за поскъпване на акциите на Air France KLM в понеделник, въпреки че заради стачките през последната година се понижават.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK