Сладоледите: По-европейски и леко по-скъпи

Пазарът на сладолед е малък, но растящ - с 16% през миналата година

Растящ пазар, който за втори път изкуши британския гигант Unilever да купи български производител. В случая - великотърновската "Сладоледена фабрика", която произвежда под марката Denny. Предишната покупка беше на "Дарко" преди седем години. За периода се случиха още промени - швейцарската Nestle и британската R&R обединиха бизнеса си със сладолед и така в края на 2016 г. варненският производител стана "Фронери". А от този сезон продава и сладоледите Milka на "Монделийз". Отскоро другият в местния топ 3 - добричката "Изида", предлага Häagen Dazs, след като отдавна внася и продуктите на Mars.

Интересът на световните гиганти вероятно е заради покриването на целия регион, не защото продажбите тук са значими. Оценките за пазара варират между 100 и 160 млн. лв. годишно. Страната не е и голям износител - годишно за по около 10 млн. лв. се продават зад граница. Но пък както в много други сектори трендът е възходящ, като средният и високият клас сладоледи вече се търсят повече.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • + 2

    "...лафки..."?

    Нередност?
  • 2
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • - 1
    • + 6

    Всички днешни сладоледи са боклук. Без каквато и да било носталгия към комунистическото време трябва да споделя, че някогашният прост сметанов сладолед в кутии по 500 г без никакви добавки и украшения беше върхът.
    Разбира се, заради един сладолед не бих искала да се върна в миналото.

    Нередност?
  • 3
    chitatelsz avatar :-|
    Читател
    • + 6

    До коментар [#2] от "evpetra":

    Така е. По времето на соца и сухите пасти в кутии също бяха изключително вкусни, каквито днес няма.

    При по-добри финансови възможности на домакинствата пазарът на сладоледи може още да се увеличи, дори като абсолютен брой потребителите да се свиват.

    Нередност?
  • 4
    tri avatar :-|
    tri
    • + 4

    Спрете се с тази носталгия по миналото. Има стотици видове сладолед и поне половината от тях са с много по-добри вкусови качества. Няма кой знае каква философия да се направи сладолед като "едно време". Гововим за прясно мляко подяволите, вкуса му преди 30 години си беше същият. И не че го няма, просто този вкус, с който са свикнали родените преди 80-те, не говори нищо на младите сега. Дори Изида имат сметанов сладолед без растителни мазнини, който е с подобен вкус а те дори не са най-доброто на пазара.
    Много ясно, че евтините семейни опаковки ще са пълни с растителни мазнини и аромата на прясното мляко ще се губи. При сладоледите не всичко се свежда масово предлаганите в кварталните магазини.
    Häagen Dazs не са лоши но не са и най-доброто.

    Нередност?
  • 5
    t3eo avatar :-|
    t3eo

    Голяма реклама на фирми масово подаващи сладолед с палмово масло вместо мляко. Сори, ама няма никакъв шанс да си купя техните продукти. В София си намирам малки магазини продаващи от една малка от Монтана, хем няма палма, хем цените са им далеч по-нормални.

    Нередност?
Нов коментар