Европейската металургия се консолидира
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Европейската металургия се консолидира

Новото предприятие си е поставило за цел да намали разходите си с 400 - 500 млн. долара годишно в своите 34 обекта

Европейската металургия се консолидира

Tata Steel и ThyssenKrupp обединиха бизнеса си на Стария континент след две години преговори

3521 прочитания

Новото предприятие си е поставило за цел да намали разходите си с 400 - 500 млн. долара годишно в своите 34 обекта

© Reuters


След повече от две години преговори със синдикати и последващи възражения от страна на инвеститори активисти най-големият пробив в европейската стоманодобивна индустрия от десетилетия насам най-накрая е факт.

Индийската Tata Steel и германската ThyssenKrupp обединяват европейските си поделения, като новата компания, в която имат равно участие, ще бъде втората по големина в сектора на Стария континент - с годишни приходи от 17 млрд. евро и 48 хил. служители, пише Financial Times.

Бъдещето на сектора

Сделката вероятно ще бъде последната най-голяма в близкото бъдеще в сектора в Европа. Сливанията в него обаче са важни в условията на свръхкапацитет, евтин внос и въведените по-високи мита върху стоманата от САЩ, смятат мениджърите на водещите компании.

"Ако на пазара има повече сливания, това обикновено води до по-добри цени и дисциплина на доставките ", казва Сийдър Екблом, анализатор в Merrill Lynch. "Рационалното за едно съвместно предприятие е да се позиционира като производител с по-ниски разходи, отколкото тези на двете дружества поотделно."

Въпреки това не са планирани съкращения в ThyssenKrupp Tata Steel, както е новото име на предприятието, а това може да остави проблемите с производствените излишъци неразрешени, твърдят анализатори. "От доста време не е имало консолидация в сектора в Европа, затова сега надеждата ни е, че ще се справят със свръхпроизводителността", споделя Карстън Рийк, анализатор в UBS.

Новата компания първо трябва да спечели доверието на антитръстовия регулатор в Брюксел. ThyssenKrupp Tata Steel ще контролира приблизително 27% от европейския пазар за плоска стомана, а ArcelorMittal разполага с 38%.

Как ще се намалят разходите

Новата компания си е поставила за цел да намали разходите си с 400 - 500 млн. евро годишно, докато поддържа добри отношения със синдикатите. Въпреки че 4 хил. работници трябва да се наемат и разпределят между двете дружества, има ясно поставени граници за разходите. Това показва, че едва ли ще има съкращения до 2026 г. заради споровете със синдикатите в Германия, Холандия и Великобритания, където се намират основните мощности за производство на стомана. "Това естествено ще попречи на мениджърите и ще направи намалението на разходите още по-трудно", коментира Сет Розенфелд, анализатор в Jefferies.

Промени в разпределението

Годишната продукция на завода на ThyssenKrupp в Дуисбург е 11.4 млн. тона стомана, а този на индийската компания в Холандия се смята за най-ефективния в Европа. И двете се намират близо до клиентите - в сърцето на автомобилната индустрия на континента. Въпреки това политици и синдикати се очаква да са против съкращения и в третия завод на Tata в северен Уелс, който е определен от анализаторите като най-малко конкурентен и най-уязвим от бъдещо свиване на персонала.

"Предполагам, че всеки от тези заводи произвежда различни продукти", казва Рийк от UBS. На практика това би могло да означава, че един обект се фокусира върху поръчките за автомобили, а другите се специализират например в опаковки, инженеринг и общо производство. "Това би довело до намаления на разходите в световен мащаб", добавя той.

След повече от две години преговори със синдикати и последващи възражения от страна на инвеститори активисти най-големият пробив в европейската стоманодобивна индустрия от десетилетия насам най-накрая е факт.

Индийската Tata Steel и германската ThyssenKrupp обединяват европейските си поделения, като новата компания, в която имат равно участие, ще бъде втората по големина в сектора на Стария континент - с годишни приходи от 17 млрд. евро и 48 хил. служители, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK