С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 юли 2018, 14:35, 5754 прочитания

"Рено Нисан България": Лидер с почти една трета от пазара

Компанията увеличи продажбите си с почти 20% до 307 млн. лв. през 2017 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от класацията "Капитал 100". Поръчайте списанието на хартия или в pdf формат на www.capital.bg/k100/buy/.

Още по темата

Най-динамичните: Шампиони са горива, метали и производство

Бизнесът на най-бързо растящите 50 компании се ускорява средно с 47% през 2017 г.

4 юли 2018

Лидер на глобално и местно ниво

Генералният мениджър на "Рено Нисан България" Рено Пирел пред "Капитал"

15 юни 2018

Коли караме всякакви

Картината на автопарка в България остава шарена и доминирана от стари возила

4 мар 2018

През миналата година в България са били регистрирани около 36 хиляди нови автомобила според данните от КАТ. Пазарът продължава да расте, като всички на него бележат увеличение на продажбите си. Но една група е безспорен лидер на него - "Рено Нисан България". Две от марките в нея - Dacia и Renault, са номер едно и две на пазара на нови коли тук, а третата - Nissan, е номер 7. Общо трите са продали над 10 000 нови автомобила през 2017 г., или над една четвърт от всички пласирани коли. Което се вижда и от резултатите на дружеството "Рено Нисан България" - през 2017 г. приходите му са се увеличили с почти 20% до 307 млн. лв., а печалбата е нараснала с 16% до 8.6 млн. лв. С този резултат компанията влиза на 79-та позиция в "Капитал 100", като е първа по оборот в сектора си. В стотицата следват "Тойота" и "Порше БГ".

С разнообразие към корпоративните клиенти

"За четвърта поредна година сме лидери на пазара с Dacia, а Renault е номер две. Nissan също е в топ 10 тук, така че общо групата продава една на всеки четири коли. Представянето ни е много добро, особено като се има предвид, че нямаме индустриално производство в страната - подобни продажби реализираме в страни, където имаме заводи, като Румъния, например", казва Рено Пирел, генерален мениджър на компанията.

С трите си марки компанията покрива почти всички сегменти на автопазара - от достъпните леки и лекотоварни коли на Dacia, през най-продаваните SUV модели на Renault и Nissan до електромобили. Всъщност на глобално ниво групата Renault Nissan (включваща и Mitsubishi и "АвтоВАЗ") за пръв път надмина продажби от 10 млн. автомобила през 2017 г. (10.6 млн.) и вече е глобален лидер на пазара на леки и лекотоварни коли.

Както при повечето от останалите играчи на пазара, и при "Рено Нисан България" основните клиенти са корпоративните. Около 80% от продажбите са в B2B бизнеса, като Пирел обяснява това и с подкрепата от централата в Париж. "Ние сме една от малкото компании на българския пазар, която е дъщерно дружество на компанията майка, а не вносител. Това ни дава предимство в В2В бизнеса", казва мениджърът.



Нови vs употребявани

Според Пирел пазарът в България се развива добре, но разликата при него спрямо другите страни в региона и Европа е огромното съотношение в продажбите на нови и употребявани коли, което е около 1 към 9. Това се доказва и от данните на КАТ: регистрираните нови автомобили през 2017 г. са 36 хиляди, а общо колите с първа регистрация за годината са 306 хил. От тях 200 хил. са над десетгодишни. Ето защо част от стратегията на "Рено Нисан България" е да се насочи към повече крайни клиенти и на пазара на употребявани автомобили. За целта компанията разширява услугата си Renault Selection, която предлага сертифицирани употребявани модели на Renault с гаранция. "Повечето потребители в България първо залагат на употребявани коли и затова искаме да работим в тази насока с нашите предложения в този сегмент, за да ги привлечем за наши клиенти, преди да ги насочим към покупка на нови коли. Този сегмент преминава основно към интернет и по тази причина залагаме повече и на дигиталните услуги", казва Пирел. Той допълва, че Dacia e достъпен бранд за покупка на нова кола, но все още разликата между цените на колите втора ръка и тези на марката е сериозна. "Ето защо искаме да се намесим по средата с предложенията ни в Renault Selection", казва мениджърът.
Около 80% от продажбите са в корпоративния сегмент, посочва Рено Пирел, генерален мениджър на компанията

Фотограф: Цветелина Белутова

Dacia държи около 12% от пазара на нови автомобили тук с продадените почти 4300 коли през миналата година (3600 през 2016 г.). Пирел сочи за пример SUV модела Duster, който се продава за около 22 хил. лв. Според генералния мениджър на "Рено Нисан България" успехът на марката е безспорен, тъй като в Европа делът й е около 3%, и тепърва ще се развива. "Подготвяме нова продуктова линия на марката и се надяваме да е толкова успешна, колкото и досегашните модели. Успехът на Dacia се дължи на факта, че се вслушваме много внимателно в това какво иска или не иска клиентът в една кола", допълва Пирел и не изключва един ден Dacia да има и електрически модел.

Електромобилите идват

Групата Renault Nissan е лидер на пазара на електромобили в Европа. И макар продажбите в този сегмент в България все още да са изключително малки (в края на януари има регистрирани едва 384 такива леки автомобила), Пирел казва, че компанията му работи усилено за налагане на електромобилността. Част от тези усилия беше предоставянето и на 15 броя Renault Zoe на европейското председателство за превоз на делегатите, които пристигаха тук. "Така хората разбират, че сме водещ бранд в този сектор, което е добре за нашия имидж", казва мениджърът. Според него е трудно да се очаква някакъв бурен растеж на електромобилите по българските градове, без правителството да предлага някакви субсидии при покупка на такива коли, но все повече български потребители вече са наясно с градските им предимства.

В "Рено Нисан България" очакват двуцифреният растеж на продажбите да продължи и през тази година. И нищо чудно в края на 2018 г. Dacia, Renault и Nissan отново да държат почти една трета от пазара на нови коли в България.
К100 - класация на най-големите компании в България

- Класацията топ 300 компании по приходи
- Класация по сектори
- Най-рентабилните компании
- Анализ на данни
- Интервютa

Изданието е подарък за всички абонати Капитал PRO.
Всички останали читатели могат да го намерят от 6 юли онлайн или в търговската мрежа - централните търговски обекти за вестници, магазините Inmedio, Relay, One Minute, както и във веригите OMV, Фантастико, Кауфланд.
Вижте още »Поръчайте изданието »

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Започва набирането на частни и общински проекти за развитие на градовете за 600 млн. лв. Започва набирането на частни и общински проекти за развитие на градовете за 600 млн. лв.

Фондът на фондовете подписа споразумения с финансовите посредници, които ще субсидират идеи на общини, физически и юридически лица

20 сеп 2018, 873 прочитания

BMW ще затвори временно завода на MINI във Великобритания точно след Brexit BMW ще затвори временно завода на MINI във Великобритания точно след Brexit

Компанията се застрахова, в случай че Великобритания ще напусне ЕС без сделка

20 сеп 2018, 599 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
EVN ще инвестира 8.4 млн. лв. в енергийната мрежа на област Стара Загора

Дружеството отчете 7.6% ръст на товарите в подстанциите по морето през 2017 година

Финансовият 11 септември

Фалитът на Lehman Brothers отвори нова глава в икономиката и политиката. Тя все още се пише

Финансова грамотност за нашите деца

Все повече инциативи обучават ученици и подрастващи за важността на парите, инвестициите и семейния бюджет

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Среща на халите

Най-интересното от третото издание на квАРТал (14-16 септември)

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, АВВ строи пети завод в България, 353 млн. лв. ще разпределят за общински проекти ОББ и Сосиете Женерал

Емисия

DAILY @7AM // 21.09.2018 Прочетете