С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 юли 2018, 10:42, 3437 прочитания

Търговската война започва да тежи на германските автопроизводители

Китай увеличи митата при внос на коли от САЩ и това заплашва едни от най-известните брандове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Инвеститорите срещу Volkswagen: процес за 9.2 млрд. евро

Инвеститорите обвиняват компанията в загуби поради укриване на точна информация за дизеловия скандал

10 сеп 2018

Търговската война между САЩ и Китай кара компаниите да преосмислят веригите за доставки

Други азиатски икономики може да спечелят от промяната, докато американският потребител ще загуби

6 сеп 2018

Mazda, Suzuki и Yamaha също си признаха, че са фалшифицирали тестове за вредни емисии

Японските автопроизводители се извиниха за случилото се, но акциите им паднаха

11 авг 2018

Автокомпаниите може да платят 14 млрд. евро глоби, ако не спазват новите правила за вредни емисии

Анализатори очакват по-строгите правила на ЕС, които влизат в сила от 2020 г., да ударят печалбата на Renault и PSA

9 авг 2018

Volkswagen обмисля собствено производство на батерии в Европа

Батериите са значим ресурс за процъфтяващата електромобилна индустрия

5 авг 2018

BMW влага 1 млрд. евро в завод в Унгария

Това е първата инвестиция на германската компания в ЕС от 20 години

1 авг 2018

BMW вдига цените на автомобилите в Китай заради търговската война

Спортните модели X5 и X6 ще поскъпнат с 4% и 7%

31 юли 2018

Инвестиционният бум в САЩ отшумява в резултат на търговското напрежение

Компаниите заемат пасивна позиция и капиталовите им разходи може да се забавят

26 юли 2018

ЕС подготвя нови контрамерки срещу очакваните автомита на САЩ

Позицията на ЕС срещу намеренията на Тръмп ще се реши след срещата между двете страни следващата седмица във Вашингтон

22 юли 2018

Volkswagen с рекордни продажби

Германската група е пласирала 5.5 млн. автомобила през първата половина на годината

18 юли 2018

Автопроизводители в САЩ се обявиха против готвените мита за внос на коли

Според тях стотици хиляди служители ще загубят работата си и ще се увеличат цените на превозните средства

2 юли 2018

Незавършеното летище в Берлин отваря врати за... автомобилите на Volkswagen

Компанията наема паркинги и площи за колите си след дизеловия скандал и въвеждането на новия стандарт

28 юни 2018

Германските автопроизводители искат пълно отпадане на митата между САЩ и ЕС

Американският посланик вече е направил предложението пред Доналд Тръмп

25 юни 2018
Проблемите, с които се сблъскват германските производители на автомобили, нарастват с увеличените от Китай мита върху вноса на коли от САЩ. Търговската война между двете най-големи икономики в света ще навреди най-много на BMW и Daimler в автомобилния сектор, пише Bloomberg.

В продължение на десетилетия BMW, Daimler и Volkswagen поддържат водещи позиции, като предлагат както по-достъпни модели, така и по-луксозни за по-богатите купувачи. Това обаче бързо започва да се променя. Докато напрежението в търговията се засилва, рекордни разходи са необходими за развитие на електрическите автомобили в условията на затягане на регулациите на вредните емисии.

Промените

В Европа дизеловата криза на Volkswagen продължава, а по-строгите проверки за вредните емисии и реалния разход на гориво затрудняват продажбите. В момента Volkswagen
търси площи, където да приюти непродадените си коли, а едно от тях е незавършеното летище в Берлин.

Акциите и на трите автомобилни компании белязаха спад тази година, а освен това ги заплашват и конкуренти от Китай. "Много е трудно да имаме най-иновативните идеи и да не не позволяваме да бъдем изпреварени", споделя Петер Фус, партньор в консултантската фирма EY.

Ето и част от трудностите, пред които са изправени автопроизводителите:



Търговска несигурност

Проблемът с митата е от десетилетия, затова компаниите строят заводи, където условията са подходящи, като например в Китай. Търговията между двете най-големи икономики и заплахата на Тръмп от юни за облагането с мито на автомобили от Европейския съюз с 20% води до внезапен обрат. Brexit оказва влияние на продажбата на автомобили на втория по големина такъв пазар в Европа и е сериозна тревога за британските заводи на BMW и Rolls-Royce.

Китай вече налага мито от общо 40% върху вноса за автомобили от САЩ. BMW се очаква да продаде повече от 70 хил. модела в Китай от американското си предприятие през тази година.
Митата на САЩ ще добавят 10 хил. евро към цената на европейските автомобили, ако се наложи такса от 25%.

Porsche и Audi са най-засегнати от митата за автомобили от ЕС, защото не се произвеждат в САЩ.


Разходи за електромобили

Голяма част от рекордното увеличение на бюджетите за научноизследователска и развойна дейност е за електрическите автомобили с цел справяне с вредните емисии, въпреки че търсенето все още е несигурно. Volkswagen обеща, че ще отдели 20 млрд. евро (до 23 млрд. долара) до 2030 г. за целта, Daimler инвестира 10 млрд. евро, за да пусне 10 нови модела електроавтомобили до 2022 г., а BMW планира да предложи 12 модела от тях до 2025 г.

Проблемът с дизела

След като се разкри, че Volkswagen и други автопроизводители са прибягвали до софтуерни трикове, за да лъжат на тестовете за вредни емисии, компанията ще трябва да изпълни строгите правила на ЕС за намаляване на емисиите на въглероден диоксид. Компаниите трябва да работят още в тази посока, тъй като някои от тях като Daimler и VW продължават да се сблъскват с регулаторен контрол и в Германия, САЩ и други страни.
Fiat трябва да изплати глоба от 1 млрд. евро заради неспазените стандарти, a
Daimler – 540 млн. евро.


По-стриктни проверки

От септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Исландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP. Този нов регламент, официално наречен "Процедура за тестване на превозните средства в световен мащаб", беше въведен в цяла Европа в резултат на дизеловия скандал и целта е да гарантира, че резултатите от тестовете за вредни емисии са по-близо до реалните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Изложителите на техническия панаир в Пловдив продължават да намаляват 1 Изложителите на техническия панаир в Пловдив продължават да намаляват

През 2017 г. компанията на Георги Гергов заличава изкуствената си печалба от предната година

25 сеп 2018, 1613 прочитания

"Габинвест" очаква 43% ръст на продажбите през 2018 г. "Габинвест" очаква 43% ръст на продажбите през 2018 г.

Производителят на компоненти за оръжия инвестира 15 млн. лв. в новия си завод в Габрово

25 сеп 2018, 898 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Walmart иска да напусне Япония

Ритейл гигантът се ориентира към развиващи се пазари като Китай и Индия

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Германската Leoni започва инвестиция за 32 млн. евро в Плевен, нова фабрика за ловно оръжие в Габрово, кои са най-големите търговци на дрехи и обувки

Емисия

DAILY @7AM // 26.09.2018 Прочетете