Търговската война започва да тежи на германските автопроизводители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търговската война започва да тежи на германските автопроизводители

От септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Ирландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP

Търговската война започва да тежи на германските автопроизводители

Китай увеличи митата при внос на коли от САЩ и това заплашва едни от най-известните брандове

4896 прочитания

От септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Ирландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP

© Reuters


Проблемите, с които се сблъскват германските производители на автомобили, нарастват с увеличените от Китай мита върху вноса на коли от САЩ. Търговската война между двете най-големи икономики в света ще навреди най-много на BMW и Daimler в автомобилния сектор, пише Bloomberg.

В продължение на десетилетия BMW, Daimler и Volkswagen поддържат водещи позиции, като предлагат както по-достъпни модели, така и по-луксозни за по-богатите купувачи. Това обаче бързо започва да се променя. Докато напрежението в търговията се засилва, рекордни разходи са необходими за развитие на електрическите автомобили в условията на затягане на регулациите на вредните емисии.

Промените

В Европа дизеловата криза на Volkswagen продължава, а по-строгите проверки за вредните емисии и реалния разход на гориво затрудняват продажбите. В момента Volkswagen търси площи, където да приюти непродадените си коли, а едно от тях е незавършеното летище в Берлин.

Акциите и на трите автомобилни компании белязаха спад тази година, а освен това ги заплашват и конкуренти от Китай. "Много е трудно да имаме най-иновативните идеи и да не не позволяваме да бъдем изпреварени", споделя Петер Фус, партньор в консултантската фирма EY.

Ето и част от трудностите, пред които са изправени автопроизводителите:

Търговска несигурност

Проблемът с митата е от десетилетия, затова компаниите строят заводи, където условията са подходящи, като например в Китай. Търговията между двете най-големи икономики и заплахата на Тръмп от юни за облагането с мито на автомобили от Европейския съюз с 20% води до внезапен обрат. Brexit оказва влияние на продажбата на автомобили на втория по големина такъв пазар в Европа и е сериозна тревога за британските заводи на BMW и Rolls-Royce.

Китай вече налага мито от общо 40% върху вноса за автомобили от САЩ. BMW се очаква да продаде повече от 70 хил. модела в Китай от американското си предприятие през тази година.

Митата на САЩ ще добавят 10 хил. евро към цената на европейските автомобили, ако се наложи такса от 25%.

Porsche и Audi са най-засегнати от митата за автомобили от ЕС, защото не се произвеждат в САЩ.

Разходи за електромобили

Голяма част от рекордното увеличение на бюджетите за научноизследователска и развойна дейност е за електрическите автомобили с цел справяне с вредните емисии, въпреки че търсенето все още е несигурно. Volkswagen обеща, че ще отдели 20 млрд. евро (до 23 млрд. долара) до 2030 г. за целта, Daimler инвестира 10 млрд. евро, за да пусне 10 нови модела електроавтомобили до 2022 г., а BMW планира да предложи 12 модела от тях до 2025 г.

Проблемът с дизела

След като се разкри, че Volkswagen и други автопроизводители са прибягвали до софтуерни трикове, за да лъжат на тестовете за вредни емисии, компанията ще трябва да изпълни строгите правила на ЕС за намаляване на емисиите на въглероден диоксид. Компаниите трябва да работят още в тази посока, тъй като някои от тях като Daimler и VW продължават да се сблъскват с регулаторен контрол и в Германия, САЩ и други страни.

Fiat трябва да изплати глоба от 1 млрд. евро заради неспазените стандарти, a

Daimler – 540 млн. евро.

По-стриктни проверки

От септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Исландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP. Този нов регламент, официално наречен "Процедура за тестване на превозните средства в световен мащаб", беше въведен в цяла Европа в резултат на дизеловия скандал и целта е да гарантира, че резултатите от тестовете за вредни емисии са по-близо до реалните.

Проблемите, с които се сблъскват германските производители на автомобили, нарастват с увеличените от Китай мита върху вноса на коли от САЩ. Търговската война между двете най-големи икономики в света ще навреди най-много на BMW и Daimler в автомобилния сектор, пише Bloomberg.

В продължение на десетилетия BMW, Daimler и Volkswagen поддържат водещи позиции, като предлагат както по-достъпни модели, така и по-луксозни за по-богатите купувачи. Това обаче бързо започва да се променя. Докато напрежението в търговията се засилва, рекордни разходи са необходими за развитие на електрическите автомобили в условията на затягане на регулациите на вредните емисии.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK