С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 юли 2018, 10:42, 4453 прочитания

Търговската война започва да тежи на германските автопроизводители

Китай увеличи митата при внос на коли от САЩ и това заплашва едни от най-известните брандове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Проблемите, с които се сблъскват германските производители на автомобили, нарастват с увеличените от Китай мита върху вноса на коли от САЩ. Търговската война между двете най-големи икономики в света ще навреди най-много на BMW и Daimler в автомобилния сектор, пише Bloomberg.

В продължение на десетилетия BMW, Daimler и Volkswagen поддържат водещи позиции, като предлагат както по-достъпни модели, така и по-луксозни за по-богатите купувачи. Това обаче бързо започва да се променя. Докато напрежението в търговията се засилва, рекордни разходи са необходими за развитие на електрическите автомобили в условията на затягане на регулациите на вредните емисии.


Промените

В Европа дизеловата криза на Volkswagen продължава, а по-строгите проверки за вредните емисии и реалния разход на гориво затрудняват продажбите. В момента Volkswagen
търси площи, където да приюти непродадените си коли, а едно от тях е незавършеното летище в Берлин.

Акциите и на трите автомобилни компании белязаха спад тази година, а освен това ги заплашват и конкуренти от Китай. "Много е трудно да имаме най-иновативните идеи и да не не позволяваме да бъдем изпреварени", споделя Петер Фус, партньор в консултантската фирма EY.

Ето и част от трудностите, пред които са изправени автопроизводителите:



Търговска несигурност

Проблемът с митата е от десетилетия, затова компаниите строят заводи, където условията са подходящи, като например в Китай. Търговията между двете най-големи икономики и заплахата на Тръмп от юни за облагането с мито на автомобили от Европейския съюз с 20% води до внезапен обрат. Brexit оказва влияние на продажбата на автомобили на втория по големина такъв пазар в Европа и е сериозна тревога за британските заводи на BMW и Rolls-Royce.

Китай вече налага мито от общо 40% върху вноса за автомобили от САЩ. BMW се очаква да продаде повече от 70 хил. модела в Китай от американското си предприятие през тази година.
Митата на САЩ ще добавят 10 хил. евро към цената на европейските автомобили, ако се наложи такса от 25%.

Porsche и Audi са най-засегнати от митата за автомобили от ЕС, защото не се произвеждат в САЩ.


Разходи за електромобили

Голяма част от рекордното увеличение на бюджетите за научноизследователска и развойна дейност е за електрическите автомобили с цел справяне с вредните емисии, въпреки че търсенето все още е несигурно. Volkswagen обеща, че ще отдели 20 млрд. евро (до 23 млрд. долара) до 2030 г. за целта, Daimler инвестира 10 млрд. евро, за да пусне 10 нови модела електроавтомобили до 2022 г., а BMW планира да предложи 12 модела от тях до 2025 г.

Проблемът с дизела

След като се разкри, че Volkswagen и други автопроизводители са прибягвали до софтуерни трикове, за да лъжат на тестовете за вредни емисии, компанията ще трябва да изпълни строгите правила на ЕС за намаляване на емисиите на въглероден диоксид. Компаниите трябва да работят още в тази посока, тъй като някои от тях като Daimler и VW продължават да се сблъскват с регулаторен контрол и в Германия, САЩ и други страни.
Fiat трябва да изплати глоба от 1 млрд. евро заради неспазените стандарти, a
Daimler – 540 млн. евро.


По-стриктни проверки

От септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Исландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP. Този нов регламент, официално наречен "Процедура за тестване на превозните средства в световен мащаб", беше въведен в цяла Европа в резултат на дизеловия скандал и целта е да гарантира, че резултатите от тестовете за вредни емисии са по-близо до реалните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

WizzAir очаква по-голяма печалба за 2020 г. WizzAir очаква по-голяма печалба за 2020 г.

Разходите за гориво продължават да растат

18 ное 2019, 325 прочитания

Инвеститорите очакват сериозен спад на пазарите до края на 2020 г. Инвеститорите очакват сериозен спад на пазарите до края на 2020 г.

Технологиите, здравеопазването и енергетиката ще са едни от най-перспективните сектори, показва проучване на UBS

18 ное 2019, 377 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Walmart иска да напусне Япония

Ритейл гигантът се ориентира към развиващи се пазари като Китай и Индия

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10