С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 юли 2018, 10:42, 4374 прочитания

Търговската война започва да тежи на германските автопроизводители

Китай увеличи митата при внос на коли от САЩ и това заплашва едни от най-известните брандове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Проблемите, с които се сблъскват германските производители на автомобили, нарастват с увеличените от Китай мита върху вноса на коли от САЩ. Търговската война между двете най-големи икономики в света ще навреди най-много на BMW и Daimler в автомобилния сектор, пише Bloomberg.

В продължение на десетилетия BMW, Daimler и Volkswagen поддържат водещи позиции, като предлагат както по-достъпни модели, така и по-луксозни за по-богатите купувачи. Това обаче бързо започва да се променя. Докато напрежението в търговията се засилва, рекордни разходи са необходими за развитие на електрическите автомобили в условията на затягане на регулациите на вредните емисии.


Промените

В Европа дизеловата криза на Volkswagen продължава, а по-строгите проверки за вредните емисии и реалния разход на гориво затрудняват продажбите. В момента Volkswagen
търси площи, където да приюти непродадените си коли, а едно от тях е незавършеното летище в Берлин.

Акциите и на трите автомобилни компании белязаха спад тази година, а освен това ги заплашват и конкуренти от Китай. "Много е трудно да имаме най-иновативните идеи и да не не позволяваме да бъдем изпреварени", споделя Петер Фус, партньор в консултантската фирма EY.

Ето и част от трудностите, пред които са изправени автопроизводителите:



Търговска несигурност

Проблемът с митата е от десетилетия, затова компаниите строят заводи, където условията са подходящи, като например в Китай. Търговията между двете най-големи икономики и заплахата на Тръмп от юни за облагането с мито на автомобили от Европейския съюз с 20% води до внезапен обрат. Brexit оказва влияние на продажбата на автомобили на втория по големина такъв пазар в Европа и е сериозна тревога за британските заводи на BMW и Rolls-Royce.

Китай вече налага мито от общо 40% върху вноса за автомобили от САЩ. BMW се очаква да продаде повече от 70 хил. модела в Китай от американското си предприятие през тази година.
Митата на САЩ ще добавят 10 хил. евро към цената на европейските автомобили, ако се наложи такса от 25%.

Porsche и Audi са най-засегнати от митата за автомобили от ЕС, защото не се произвеждат в САЩ.


Разходи за електромобили

Голяма част от рекордното увеличение на бюджетите за научноизследователска и развойна дейност е за електрическите автомобили с цел справяне с вредните емисии, въпреки че търсенето все още е несигурно. Volkswagen обеща, че ще отдели 20 млрд. евро (до 23 млрд. долара) до 2030 г. за целта, Daimler инвестира 10 млрд. евро, за да пусне 10 нови модела електроавтомобили до 2022 г., а BMW планира да предложи 12 модела от тях до 2025 г.

Проблемът с дизела

След като се разкри, че Volkswagen и други автопроизводители са прибягвали до софтуерни трикове, за да лъжат на тестовете за вредни емисии, компанията ще трябва да изпълни строгите правила на ЕС за намаляване на емисиите на въглероден диоксид. Компаниите трябва да работят още в тази посока, тъй като някои от тях като Daimler и VW продължават да се сблъскват с регулаторен контрол и в Германия, САЩ и други страни.
Fiat трябва да изплати глоба от 1 млрд. евро заради неспазените стандарти, a
Daimler – 540 млн. евро.


По-стриктни проверки

От септември всички автомобили, продавани в ЕС, както и Швейцария, Турция, Норвегия и Исландия, трябва да отговарят на новия стандарт WLTP. Този нов регламент, официално наречен "Процедура за тестване на превозните средства в световен мащаб", беше въведен в цяла Европа в резултат на дизеловия скандал и целта е да гарантира, че резултатите от тестовете за вредни емисии са по-близо до реалните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1100 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1906 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Walmart иска да напусне Япония

Ритейл гигантът се ориентира към развиващи се пазари като Китай и Индия

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица