Ритейл гигантът Walmart иска да напусне японския пазар с продажбата на веригата супермаркети Seiyu, които притежава, съобщава Reuters. Американският търговец вече се е обърнал към големите търговци на дребно и фондовете за дялово инвестиране в търсене на купувач. Ако продажбата бъде реализирана, цената на сделката ще бъде в рамките на 300 до 500 млрд. йени (2.7 - 4.5 млрд. долара).
Интерес към развиващи се пазари
Продажбата на Seiyu е поредното излизане на американската група от пазар с по-малък ръст. Миналият месец Walmart обяви, че е продал 80% от акциите на бразилските си операции на фирмата за частни инвестиции Advent International. Излизането от пазар, който не се справя достатъчно добре, е третата голяма международна сделка за компанията тази година. Търговецът на дребно предпочита да инвестира в пазари като Китай и Индия.
През януари Walmart заяви, че стартира онлайн магазин за хранителни стоки в партньорство с най-голямата компания за електронна търговия в Япония - Rakuten. Тогава изпълнителният директор на японската компания Хироши Микитани каза, че се надява, че това може да предшества по-голямо глобално сътрудничество между двете компании.
През април веригата обедини британските си активи (веригата супермаркети Asda) с компанията J Sainsbury. Заедно с това Walmart се стреми да се пребори с Amazon за огромния индийски пазар, като обяви намерението си да вложи 16 млрд. долара в компанията Flipkart.
Трудният японски пазар
Японският пазар се смята за един от най-сложните в света за чуждестранните търговски вериги, що се отнася до търговия на дребно. Tesco напусна Япония през 2011 г., а Carrefour през 2005 г.
Американската търговска верига дойде в Япония през 2002 г., но и досега нейните супермаркети в страната Seiyu не могат да се похвалят с успехи. Walmart също изпитва трудности да наложи популярния си пазарен модел с ниски цени на японския пазар, въпреки че често в магазините от веригата Seiyu биват въвеждани различни промоции и отстъпки.
Ритейл гигантът Walmart иска да напусне японския пазар с продажбата на веригата супермаркети Seiyu, които притежава, съобщава Reuters. Американският търговец вече се е обърнал към големите търговци на дребно и фондовете за дялово инвестиране в търсене на купувач. Ако продажбата бъде реализирана, цената на сделката ще бъде в рамките на 300 до 500 млрд. йени (2.7 - 4.5 млрд. долара).
1 коментар
Азиатците пазаруват изключително много на промоция. Затова европейските вериги настъпват мотиката. Отделно вкусовете им са много различни.