Walmart иска да напусне Япония
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Walmart иска да напусне Япония

Американската търговска верига дойде в Япония през 2002 г., но и досега нейните супермаркети в страната Seiyu не могат да се похвалят с успехи

Walmart иска да напусне Япония

Ритейл гигантът се ориентира към развиващи се пазари като Китай и Индия

2388 прочитания

Американската търговска верига дойде в Япония през 2002 г., но и досега нейните супермаркети в страната Seiyu не могат да се похвалят с успехи

© Reuters


Ритейл гигантът Walmart иска да напусне японския пазар с продажбата на веригата супермаркети Seiyu, които притежава, съобщава Reuters. Американският търговец вече се е обърнал към големите търговци на дребно и фондовете за дялово инвестиране в търсене на купувач. Ако продажбата бъде реализирана, цената на сделката ще бъде в рамките на 300 до 500 млрд. йени (2.7 - 4.5 млрд. долара).

Интерес към развиващи се пазари

Продажбата на Seiyu е поредното излизане на американската група от пазар с по-малък ръст. Миналият месец Walmart обяви, че е продал 80% от акциите на бразилските си операции на фирмата за частни инвестиции Advent International. Излизането от пазар, който не се справя достатъчно добре, е третата голяма международна сделка за компанията тази година. Търговецът на дребно предпочита да инвестира в пазари като Китай и Индия.

През януари Walmart заяви, че стартира онлайн магазин за хранителни стоки в партньорство с най-голямата компания за електронна търговия в Япония - Rakuten. Тогава изпълнителният директор на японската компания Хироши Микитани каза, че се надява, че това може да предшества по-голямо глобално сътрудничество между двете компании.

През април веригата обедини британските си активи (веригата супермаркети Asda) с компанията J Sainsbury. Заедно с това Walmart се стреми да се пребори с Amazon за огромния индийски пазар, като обяви намерението си да вложи 16 млрд. долара в компанията Flipkart.

Трудният японски пазар

Японският пазар се смята за един от най-сложните в света за чуждестранните търговски вериги, що се отнася до търговия на дребно. Tesco напусна Япония през 2011 г., а Carrefour през 2005 г.

Американската търговска верига дойде в Япония през 2002 г., но и досега нейните супермаркети в страната Seiyu не могат да се похвалят с успехи. Walmart също изпитва трудности да наложи популярния си пазарен модел с ниски цени на японския пазар, въпреки че често в магазините от веригата Seiyu биват въвеждани различни промоции и отстъпки.

Ритейл гигантът Walmart иска да напусне японския пазар с продажбата на веригата супермаркети Seiyu, които притежава, съобщава Reuters. Американският търговец вече се е обърнал към големите търговци на дребно и фондовете за дялово инвестиране в търсене на купувач. Ако продажбата бъде реализирана, цената на сделката ще бъде в рамките на 300 до 500 млрд. йени (2.7 - 4.5 млрд. долара).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    fcap123 avatar :-|
    fcap123

    Азиатците пазаруват изключително много на промоция. Затова европейските вериги настъпват мотиката. Отделно вкусовете им са много различни.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK