С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 16 юли 2018, 12:49, 2179 прочитания

Walmart иска да напусне Япония

Ритейл гигантът се ориентира към развиващи се пазари като Китай и Индия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ритейл гигантът Walmart иска да напусне японския пазар с продажбата на веригата супермаркети Seiyu, които притежава, съобщава Reuters. Американският търговец вече се е обърнал към големите търговци на дребно и фондовете за дялово инвестиране в търсене на купувач. Ако продажбата бъде реализирана, цената на сделката ще бъде в рамките на 300 до 500 млрд. йени (2.7 - 4.5 млрд. долара).

Интерес към развиващи се пазари


Продажбата на Seiyu е поредното излизане на американската група от пазар с по-малък ръст. Миналият месец Walmart обяви, че е продал 80% от акциите на бразилските си операции на фирмата за частни инвестиции Advent International. Излизането от пазар, който не се справя достатъчно добре, е третата голяма международна сделка за компанията тази година. Търговецът на дребно предпочита да инвестира в пазари като Китай и Индия.

През януари Walmart заяви, че стартира онлайн магазин за хранителни стоки в партньорство с най-голямата компания за електронна търговия в Япония - Rakuten. Тогава изпълнителният директор на японската компания Хироши Микитани каза, че се надява, че това може да предшества по-голямо глобално сътрудничество между двете компании.

През април веригата обедини британските си активи (веригата супермаркети Asda) с компанията J Sainsbury. Заедно с това Walmart се стреми да се пребори с Amazon за огромния индийски пазар, като обяви намерението си да вложи 16 млрд. долара в компанията Flipkart.



Трудният японски пазар

Японският пазар се смята за един от най-сложните в света за чуждестранните търговски вериги, що се отнася до търговия на дребно. Tesco напусна Япония през 2011 г., а Carrefour през 2005 г.

Американската търговска верига дойде в Япония през 2002 г., но и досега нейните супермаркети в страната Seiyu не могат да се похвалят с успехи. Walmart също изпитва трудности да наложи популярния си пазарен модел с ниски цени на японския пазар, въпреки че често в магазините от веригата Seiyu биват въвеждани различни промоции и отстъпки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Финландска храна в България Финландска храна в България

Веригата за бързо хранене Hesburger отчита солиден ръст и планира разрастване

10 дек 2019, 229 прочитания

Goldman Sachs ще управлява инвестиции на граждани от само 5 хил. долара Goldman Sachs ще управлява инвестиции на граждани от само 5 хил. долара

Американската банка ще използва изкуствен интелект, за да разшири бизнеса си

10 дек 2019, 244 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple създава фонд от 300 млн. долара за инвестиции в чиста енергия в Китай

Целта на американската компания е да изчисти веригата си за доставки

Още от Капитал
Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10