"Идеал стандарт - Видима" увеличава продажбите си с 8% през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Идеал стандарт - Видима" увеличава продажбите си с 8% през 2017 г.

Компанията от Севлиево има един завод за санитарна керамика и два за арматура

"Идеал стандарт - Видима" увеличава продажбите си с 8% през 2017 г.

Moody's планира да повиши рейтинга на групата Ideal Standard след промяната в собствеността

4762 прочитания

Компанията от Севлиево има един завод за санитарна керамика и два за арматура

© Надежда Чипева


Производителят на санитарна керамика и арматура "Идеал стандарт - Видима" е увеличил продажбите си с 8% през миналата година до близо 391 млн. лв. Това става ясно от консолидирания отчет на дружеството, който включва и резултатите на далеч по-малкото дъщерно "Амстан хотели". Нетната печалба обаче намалява с близо 29% заради повишените разходи - до 2.5 млн. лв. За 2018 г. компанията планира приходите й да са на миналогодишното ниво.

В същото време агенция Moody's съобщи, че започва преглед на рейтинга на групата Ideal Standard International с намерение да го повиши, след като наскоро дългови книжа бяха трансформирани в дялово участие. Това стана, след като в края на март Anchorage Capital и CVC Credit Partners придобиха пълен контрол над групата. От инвестицията си излезе американската Bain Capital.

Резултати

За 2017 г. "Идеал стандарт - Видима" отчита ръст на продажбите към крайни клиенти както в страната, така и за износ. На вътрешния пазар има увеличение при продуктите от марката Ideal Standard, която е в по-високия ценови клас. Другият бранд на компанията е Vidima. По отношение на износа дружеството е привлякло 12 нови по-значими клиента - с продажби над 1 млн. лв. В чужбина също се наблюдава ръст на марката Ideal Standard. Успешно са въведени и нови продукти на пазарите в Източна Европа за над 4.3 млн. лв. Най-голям дял имат керамичните мивки по проект за IKEA, става ясно от отчета.

Заводът за санитарна арматура на компанията е увеличил броя на произведените продукти с 5.4% благодарение на ръста на пазарите в Европа. Себестойността на продукцията обаче е нараснала с 6% в резултат на поскъпването на цветните метали и по-високите разходи за труд. Увеличен е бил и персоналът с 4% заради по-големия обем продукция. Общо в компанията към края на годината работят 3237 души. Заводът за санитарна керамика отбелязва спад на произведените бройки с 3.9%. В същото време себестойността на продукцията е нараснала с 12% заради по-високите разходи за материали, труд и енергия. Нетната печалба на дружеството за 2017 г. намалява до 2.3 млн. лв.

За 2018 г. от компанията планират да увеличат обема на производство със 7%, а производителността на труда да нарасне с 10%. За годината дружеството цели да достигне нивото на приходите от 2017 г., пише в отчета.

Нова оценка

В същото време Moody's обяви, че започва преглед на рейтинга на международната група Ideal Standard International, която е собственик на българското дружество. Решението се дължи на променените условия по дългови книжа на дружеството, които са трансформирани в дялово участие. Това от своя страна е довело до значително намаление на коефициента на обща задлъжнялост. Преди промяната тези книжа са били на стойност 2.276 млрд. евро и са формирали основната част от дълговете на компанията (другите задължения са били за общо 49.7 млн. евро).

В края на март Ideal Standard обяви, че Anchorage Capital и CVC Credit Partners са придобили пълен контрол над групата чрез свое дружество. За предстоящата сделка се разбра от уведомление до Комисията за защита на конкуренцията по-рано същия месец. Прекият инвеститор е регистрираната в Люксембург ACMO, който е част от базираната в Ню Йорк група Anchorage Capital. Тя влезе в Ideal Standard през 2014 г. след преструктуриране на дълг и свежа инвестиция, а по-късно към нея се присъедини и CVC Credit Partners. Миналата година двата инвеститора са осигурили 75 млн. евро финансиране за дългосрочната стратегия за растеж на компанията.

По данни на Moody's Ideal Standard отчита понижение на печалбата преди лихви, данъци и обезценки до 69 млн. евро за 2017 г. спрямо 81.1 млн. евро за предходната година. Приходите са останали почти без промяна (спад от 0.2%) въпреки увеличените със 7.4% органични продажби заради негативни промени във валутните курсове.

Производителят на санитарна керамика и арматура "Идеал стандарт - Видима" е увеличил продажбите си с 8% през миналата година до близо 391 млн. лв. Това става ясно от консолидирания отчет на дружеството, който включва и резултатите на далеч по-малкото дъщерно "Амстан хотели". Нетната печалба обаче намалява с близо 29% заради повишените разходи - до 2.5 млн. лв. За 2018 г. компанията планира приходите й да са на миналогодишното ниво.

В същото време агенция Moody's съобщи, че започва преглед на рейтинга на групата Ideal Standard International с намерение да го повиши, след като наскоро дългови книжа бяха трансформирани в дялово участие. Това стана, след като в края на март Anchorage Capital и CVC Credit Partners придобиха пълен контрол над групата. От инвестицията си излезе американската Bain Capital.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.