Китайци на летище Пловдив няма да има
HNA Airport Group няма да подпише договора за концесията. Възможно е да се преговаря с втория кандидат - консорциум между ПИМК и индустриалната зона "Тракия"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Концесионирането на летище Пловдив от китайци няма да се състои. Това стана ясно, след като от китайския партньор в обединението, спечелило концесията на летище Пловдив - HNA Airport Group, са съобщили официално новината на техния представител Асен Василев. Той коментира пред "Капитал", че китайската компания няма да успее да приключи с вътрешните си одобрения на бъдещата сделка.
Срокът за подписване на договора с българската държава изтичаше утре. Веднъж той вече беше удължен с един месец по китайска молба с решение на Министерския съвет в средата на юни. С провала на концесията на летище Пловдив китайските инвеститори за пореден път доказаха това, което всички знаят за тях - те просто не се случват, поне не и в България.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Гигански китайски летищен оператор за пловдивското летище - звучеше твърде хубаво за да се случи....точно както всички други грандомански китайски обещания в България досега.
След като към пловдивското летище от години няма интерес, защо не се инвестира в летището в Стара Загора, което логистично е доста по-добре свързано с магистрала Тракия и транспортния коридор от Цариград/Бяло море до Букурещ?
още като излезе новината писах, че не съм много оптимистично настроен... и за съжаление така се получи
До коментар [#2] от "cose":
То е наистина прекалено малко, за съжаление...
Поредната китайска мега инвестиция шумно отразявана от медии и правиделство в България отиде на театър
Цветелина този път стъпи на криво...
Китайците имат големи проблеми напоследик, загина един от шефовете им, имат много дълг, нищо не е станало фатално. Летището може да се развива за сега и без да е дадено на концесия, има капацитет. Офертата на местните е доста слаба финансово, но те нямат опит с летище.
Хайнан Груп имат финансови затруднения напоследък. Имат произведени за тях самолети ,които не са платени и Airbus ги е паркирал в Тулуза .
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.