С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 19 юли 2018, 7:00, 8492 прочитания

Едоардо Миролио купи марката за дрехи DiKa

Италианският предприемач планира да отвори пет фирмени магазина във Франция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Сливен и Ямбол: Отворени за бизнес

Двата града искат да са новата икономическа зона на линията "Тракия", между Стара Загора и Бургас. Това е хубава цел, но има още работа

15 сеп 2018

Сливенска фирма създаде яке със соларни батерии

"Джоди-1" се опитва с този продукт да мине от конфекция за чужди марки към собствена линия

20 авг 2018

Старата сграда на КТБ е новият офис на Миролио

Италианският текстилец вече купи половината сграда на КТБ на "Цар Борис III", до седмица ще придобие останалото от Булбанк

27 юли 2018

Текстилна компания "Е. Миролио" започва производство в Пирот

В новопридобитата от италианския предприемач фабрика ще се произвеждат мъжки и дамски костюми

17 яну 2018

Най-големите компании за текстил и облекло: Поръчки има, няма изпълнители

Приходите на лидерите в сектора растат със 7%. С толкова се увеличава и целият износ, достигайки 3.86 млрд. лв., като 20-те местни гиганта правят 30% от него

11 сеп 2017
Италианският предприемач с български паспорт Едоардо Миролио купи модната марка DiKa чрез своята фирма "Е. Миролио". Макар сделката да е от края на миналата година, тя бе обявена в сряда на специална пресконференция от новия собственик. Смяната е продиктувана от проблеми на гръцките основатели с банки. Цената не е обявена, но бизнесът с дрехите е правил годишни приходи от 7-9 млн. лв. Сега промяната е, че заради липсата на работна ръка облеклата вече няма да се шият в България, а в Сърбия. Плановете на Миролио са за отваряне на магазини на марката и във Франция.

Краят на гръцката инвестиция

Дрехите с марката DiKa допреди сделката се произвеждаха от компанията "Дика стил", основана през 1993 г. и собственост на Димитриос Кабурис и Михаил Илиадис.

"В края на миналата година разбрахме, че гръцките собственици са решили да прекратят дейността на фирмата, която е с 25-годишна история, и преценихме, че това е възможност да не допуснем марката да си отиде. Нашата цел е да възродим и развием DiKa. Това е бранд, който има традиции в класическата мода и олицетворява облеклото на жената с професия, която иска да е елегантна", обясни избора за покупката Едоардо Миролио.

От доклада за дейността на "Дика стил" в Търговския регистър става ясно, че дружеството на гръцките собственици не работи от септември 2017 и отчита загуба от над 1 млн. лв. за годината срещу печалба от 44 хил. лева през 2016. Фирмата отбелязва, че води съдебни спорове с финансова институция, и посочва, че част от загубата е в резултат на отписване на вземане от клиент, който е преустановил дейността си и е заличен като търговец. Заетите в "Дика стил" са били 113 през 2016, но са освободени и в края на 2017 са само 11.



Български платове и дизайн, сръбски шев

Новият собственик - "Е. Миролио", е закупил машини на "Дика стил", както и бранда DiKa, и е подновил договорите за наем на магазините, в които досега се продаваха дрехите. "Част от активите придобих от гръцките собственици, а друга – от банки кредитори. Има и е една трета част, която е ипотекирана и която не съм закупил", уточни за "Капитал" Едоардо Миролио, без да посочва цената на сделката.

За DiKa ще продължи да работи екипът от български моделиери и дизайнери, създал и наложил марката. Дрехите обаче ще се изработват в двете сръбски фабрики – в Димитровград и Пирот, които Едоардо Миролио купи през 2017 г. срещу 3 млн. евро.

Преди придобиването при 15% от облеклата с марката DiKa са използвани платове на "Е. Миролио", сега за бранда ще се използват преимуществено естествените материи вълна и лен, които се произвеждат във фабриките на италианския собственик в страната.

Заетите в България, които работят за DiKa, са 120, а в Сърбия – 420. "Желанието ми беше целият ни бизнес да бъде в България. Не успяхме да го осъществим поради липсата на достатъчно работна ръка", казва Едоардо Миролио.

Планът за 2018

Инвестициите на "Е. Миролио" през тази година ще бъдат насочени към откриване на фирмени магазини в България и в чужбина. "Техният брой ще зависи от наличието на достатъчно топ локации. DiKa се продаваше в седем магазина, ние ги запазихме и открихме още три", уточни Едоардо Миролио. Засега марката може да бъде купена в София, Пловдив, Велико Търново и Сливен, а също в Букурещ и Тбилиси. Плановете са през 2018 да бъдат отворени фирмени магазини DiKa и в Бургас и Варна.

"Синът ми Франко тези дни приключва сделка за откриване на магазини DiKa в Южна Франция", посочи Едоардо Миролио. Очакванията са до края на годината модната марка да присъства в Сент Етиен, Монпелие, Гренобъл и Тулуза.

"През есента ще пуснем серия от чиста вълна, сертифицирана по международния стандарт за вълнени продукти "Woolmark", посочи за "Капитал" Миролио.

Новост за марката DiKa ще бъде предлагането на специална модна линия за по-едри жени. "Идвам от фамилия, която дълги години е обличала жени с едри фигури, така че това е част от историята на моето семейство", казва Миролио. Компанията му дори е обявила кастинг за модели с размери XL и XXL.
Фирмата

"Е.Миролио" обединява седем фабрики в Сливен, три в Ямбол, една в Свищов и две в Сърбия. За последните две години компанията е инвестирала 55 млн. лева в строителство, разширение, обновяване на мощностите, увеличаване на артикулите и на производителността на труда. Сред основните инвестиции са сграда, автоматизиран склад от 8000 кв. метра и реконструкция на цех в Сливен, производствен цех в Котел, нов цех за вискоза в Свищов.

Според данните в Търговския регистър"Е. Миролио" приключва 2017 г. с приходи от 232.2 млн. лв. срещу 235.8 млн. лв. през 2016. "През 2016 претърпяхме огромна загуба вследствие на фалита на германска компания, в която имахме дял", обясни Едоардо Миролио. За миналата година компанията отчита почти шесткратен ръст на печалбата, която достига близо 17 млн. лв.

"Е. Миролио", както и много други фабрики в сектора, изпитва недостиг от работна ръка. "Само за фабриките в Сливен и Ямбол се търсят безрезултатно засега още 250 човека. Подали сме документи за внос на работници, но още нямаме отговор", каза Едоардо Миролио.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Adobe купува софтуерната компания Marketo за 4.75 млрд. долара Adobe купува софтуерната компания Marketo за 4.75 млрд. долара

Това е най-голямата сделка за създателя на Рhоtоѕhор от десетилетие насам

23 сеп 2018, 954 прочитания

Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10% 1 Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10%

Четвъртата най-голяма американска банка предприема мерките поради финансови затруднения

22 сеп 2018, 981 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Медийната война между Comcast, Disney и Fox

Наддаването между компаниите за по-голямо влияние продължава

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете