Яни Драгов изкупи изцяло "Роо брандс" от двамата си съдружници
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Яни Драгов изкупи изцяло "Роо брандс" от двамата си съдружници

Яни Драгов основава търговската компания "Смарт органик" през 2009 г. Той е бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

Яни Драгов изкупи изцяло "Роо брандс" от двамата си съдружници

Дистрибуторът "Смарт органик" само преди дни е изтеглил кредит за 3.4 млн. лв. от ОББ

Мара Георгиева
10910 прочитания

Яни Драгов основава търговската компания "Смарт органик" през 2009 г. Той е бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

© Цветелина Белутова


Най-големият дистрибутор и производител на биохрани в България - "Смарт органик" на Яни Драгов - стана едноличен собственик на "Роо брандс" - производителя на суровите био барчета Roobar и курабийките "Курабийница" и Kookie Cat. Досега "Смарт органик" притежаваше 51% от капитала на дружеството, а останалите 49% бяха собственост на Анита и Калин Класанови. Цената на сделката е обект на конфиденциалност според договорните условия, съобщават от компанията. Но сделката съвпада по време с тегленето на заем от ОББ за 3.4 млн. лв., който Драгов обяснява, че ще служи за развитие. Дистрибуторът има годишен оборот от 24 млн. лв. за 2017 г., а производителят на десертчета - от 9 млн. лв., като спада леко заради увеличилата се конкуренция.

Условията на сделката

Собственикът и управител на "Смарт органик" Яни Драгов ще продължи да бъде управител на "Роо брандс". Той основава търговската компания през 2009 г. Драгов е бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

"Двете организации винаги са работели изключително близко и това ще остане така. Винаги сме били водени от обща кауза - да разпространяваме здравословни и вкусни биохрани. Тя не се е променяла през годините, няма да се промени и сега. Ще интегрираме екипите на двете компании, за да подобрим ефективността в работата", коментира Драгов. Заетите в "Смарт органик" са 154, а в "Роо брандс" - 92.

В договора за сделката, който се вижда в Търговския регистър, се вижда условие, ако до 2 години има нова препродажба на по-висока цена, оттеглящите се съдружници ще получат част от горницата. Същото се отнася и при продажба на марките.

В началото на юли ОББ е отпуснала 3.4 млн. лв. заем на "Смарт органик", по което съдлъжник е и "Роо брандс", срещу който са заложени дружествените дялове, се вижда още в Търговския регистър. Банката явно вярва в бизнеса, тъй като лихвата е нетрадиционно ниска като за малка или средна компания (променлив лихвен процент в размер на референтния лихвен процент на ОББ за периода на действие на договора плюс 1.65 пункта надбавка годишно, но не по-малко от 1.75 %).

"Кредитът ще бъде използван за експанзия на марките", уточни Драгов. В договора за покупка на дяловете изрично се посочва, че ОББ ще бъде запозната с детайлите по него във връзка с договора за кредит.

В началото е "Курабийница"

"Роо брандс" е учредена през 2012 г. под името "Курабийница", а през 2015 променя търговското си наименование на "Роо брандс". Фирмата произвежда 15 вида сурови барчета, 80% от които се продават зад граница в над 50 държави. Фокусът е в Германия – най-големият пазар на биопродукти в Европа. Там Roobar се продава в повечето вериги биомагазини включително в пазарните лидери Alnatura, Denn's Markt, Basic, става ясно от доклада за дейността на компанията за 2017 г.

"Роо брандс" има дъщерно търговско дружество Roobar Inc. - вносител на продуктите за САЩ, където работи с местен партньор с търговски екип. Българската фирма си сътрудничи и с един от най-големите национални дистрибутори в Канада. Продажбите бележат ръст и на българския пазар в резултат на продажбите във веригите "Фантастико", "Кауфланд", "Лидл", отчитат от фирмата. Освен продуктите под марката Roobar дружеството произвежда и под собствените марки (private labels) на клиенти от Германия, Великобритания, Швеция, Финландия, Дания и Източна Европа.

Според отчета в Търговския регистър за 2017 г. "Роо брандс" има 9 млн. лева приходи от продажби, които са по-ниски с около 380 хил. лв. в сравнение с 2016. Печалбата от оперативна дейност на дружеството също пада до 57 хил. лева, докато през 2016 тя е надхвърляла 1.2 млн. лв. "Имаме повече разходи за маркетинг и нови продукти, а конкуренцията в сектора става все по-голяма", коментира за "Капитал" финансовите резултати Яни Драгов.

"Смарт органик" и "Роо брандс" вече имат един заем от 2 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие. Сумата е част от плана за изграждането на собствена фабрика за 3.3 млн. евро в софийския квартал Княжево. "Обслужваме си заема, но строителството предстои", коментира Драгов.

Най-големият дистрибутор на биохрани

"Смарт органик" е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България. Компанията притежава сертифицирани производствени и пакетажни линии и работи директно с биопроизводители.

Днес портфолиото на дружеството съдържа над 1000 продукта, които се предлагат под собствени брандове в над 650 търговски обекта в страната. Около 60% от продажбите са на задгранични пазари в около 50 държави. През 2017 приходите на "Смарт органик" са 24 млн. лева срещу 22 млн. лв. за 2016 година и 16.7 млн. лв. за 2015.

Компанията притежава дялове и в "Чили хилс фудс" – производител на лютите сосове Chilli Hills, и има дъщерни дружества в Румъния и Германия. Яни Драгов е собственик и на веригата биомагазини "Зелен".

Най-големият дистрибутор и производител на биохрани в България - "Смарт органик" на Яни Драгов - стана едноличен собственик на "Роо брандс" - производителя на суровите био барчета Roobar и курабийките "Курабийница" и Kookie Cat. Досега "Смарт органик" притежаваше 51% от капитала на дружеството, а останалите 49% бяха собственост на Анита и Калин Класанови. Цената на сделката е обект на конфиденциалност според договорните условия, съобщават от компанията. Но сделката съвпада по време с тегленето на заем от ОББ за 3.4 млн. лв., който Драгов обяснява, че ще служи за развитие. Дистрибуторът има годишен оборот от 24 млн. лв. за 2017 г., а производителят на десертчета - от 9 млн. лв., като спада леко заради увеличилата се конкуренция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK