С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 юли 2018, 16:18, 7609 прочитания

Яни Драгов изкупи изцяло "Роо брандс" от двамата си съдружници

Дистрибуторът "Смарт органик" само преди дни е изтеглил кредит за 3.4 млн. лв. от ОББ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият дистрибутор и производител на биохрани в България - "Смарт органик" на Яни Драгов - стана едноличен собственик на "Роо брандс" - производителя на суровите био барчета Roobar и курабийките "Курабийница" и Kookie Cat. Досега "Смарт органик" притежаваше 51% от капитала на дружеството, а останалите 49% бяха собственост на Анита и Калин Класанови. Цената на сделката е обект на конфиденциалност според договорните условия, съобщават от компанията. Но сделката съвпада по време с тегленето на заем от ОББ за 3.4 млн. лв., който Драгов обяснява, че ще служи за развитие. Дистрибуторът има годишен оборот от 24 млн. лв. за 2017 г., а производителят на десертчета - от 9 млн. лв., като спада леко заради увеличилата се конкуренция.

Условията на сделката


Собственикът и управител на "Смарт органик" Яни Драгов ще продължи да бъде управител на "Роо брандс". Той основава търговската компания през 2009 г. Драгов е бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

"Двете организации винаги са работели изключително близко и това ще остане така. Винаги сме били водени от обща кауза - да разпространяваме здравословни и вкусни биохрани. Тя не се е променяла през годините, няма да се промени и сега. Ще интегрираме екипите на двете компании, за да подобрим ефективността в работата", коментира Драгов. Заетите в "Смарт органик" са 154, а в "Роо брандс" - 92.

В договора за сделката, който се вижда в Търговския регистър, се вижда условие, ако до 2 години има нова препродажба на по-висока цена, оттеглящите се съдружници ще получат част от горницата. Същото се отнася и при продажба на марките.



В началото на юли ОББ е отпуснала 3.4 млн. лв. заем на "Смарт органик", по което съдлъжник е и "Роо брандс", срещу който са заложени дружествените дялове, се вижда още в Търговския регистър. Банката явно вярва в бизнеса, тъй като лихвата е нетрадиционно ниска като за малка или средна компания (променлив лихвен процент в размер на референтния лихвен процент на ОББ за периода на действие на договора плюс 1.65 пункта надбавка годишно, но не по-малко от 1.75 %).

"Кредитът ще бъде използван за експанзия на марките", уточни Драгов. В договора за покупка на дяловете изрично се посочва, че ОББ ще бъде запозната с детайлите по него във връзка с договора за кредит.

В началото е "Курабийница"

"Роо брандс" е учредена през 2012 г. под името "Курабийница", а през 2015 променя търговското си наименование на "Роо брандс". Фирмата произвежда 15 вида сурови барчета, 80% от които се продават зад граница в над 50 държави. Фокусът е в Германия – най-големият пазар на биопродукти в Европа. Там Roobar се продава в повечето вериги биомагазини включително в пазарните лидери Alnatura, Denn's Markt, Basic, става ясно от доклада за дейността на компанията за 2017 г.

"Роо брандс" има дъщерно търговско дружество Roobar Inc. - вносител на продуктите за САЩ, където работи с местен партньор с търговски екип. Българската фирма си сътрудничи и с един от най-големите национални дистрибутори в Канада. Продажбите бележат ръст и на българския пазар в резултат на продажбите във веригите "Фантастико", "Кауфланд", "Лидл", отчитат от фирмата. Освен продуктите под марката Roobar дружеството произвежда и под собствените марки (private labels) на клиенти от Германия, Великобритания, Швеция, Финландия, Дания и Източна Европа.

Според отчета в Търговския регистър за 2017 г. "Роо брандс" има 9 млн. лева приходи от продажби, които са по-ниски с около 380 хил. лв. в сравнение с 2016. Печалбата от оперативна дейност на дружеството също пада до 57 хил. лева, докато през 2016 тя е надхвърляла 1.2 млн. лв. "Имаме повече разходи за маркетинг и нови продукти, а конкуренцията в сектора става все по-голяма", коментира за "Капитал" финансовите резултати Яни Драгов.

"Смарт органик" и "Роо брандс" вече имат един заем от 2 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие. Сумата е част от плана за изграждането на собствена фабрика за 3.3 млн. евро в софийския квартал Княжево. "Обслужваме си заема, но строителството предстои", коментира Драгов.

Най-големият дистрибутор на биохрани

"Смарт органик" е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България. Компанията притежава сертифицирани производствени и пакетажни линии и работи директно с биопроизводители.

Днес портфолиото на дружеството съдържа над 1000 продукта, които се предлагат под собствени брандове в над 650 търговски обекта в страната. Около 60% от продажбите са на задгранични пазари в около 50 държави. През 2017 приходите на "Смарт органик" са 24 млн. лева срещу 22 млн. лв. за 2016 година и 16.7 млн. лв. за 2015.

Компанията притежава дялове и в "Чили хилс фудс" – производител на лютите сосове Chilli Hills, и има дъщерни дружества в Румъния и Германия. Яни Драгов е собственик и на веригата биомагазини "Зелен".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 691 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 713 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ВМЗ изгражда нов цех на площадката край Иганово

Проектът трябва да бъде завършен в началото на следващата година, но инвестицията не се уточнява

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг