Новият брой: Магистрален грабеж

Яни Драгов изкупи изцяло "Роо брандс" от двамата си съдружници

Яни Драгов основава търговската компания "Смарт органик" през 2009 г. Той е бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

Яни Драгов изкупи изцяло "Роо брандс" от двамата си съдружници

Дистрибуторът "Смарт органик" само преди дни е изтеглил кредит за 3.4 млн. лв. от ОББ

Мара Георгиева
14162 прочитания

Яни Драгов основава търговската компания "Смарт органик" през 2009 г. Той е бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

© Цветелина Белутова


Най-големият дистрибутор и производител на биохрани в България - "Смарт органик" на Яни Драгов - стана едноличен собственик на "Роо брандс" - производителя на суровите био барчета Roobar и курабийките "Курабийница" и Kookie Cat. Досега "Смарт органик" притежаваше 51% от капитала на дружеството, а останалите 49% бяха собственост на Анита и Калин Класанови. Цената на сделката е обект на конфиденциалност според договорните условия, съобщават от компанията. Но сделката съвпада по време с тегленето на заем от ОББ за 3.4 млн. лв., който Драгов обяснява, че ще служи за развитие. Дистрибуторът има годишен оборот от 24 млн. лв. за 2017 г., а производителят на десертчета - от 9 млн. лв., като спада леко заради увеличилата се конкуренция.

Условията на сделката

Собственикът и управител на "Смарт органик" Яни Драгов ще продължи да бъде управител на "Роо брандс". Той основава търговската компания през 2009 г. Драгов е бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

"Двете организации винаги са работели изключително близко и това ще остане така. Винаги сме били водени от обща кауза - да разпространяваме здравословни и вкусни биохрани. Тя не се е променяла през годините, няма да се промени и сега. Ще интегрираме екипите на двете компании, за да подобрим ефективността в работата", коментира Драгов. Заетите в "Смарт органик" са 154, а в "Роо брандс" - 92.

В договора за сделката, който се вижда в Търговския регистър, се вижда условие, ако до 2 години има нова препродажба на по-висока цена, оттеглящите се съдружници ще получат част от горницата. Същото се отнася и при продажба на марките.

В началото на юли ОББ е отпуснала 3.4 млн. лв. заем на "Смарт органик", по което съдлъжник е и "Роо брандс", срещу който са заложени дружествените дялове, се вижда още в Търговския регистър. Банката явно вярва в бизнеса, тъй като лихвата е нетрадиционно ниска като за малка или средна компания (променлив лихвен процент в размер на референтния лихвен процент на ОББ за периода на действие на договора плюс 1.65 пункта надбавка годишно, но не по-малко от 1.75 %).

"Кредитът ще бъде използван за експанзия на марките", уточни Драгов. В договора за покупка на дяловете изрично се посочва, че ОББ ще бъде запозната с детайлите по него във връзка с договора за кредит.

В началото е "Курабийница"

"Роо брандс" е учредена през 2012 г. под името "Курабийница", а през 2015 променя търговското си наименование на "Роо брандс". Фирмата произвежда 15 вида сурови барчета, 80% от които се продават зад граница в над 50 държави. Фокусът е в Германия – най-големият пазар на биопродукти в Европа. Там Roobar се продава в повечето вериги биомагазини включително в пазарните лидери Alnatura, Denn's Markt, Basic, става ясно от доклада за дейността на компанията за 2017 г.

"Роо брандс" има дъщерно търговско дружество Roobar Inc. - вносител на продуктите за САЩ, където работи с местен партньор с търговски екип. Българската фирма си сътрудничи и с един от най-големите национални дистрибутори в Канада. Продажбите бележат ръст и на българския пазар в резултат на продажбите във веригите "Фантастико", "Кауфланд", "Лидл", отчитат от фирмата. Освен продуктите под марката Roobar дружеството произвежда и под собствените марки (private labels) на клиенти от Германия, Великобритания, Швеция, Финландия, Дания и Източна Европа.

Според отчета в Търговския регистър за 2017 г. "Роо брандс" има 9 млн. лева приходи от продажби, които са по-ниски с около 380 хил. лв. в сравнение с 2016. Печалбата от оперативна дейност на дружеството също пада до 57 хил. лева, докато през 2016 тя е надхвърляла 1.2 млн. лв. "Имаме повече разходи за маркетинг и нови продукти, а конкуренцията в сектора става все по-голяма", коментира за "Капитал" финансовите резултати Яни Драгов.

"Смарт органик" и "Роо брандс" вече имат един заем от 2 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие. Сумата е част от плана за изграждането на собствена фабрика за 3.3 млн. евро в софийския квартал Княжево. "Обслужваме си заема, но строителството предстои", коментира Драгов.

Най-големият дистрибутор на биохрани

"Смарт органик" е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България. Компанията притежава сертифицирани производствени и пакетажни линии и работи директно с биопроизводители.

Днес портфолиото на дружеството съдържа над 1000 продукта, които се предлагат под собствени брандове в над 650 търговски обекта в страната. Около 60% от продажбите са на задгранични пазари в около 50 държави. През 2017 приходите на "Смарт органик" са 24 млн. лева срещу 22 млн. лв. за 2016 година и 16.7 млн. лв. за 2015.

Компанията притежава дялове и в "Чили хилс фудс" – производител на лютите сосове Chilli Hills, и има дъщерни дружества в Румъния и Германия. Яни Драгов е собственик и на веригата биомагазини "Зелен".

Най-големият дистрибутор и производител на биохрани в България - "Смарт органик" на Яни Драгов - стана едноличен собственик на "Роо брандс" - производителя на суровите био барчета Roobar и курабийките "Курабийница" и Kookie Cat. Досега "Смарт органик" притежаваше 51% от капитала на дружеството, а останалите 49% бяха собственост на Анита и Калин Класанови. Цената на сделката е обект на конфиденциалност според договорните условия, съобщават от компанията. Но сделката съвпада по време с тегленето на заем от ОББ за 3.4 млн. лв., който Драгов обяснява, че ще служи за развитие. Дистрибуторът има годишен оборот от 24 млн. лв. за 2017 г., а производителят на десертчета - от 9 млн. лв., като спада леко заради увеличилата се конкуренция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход