Стотици собственици на Tesla в Германия ще трябва да върнат държавната субсидия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Стотици собственици на Tesla в Германия ще трябва да върнат държавната субсидия

Според германското правителство Tesla не е доказала, че цената на Model S е по-ниска от 60 хил. евро преди 6 март. Колата вече е върната в списъка със субсидирани модели

Стотици собственици на Tesla в Германия ще трябва да върнат държавната субсидия

Tesla ще поеме разходите на клиентите си, но показа слабостта на бизнес модела си

5199 прочитания

Според германското правителство Tesla не е доказала, че цената на Model S е по-ниска от 60 хил. евро преди 6 март. Колата вече е върната в списъка със субсидирани модели

© Reuters


Стотици германски собственици на Tesla Model S ще трябва да върнат получените от правителството в Берлин 4 хил. евро субсидия за закупуването на автомобилите, пише Bloomberg. Причината е, че колите бяха обявени за прекалено скъпи, за да бъдат включени в държавните програми за увеличаване на броя на електрически коли по пътищата. Вече над 800 шофьори, купили колите си преди 6 март, са получили искане от правителството да върнат т.нар. бонус "околна среда", обявиха от германското Министерство по икономически въпроси и контрол на износа. Други 250 души, закупили модела на Tesla, пък не са получили субсидия.

В Германия финансово подпомагане получават хората, които искат да си купят електрическа кола, но с цена до 60 хил. евро. Базовият модел на Model S влиза в този ценови диапазон и Tesla вече е успяла да убеди властите в страната, че цената без екстри е под 60 хил. евро и трябва да бъде върната в списъка със субсидирани коли.

Смесен модел

Ударът е най-вече тежък за Tesla, която обяви, че ще обжалва решението на правителството и в същото време ще плати вместо клиентите си сумите, които трябва да бъдат върнати. Колите на Tesla се ползват с държавна протекция и помощ в множество страни по света, като тези програми са на практика част от бизнес модела на компанията на Илън Мъск. Субсидиите обаче не са изцяло държавни - те се разделят между компанията и държавата.

"Както сайтът ни ясно показва, всеки в Германия може да си поръча базова версия на Model S, която е под изискваната цена, и ние винаги сме спазвали тези изисквания", се казва в изявление на Tesla. От правителството отговориха, че "разговорите с Tesla не доведоха до разрешаване на проблемите" за засегнатите клиенти, но все пак Model S в бъдеще ще продължи да бъде субсидиран.

Стотици германски собственици на Tesla Model S ще трябва да върнат получените от правителството в Берлин 4 хил. евро субсидия за закупуването на автомобилите, пише Bloomberg. Причината е, че колите бяха обявени за прекалено скъпи, за да бъдат включени в държавните програми за увеличаване на броя на електрически коли по пътищата. Вече над 800 шофьори, купили колите си преди 6 март, са получили искане от правителството да върнат т.нар. бонус "околна среда", обявиха от германското Министерство по икономически въпроси и контрол на износа. Други 250 души, закупили модела на Tesla, пък не са получили субсидия.

В Германия финансово подпомагане получават хората, които искат да си купят електрическа кола, но с цена до 60 хил. евро. Базовият модел на Model S влиза в този ценови диапазон и Tesla вече е успяла да убеди властите в страната, че цената без екстри е под 60 хил. евро и трябва да бъде върната в списъка със субсидирани коли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK