С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 юли 2018, 12:28, 4976 прочитания

Стотици собственици на Tesla в Германия ще трябва да върнат държавната субсидия

Tesla ще поеме разходите на клиентите си, но показа слабостта на бизнес модела си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Стотици германски собственици на Tesla Model S ще трябва да върнат получените от правителството в Берлин 4 хил. евро субсидия за закупуването на автомобилите, пише Bloomberg. Причината е, че колите бяха обявени за прекалено скъпи, за да бъдат включени в държавните програми за увеличаване на броя на електрически коли по пътищата. Вече над 800 шофьори, купили колите си преди 6 март, са получили искане от правителството да върнат т.нар. бонус "околна среда", обявиха от германското Министерство по икономически въпроси и контрол на износа. Други 250 души, закупили модела на Tesla, пък не са получили субсидия.

В Германия финансово подпомагане получават хората, които искат да си купят електрическа кола, но с цена до 60 хил. евро. Базовият модел на Model S влиза в този ценови диапазон и Tesla вече е успяла да убеди властите в страната, че цената без екстри е под 60 хил. евро и трябва да бъде върната в списъка със субсидирани коли.


Смесен модел


Ударът е най-вече тежък за Tesla, която обяви, че ще обжалва решението на правителството и в същото време ще плати вместо клиентите си сумите, които трябва да бъдат върнати. Колите на Tesla се ползват с държавна протекция и помощ в множество страни по света, като тези програми са на практика част от бизнес модела на компанията на Илън Мъск. Субсидиите обаче не са изцяло държавни – те се разделят между компанията и държавата.

"Както сайтът ни ясно показва, всеки в Германия може да си поръча
базова версия на Model S, която е под изискваната цена, и ние винаги сме спазвали тези изисквания", се казва в изявление на Tesla. От правителството отговориха, че "разговорите с Tesla не доведоха до разрешаване на проблемите" за засегнатите клиенти, но все пак Model S в бъдеще ще продължи да бъде субсидиран.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив

Тя ръководи проекта за превръщане на българското предприятие в "умна" фабрика

29 яну 2020, 246 прочитания

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 519 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Jumbo ще строи нов магазин в столичния кв. "Илиянци"

Продажбите на веригата за детски играчки през 2017 г. са се увеличили с 23%

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10