Стотици германски собственици на Tesla Model S ще трябва да върнат получените от правителството в Берлин 4 хил. евро субсидия за закупуването на автомобилите, пише Bloomberg. Причината е, че колите бяха обявени за прекалено скъпи, за да бъдат включени в държавните програми за увеличаване на броя на електрически коли по пътищата. Вече над 800 шофьори, купили колите си преди 6 март, са получили искане от правителството да върнат т.нар. бонус "околна среда", обявиха от германското Министерство по икономически въпроси и контрол на износа. Други 250 души, закупили модела на Tesla, пък не са получили субсидия.
В Германия финансово подпомагане получават хората, които искат да си купят електрическа кола, но с цена до 60 хил. евро. Базовият модел на Model S влиза в този ценови диапазон и Tesla вече е успяла да убеди властите в страната, че цената без екстри е под 60 хил. евро и трябва да бъде върната в списъка със субсидирани коли.
Смесен модел
Ударът е най-вече тежък за Tesla, която обяви, че ще обжалва решението на правителството и в същото време ще плати вместо клиентите си сумите, които трябва да бъдат върнати. Колите на Tesla се ползват с държавна протекция и помощ в множество страни по света, като тези програми са на практика част от бизнес модела на компанията на Илън Мъск. Субсидиите обаче не са изцяло държавни - те се разделят между компанията и държавата.
"Както сайтът ни ясно показва, всеки в Германия може да си поръча базова версия на Model S, която е под изискваната цена, и ние винаги сме спазвали тези изисквания", се казва в изявление на Tesla. От правителството отговориха, че "разговорите с Tesla не доведоха до разрешаване на проблемите" за засегнатите клиенти, но все пак Model S в бъдеще ще продължи да бъде субсидиран.
Стотици германски собственици на Tesla Model S ще трябва да върнат получените от правителството в Берлин 4 хил. евро субсидия за закупуването на автомобилите, пише Bloomberg. Причината е, че колите бяха обявени за прекалено скъпи, за да бъдат включени в държавните програми за увеличаване на броя на електрически коли по пътищата. Вече над 800 шофьори, купили колите си преди 6 март, са получили искане от правителството да върнат т.нар. бонус "околна среда", обявиха от германското Министерство по икономически въпроси и контрол на износа. Други 250 души, закупили модела на Tesla, пък не са получили субсидия.
В Германия финансово подпомагане получават хората, които искат да си купят електрическа кола, но с цена до 60 хил. евро. Базовият модел на Model S влиза в този ценови диапазон и Tesla вече е успяла да убеди властите в страната, че цената без екстри е под 60 хил. евро и трябва да бъде върната в списъка със субсидирани коли.
1 коментар
Заради санкциите ще да е..