Шведският телеком Telia купува телевизионния бизнес на Bonnier за 1 млрд. долара
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шведският телеком Telia купува телевизионния бизнес на Bonnier за 1 млрд. долара

Телекомът придоби през миналата седмица целия норвежки бизнес на датската TDC за 2.6 млрд. долара

Шведският телеком Telia купува телевизионния бизнес на Bonnier за 1 млрд. долара

Компанията се опитва да подобри медийното си съдържание чрез придобивания, за да конкурира Telenor

1898 прочитания

Телекомът придоби през миналата седмица целия норвежки бизнес на датската TDC за 2.6 млрд. долара

© Reuters


Шведският мобилен оператор Telia обяви в петък, че е сключила сделка за закупуването на телевизионния бизнес на Bonnier. Целта, която компанията си поставя, е да се фокусира върху скандинавските страни, докато се оттегля от пазарите в Азия.

Телекомът придоби през миналата седмица целия норвежки бизнес на датската TDC за 2.6 млрд. долара и потвърди, че води преговори с Bonnier, за да подобри телевизионното си съдържание. Telia коментира, че новата придобивка ще направи компанията "силен съперник" на пазара за мобилно и телевизионно съдържание. Главният им конкурент на скандинавския пазар остава норвежката Telenor.

Сделката и новите очаквания

Telia ще плати 9.2 млрд. крони (1.03 млрд. долара) в брой без дълговете, като според финансовите резултати сумата може да нарасне с още максимум 1 млрд. долара.

Телекомът очаква придобиването да има финансов ефект от 2020 г., като две години по-късно той може да достигне максимум 600 млн. крони. Той ще създаде ново подразделение, в което ще бъдат включени съществуващият тв бизнес и този на Bonnier.

Bonnier Broadcasting, която включва брандове като шведската TV4, стрийминг услугата C More и финландската MTV, е реализирала продажби от 7.5 млрд. шведски крони миналата година и брутна печалба от 423 млн. крони.

Къде се фокусира

"Придобиването на телевизионния бизнес на Bonnier няма да засегне програмата за обратно изкупуване на акции на компанията или политиката ѝ за дивиденти", коментираха от Telia.

Анализатори изразиха съмнения, че изместването на фокуса към медиите може да навреди на основния телекомуникационен бизнес на Telia, заплашвайки изплащането на дивиденти в дългосрочен план.

Излизането на Telia от предишния процъфтяващ пазар в Централна Азия, което започна през 2015 г., допринесе за подобряване на счетоводния баланс и повиши очакванията за по-голяма възвращаемост за акционерите.

Главният изпълнителен директор на компанията Йохан Денинглин заяви през миналата седмица, че компанията има възможност за още придобивания. Той обаче не смята, че това би оказало влияние върху плановете на Telia за обратно изкупуване на акции и дивидентната ѝ политика.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK