С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 юли 2018, 12:10, 1770 прочитания

Шведският телеком Telia купува телевизионния бизнес на Bonnier за 1 млрд. долара

Компанията се опитва да подобри медийното си съдържание чрез придобивания, за да конкурира Telenor

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Telia

Увеличаване

Шведският мобилен оператор Telia обяви в петък, че е сключила сделка за закупуването на телевизионния бизнес на Bonnier. Целта, която компанията си поставя, е да се фокусира върху скандинавските страни, докато се оттегля от пазарите в Азия.

Телекомът придоби през миналата седмица целия норвежки бизнес на датската TDC за 2.6 млрд. долара и потвърди, че води преговори с Bonnier, за да подобри телевизионното си съдържание. Telia коментира, че новата придобивка ще направи компанията "силен съперник" на пазара за мобилно и телевизионно съдържание. Главният им конкурент на скандинавския пазар остава норвежката Telenor.


Сделката и новите очаквания

Telia ще плати 9.2 млрд. крони (1.03 млрд. долара) в брой без дълговете, като според финансовите резултати сумата може да нарасне с още максимум 1 млрд. долара.

Телекомът очаква придобиването да има финансов ефект от 2020 г., като две години по-късно той може да достигне максимум 600 млн. крони. Той ще създаде ново подразделение, в което ще бъдат включени съществуващият тв бизнес и този на Bonnier.



Bonnier Broadcasting, която включва брандове като шведската TV4, стрийминг услугата C More и финландската MTV, е реализирала продажби от 7.5 млрд. шведски крони миналата година и брутна печалба от 423 млн. крони.

Къде се фокусира

"Придобиването на телевизионния бизнес на Bonnier няма да засегне програмата за обратно изкупуване на акции на компанията или политиката ѝ за дивиденти", коментираха от Telia.

Анализатори изразиха съмнения, че изместването на фокуса към медиите може да навреди на основния телекомуникационен бизнес на Telia, заплашвайки изплащането на дивиденти в дългосрочен план.

Излизането на Telia от предишния процъфтяващ пазар в Централна Азия, което започна през 2015 г., допринесе за подобряване на счетоводния баланс и повиши очакванията за по-голяма възвращаемост за акционерите.

Главният изпълнителен директор на компанията Йохан Денинглин заяви през миналата седмица, че компанията има възможност за още придобивания. Той обаче не смята, че това би оказало влияние върху плановете на Telia за обратно изкупуване на акции и дивидентната ѝ политика.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Оdelo започна производство на стопове за Mercedes край Пловдив Оdelo започна производство на стопове за Mercedes край Пловдив

Компанията вече е инвестирала над половината от предвидените 40 млн. евро до 2023 г.

23 окт 2019, 167 прочитания

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1691 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Boeing победи Airbus във въздушното шоу над Фарнбъроу

Американскията производител на самолети получи повече поръчки от европейския консорциум

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10