Boeing изпревари по поръчки конкурента си Airbus на авиошоуто в британския град Фарнбъроу през миналата седмица. Двата най-големи производителя на самолети в света повториха миналогодишно постижение от около 900 заявки, които дойдоха основно от лизинговите компании. Битката между двата гиганта продължава с пълна пара, докато търговската война вече започва да се отразява на индустрията, пише Reuters.
Най-големият производител на самолети в света заяви, че е спечелил 528 поръчки по време на събитието в Южна Англия, докато Airbus съобщава за 431 нови сделки или 371, изключвайки наскоро придобитите Bombardier CSeries, сега преименувани на A220.
Тук всичко е с уговорката, че направените поръчки често са и условни - впоследствие някои поръчители се отказват заради забавяне на доставки или просто изтегляне. Все пак обаче те са важен барометър накъде се движи индустрията.
Отражението на търговската война
Имаше и около 400 сделки, при които имената на купувачите не бяха обявени - необичайно при събитие, чиято основна цел е да се привлече публичност. Това накара един делегат, напускайки Фарнбъроу, да каже, че е присъствал на "НЛО шоу".
Airbus отдаде това държание на напрежението в сектора заради търговската война. "Фактът, че светът се събужда, за да види какъв туит е ударил някоя част от света, наистина не помага", казва шефът по продажбите на Airbus Ерик Шулц, като явно се позовава на честото използване на Twitter от президента на САЩ Доналд Тръмп.
Битката
Бързо разрастващата се AirAsia направи престижната поръчка на Airbus за 34 допълнителни джета A330neo, като увеличи покупката си до 100. A330neo е засегнат от поредица от пазарни загуби от по-новите Boeing 787, откривайки възможността за отказ от AirAsia.
Битката за продажби в този сегмент 250-300 места бе видна миналата седмица, когато Boeing потвърди поръчка за най-малко десет самолета от модел 787 от Хавайските авиолинии, оставяйки A330neo в незавидно положение.
В друго ключово бойно поле Airbus направи удар, като грабна поръчка за 50 самолета A321neo от VietJet на Виетнам. A321neo изпреварва Boeing в тази 220-местна ниша.
VietJet е поръчвала и от двата гиганта, отразявайки опитите на Виетнам да диверсифицира доставките и да изгради бизнес отношения с повече доставчици.
Шоуто във Фарнбъроу бе и тест за малки производители на джетове в процес на поглъщане от Airbus и Boeing. Airbus наскоро завърши придобиването на А220, а Boeing се съгласи да купи търговското самолетно поделение на бразилския Embraer.
Лизинговите компании
Лизинговите компании са топ купувачите, като се появяват и такива, които преди това не са купували директно от производителите. Тяхната политика беше да купуват директно произведени самолети от авиокомпании и след това да им ги отдават под наем. Този сегмент се разви заради наводнение от нови инвестиционни пари в търсене на възвращаемост.
Boeing изпревари по поръчки конкурента си Airbus на авиошоуто в британския град Фарнбъроу през миналата седмица. Двата най-големи производителя на самолети в света повториха миналогодишно постижение от около 900 заявки, които дойдоха основно от лизинговите компании. Битката между двата гиганта продължава с пълна пара, докато търговската война вече започва да се отразява на индустрията, пише Reuters.
Най-големият производител на самолети в света заяви, че е спечелил 528 поръчки по време на събитието в Южна Англия, докато Airbus съобщава за 431 нови сделки или 371, изключвайки наскоро придобитите Bombardier CSeries, сега преименувани на A220.
0 коментара