С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 юли 2018, 12:12, 3965 прочитания

Boeing победи Airbus във въздушното шоу над Фарнбъроу

Американскията производител на самолети получи повече поръчки от европейския консорциум

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Boeing изпревари по поръчки конкурента си Airbus на авиошоуто в британския град Фарнбъроу през миналата седмица. Двата най-големи производителя на самолети в света повториха миналогодишно постижение от около 900 заявки, които дойдоха основно от лизинговите компании. Битката между двата гиганта продължава с пълна пара, докато търговската война вече започва да се отразява на индустрията, пише Reuters.

Най-големият производител на самолети в света заяви, че е спечелил 528 поръчки по време на събитието в Южна Англия, докато Airbus съобщава за 431 нови сделки или 371, изключвайки наскоро придобитите Bombardier CSeries, сега преименувани на A220.


Тук всичко е с уговорката, че направените поръчки често са и условни - впоследствие някои поръчители се отказват заради забавяне на доставки или просто изтегляне. Все пак обаче те са важен барометър накъде се движи индустрията.

Отражението на търговската война

Имаше и около 400 сделки, при които имената на купувачите не бяха обявени - необичайно при събитие, чиято основна цел е да се привлече публичност. Това накара един делегат, напускайки Фарнбъроу, да каже, че е присъствал на "НЛО шоу".



Airbus отдаде това държание на напрежението в сектора заради търговската война. "Фактът, че светът се събужда, за да види какъв туит е ударил някоя част от света, наистина не помага", казва шефът по продажбите на Airbus Ерик Шулц, като явно се позовава на честото използване на Twitter от президента на САЩ Доналд Тръмп.

Битката

Бързо разрастващата се AirAsia направи престижната поръчка на Airbus за 34 допълнителни джета A330neo, като увеличи покупката си до 100. A330neo е засегнат от поредица от пазарни загуби от по-новите Boeing 787, откривайки възможността за отказ от AirAsia.

Битката за продажби в този сегмент 250-300 места бе видна миналата седмица, когато Boeing потвърди поръчка за най-малко десет самолета от модел 787 от Хавайските авиолинии, оставяйки A330neo в незавидно положение.

В друго ключово бойно поле Airbus направи удар, като грабна поръчка за 50 самолета A321neo от VietJet на Виетнам. A321neo изпреварва Boeing в тази 220-местна ниша.

VietJet е поръчвала и от двата гиганта, отразявайки опитите на Виетнам да диверсифицира доставките и да изгради бизнес отношения с повече доставчици.

Шоуто във Фарнбъроу бе и тест за малки производители на джетове в процес на поглъщане от Airbus и Boeing. Airbus наскоро завърши придобиването на А220, а Boeing се съгласи да купи търговското самолетно поделение на бразилския Embraer.

Лизинговите компании

Лизинговите компании са топ купувачите, като се появяват и такива, които преди това не са купували директно от производителите. Тяхната политика беше да купуват директно произведени самолети от авиокомпании и след това да им ги отдават под наем. Този сегмент се разви заради наводнение от нови инвестиционни пари в търсене на възвращаемост.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 466 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 681 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайският застраховател Anbang разпродава активи в чужбина за 10 млрд. долара

Частната компания предприема действията в опит да заздрави счетоводния си баланс

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА