Boeing победи Airbus във въздушното шоу над Фарнбъроу
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing победи Airbus във въздушното шоу над Фарнбъроу

Boeing изпревари Airbus на авиошоуто във Фарнбъроу тази седмица

Boeing победи Airbus във въздушното шоу над Фарнбъроу

Американскията производител на самолети получи повече поръчки от европейския консорциум

4392 прочитания

Boeing изпревари Airbus на авиошоуто във Фарнбъроу тази седмица

© Reuters


Boeing изпревари по поръчки конкурента си Airbus на авиошоуто в британския град Фарнбъроу през миналата седмица. Двата най-големи производителя на самолети в света повториха миналогодишно постижение от около 900 заявки, които дойдоха основно от лизинговите компании. Битката между двата гиганта продължава с пълна пара, докато търговската война вече започва да се отразява на индустрията, пише Reuters.

Най-големият производител на самолети в света заяви, че е спечелил 528 поръчки по време на събитието в Южна Англия, докато Airbus съобщава за 431 нови сделки или 371, изключвайки наскоро придобитите Bombardier CSeries, сега преименувани на A220.

Тук всичко е с уговорката, че направените поръчки често са и условни - впоследствие някои поръчители се отказват заради забавяне на доставки или просто изтегляне. Все пак обаче те са важен барометър накъде се движи индустрията.

Отражението на търговската война

Имаше и около 400 сделки, при които имената на купувачите не бяха обявени - необичайно при събитие, чиято основна цел е да се привлече публичност. Това накара един делегат, напускайки Фарнбъроу, да каже, че е присъствал на "НЛО шоу".

Airbus отдаде това държание на напрежението в сектора заради търговската война. "Фактът, че светът се събужда, за да види какъв туит е ударил някоя част от света, наистина не помага", казва шефът по продажбите на Airbus Ерик Шулц, като явно се позовава на честото използване на Twitter от президента на САЩ Доналд Тръмп.

Битката

Бързо разрастващата се AirAsia направи престижната поръчка на Airbus за 34 допълнителни джета A330neo, като увеличи покупката си до 100. A330neo е засегнат от поредица от пазарни загуби от по-новите Boeing 787, откривайки възможността за отказ от AirAsia.

Битката за продажби в този сегмент 250-300 места бе видна миналата седмица, когато Boeing потвърди поръчка за най-малко десет самолета от модел 787 от Хавайските авиолинии, оставяйки A330neo в незавидно положение.

В друго ключово бойно поле Airbus направи удар, като грабна поръчка за 50 самолета A321neo от VietJet на Виетнам. A321neo изпреварва Boeing в тази 220-местна ниша.

VietJet е поръчвала и от двата гиганта, отразявайки опитите на Виетнам да диверсифицира доставките и да изгради бизнес отношения с повече доставчици.

Шоуто във Фарнбъроу бе и тест за малки производители на джетове в процес на поглъщане от Airbus и Boeing. Airbus наскоро завърши придобиването на А220, а Boeing се съгласи да купи търговското самолетно поделение на бразилския Embraer.

Лизинговите компании

Лизинговите компании са топ купувачите, като се появяват и такива, които преди това не са купували директно от производителите. Тяхната политика беше да купуват директно произведени самолети от авиокомпании и след това да им ги отдават под наем. Този сегмент се разви заради наводнение от нови инвестиционни пари в търсене на възвращаемост.

Boeing изпревари по поръчки конкурента си Airbus на авиошоуто в британския град Фарнбъроу през миналата седмица. Двата най-големи производителя на самолети в света повториха миналогодишно постижение от около 900 заявки, които дойдоха основно от лизинговите компании. Битката между двата гиганта продължава с пълна пара, докато търговската война вече започва да се отразява на индустрията, пише Reuters.

Най-големият производител на самолети в света заяви, че е спечелил 528 поръчки по време на събитието в Южна Англия, докато Airbus съобщава за 431 нови сделки или 371, изключвайки наскоро придобитите Bombardier CSeries, сега преименувани на A220.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK