С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 юли 2018, 14:29, 1835 прочитания

Авиокомпании подадоха жалби до ЕК заради стачките на френските диспечери

Според превозвачите Париж нарушава законите на ЕС, като не позволява извършването на полети над страната по време на протести

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
IAG (която обединява Aer Lingus, British Airways, Iberia, Vueling и LEVEL), Ryanair, easyJet и Wizz Air подадоха жалби до Европейската комисия (ЕК) срещу Франция заради стачките на френските авиодиспечери. Според авиокомпаниите стачките на френския контрол на въздушния трафик (ATC) ограничават основния принцип на свободата на движение в рамките на съюза, защото докато те продължават, Париж не позволява извършването на полети над страната. Авиокомпаниите не оспорват правото да се стачкува, но смятат, че по този начин Франция нарушава законите на ЕС, съобщават от Wizz Air.

Скок на протестите


През 2018 г. стачките на френските авиодиспечери са се увеличили с 300% спрямо миналата година. Миналия месец доклад на френския Сенат потвърди, че страната е отговорна за 33% от закъсненията на полетите в Европа. Според Сената правото на стачка трябва да бъде балансирано спрямо задължението за предоставяне на обществени услуги.

В жалбите се посочва, че има правен прецедент, свързан с този случай. През 1997 г. Испания подаде жалба до Брюксел, след като години наред са имали трудности да изнасят плодове и зеленчуци в ЕС заради френските земеделци. Европейският съд се произнесе срещу Франция, след като Париж не взема мерки срещу действията на фермерите и не успя да осигури свободното движение на стоки.

Според Евроконтрол от началото на годината до юни над 16 хил. полета са били забавени заради стачките на органите за контрол на въздушното движение, което е засегнало над 2 млн. пътници.



Миналото лято Брюксел обяви, че от 2005 г. е имало около 357 стачки на службите за контрол на въздушното движение в Европа. Това прави близо един месец годишно, в който въздушното движение в ЕС е нарушено.

Какво смятат авиокомпаниите

Мениджърите на авиокомпаниите подкрепят правото на стачки, но призовават Франция да разрешава полетите по време на протести, каквато е практиката в други страни от ЕС.

Според Уили Уолш, главен изпълнителен директор на IAG, правото да се стачкува трябва да бъде балансирано спрямо свободата на движение. Той отбелязва, че засегнати са не само клиентите, които летят във и извън Франция, а и тези, които само летят над Франция. Това се отразява на всички авиокомпании и има особено отрицателно въздействие върху испанския туризъм и икономика.

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри отбелязва в прессъобщението, че когато в Гърция и Италия има стачки на авиодиспечерите, полетите над страните продължават нормално. Той дори изразява по-крайна позиция и заявява, че службите за контрол на въздушното движение (особено в Германия и Великобритания) се крият зад извинения като "неблагоприятни климатични условия" и евфемизми като "ограничен капацитет", когато истината е, че не подготвят достатъчно авиодиспечери, за да се справят с броя полети, които са планирани. И призовава правителствата в Европа и ЕК да предприемат спешни действия, за да гарантират, че органите за контрол на въздушното движение имат достатъчно персонал и че прелитащите полети не са засегнати от национални стачки.

Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на Wizz Air, е категоричен, че невъзможността на френските органи за контрол на въздушното движение да осигурят непрекъснато и адекватно обслужване вече е причинила масово прекъсване на плановете за пътуване на хиляди пътници в Европа. Според него решаването на този въпрос трябва да стане приоритет за европейските власти, за да се гарантира, че европейските граждани и бизнеси ще престанат да бъдат държани като заложници на национални проблеми.

Френският "принос" е най-голям

В резултат на стачки и остаряла техника контролът на въздушния трафик във Франция е отговорен за една трета от забавянията на полетите в Европа. Между 2004 и 2016 г. френските авиодиспечери са стачкували 254 дни, следвани от колегите си в Гърция с 46 дни; тази в Италия - 37 дни, и Германия - 4 дни, се казва в доклад на финансовата комисия на парламента от юни.

Закъсненията на полетите, причинени от фpeнcĸия ĸoнтpoл нa въздyшнoтo движeниe, cтpyвa нa aвиoĸoмпaниитe 300 млн. eвpo годишно. В доклада се подчертава, че Франция изостава от съседите си, въпреки че държавата е вложила над 2 млрд. евро за модернизиране на контрола на въздушния трафик от 2011 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Sinopec договаря внос на втечнен природен газ от САЩ за 16 млрд. долара Sinopec договаря внос на втечнен природен газ от САЩ за 16 млрд. долара

Очаква се китайската петролна компания да се споразумее с Cheniere Energy

21 яну 2020, 239 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 януари)

Human поема дигиталното обслужване на "Каменица"; New Moment New Ideas с нов изпълнителен директор; Ангел Искрев е част от журито на IAB MIXX Awards Europe; Goolge Chrome ще спре събирането на бисквитки от трети страни и др.

21 яну 2020, 452 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Хърватските регулатори одобриха продажбата на местния бизнес на CME

Собственикът на bTV започна процедурата по прадажба на активите си още миналата година с цел да намали дълговете си

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10