Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 24 юли 2018, 17:11, 4422 прочитания

Печалбата на "БТВ медиа груп" е скочила над 79% през второто тримесечие

Повишение има и на приходите на българската група за периода и за цялото първо полугодие, но темпът се забавя

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Растежът на приходите и оперативната печалба на "БТВ медиа груп" продължава и през второто тримесечие на тази година, показа публикуваният отчет на компанията майка на българската група - Central European Media Enterprises (CME). Най-голям акционер в нея е американският телекомуникационен гигант AT&T. В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Смаляване на разликата до Словакия


Според финансовия отчет на CME приходите за второто тримесечие на "БТВ медиа груп" са достигнали 23.4 млн. долара, повишение от почти 5% спрямо същия период на миналата година. За цялото първо полугодие растежът на българския бизнес е още по-голям - 7.2% до 42.9 млн. долара, т.е. ръстът се забавя. Увеличението тук остава с най-малък принос в общите приходи спрямо останалите държави, в които CME оперира - Чехия, Румъния и Словакия. Но България смалява разликата до най-близката държава по приходи - Словакия, където оборотът на СМЕ за второто тримесечие е 26.8 млн. долара.

И през второто тримесечие продължава бурният растеж на оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) на българската медийна група. След скока от 137% през предишния отчетен период сега тя е нараснала със 79.2% до 5.622 млн. долара и общо 8.603 млн. долара за полугодието, също скок от 87.5%. Така по този показател "БТВ медиа груп" продължава да е пред Словакия.

Общите приходи на цялата СМЕ за второто тримесечие са 159.6 млн. долара и 298.7 млн. долара за полугодието, повишение от 3% на годишна база. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации на групата за вторите три месеца на годината е 55.657 млн. долара, лек спад от 0.2% спрямо 2017 г.



Продажба на бизнеса в Хърватия

От СМЕ обявиха, че до 31 юли тази година ще завършат продажбата на хърватския си бизнес - телевизията Nova TV. Купувач е Slovenia Broadband, която е част от оператора United Group. Регулаторното одобрение на сделката леко се забави, след като тя беше спирана веднъж от хърватските власти. Цената на транзакцията е 85 млн. евро (99.1 млн. долара) плюс корекция на оборотния капитал, която все още не е определена, обявиха от CME. Все още не е ясно кога ще бъде приключена продажбата на дейността на СМЕ в Словения, като там купувач също е Slovenia Broadband.

За bTV на българския пазар отдавна се говори, че са в процес на продажба. Официална информация липсва, а външни медии пишат за продажба в пакет на останалия тв бизнес в Източна Европа.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 444 прочитания

Търговските вериги – отвъд заразата Търговските вериги – отвъд заразата

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

3 апр 2020, 691 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
За пръв път от почти 20 години Opel работи на печалба

Миналата година PSA придоби германската марка и агресивно намали излишните разходи

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10