С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 юли 2018, 12:10, 2479 прочитания

Битката между Amazon и Google продължава на телевизионното поле

Компанията на Джеф Безос ще се опита да пробие на пазара за телевизионни смарт услуги, тъй като позицията на Google не е утвърдена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Amazon загърби конкуренцията с Google, която водеше за пазара на смартфони, и се насочи към ново предизвикателство - смарт телевизори и говорители, въпреки стремежа на европейските регулатори да засилят конкуренцията на пазара за мобилни телефони.

Миналата седмица Брюксел наложи на Alphabet, компанията - майка на Google, глоба от 4.3 млрд. евро, като го обвини в използването на монополни практики заради операционната система Android. Тактиката на Google от минали години е да блокира големи хардуерни производители, които искат да продават устройства с оперативната система Amazon Fire, припомня Financial Times.


Новите идеи на Amazon

Въпреки това Amazon пусна операционната си система за по-широко ползване преди няколко години и няма намерение да я спира, твърдят хора, запознати с плановете на компанията. Amazon иска да се конкурира с Google в сферата на таблетите, а не при смартфоните, където Android държи около 80% от глобалния пазар. Компанията на Джеф Безос се опитва да популяризира таблети на ниски цени като устройства за развлечение - за видео, игри и книги.

Изчерпващите се перспективи за подновяване на конкуренцията на пазара на смартфони предизвикаха опасения, че Google ще използва същата тактика и в други сегменти. Компанията, която е и собственик на приложението за видео YouTube, вече се опитва да отстрани конкурентите си и от пазара на смарт телевизори, заяви Томас Виние, адвокат, представляващ FairSearch, организацията на конкурентите на Google, която пусна жалбата за Android до Брюксел.



Двете конкурентни услуги

Доминиращата дигитална реклама на Google на мобилните устройства буди притеснения у медийните компании, че гигантът ще намери начин да се разшири и към телевизионния пазар. Това е проблем за конкурентни тв операционни системи като WebOS и Tizen на Samsung, както и за независими услуги като Roku.

Google и Amazon продават конкурентни продукти, които свързват телевизорите на потребителите с интернет - първият е разработил Chromecast, а Amazon предлага Fire TV. Компанията за електронна търговия обикновено използва собствения си хардуер, за да се разраства на нови пазари - като за таблетите Fire, Kindle ebook reader и смарт говорителя Echo, макар че линията за смартфони Fire не успя да се наложи.


След като доказа, че няма налично търсене за ново устройство, Amazon предпочете да лицензира своя софтуер за други компании заради по-широкия обхват, както направи и с успешната си гласовата услуга Alexa, част от Echo, споделя източник. "Няма какво да стимулира компанията да прави нов опит да надвие Android", казва Каролина Миланеси, анализатор в Creative Strategies.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 827 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 683 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Резултатите на UBS надминаха очакванията на анализаторите

Нетната печалба на най-голямата швейцарска банка е нараснала с 9% за тримесечието

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10