Битката между Amazon и Google продължава на телевизионното поле
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Битката между Amazon и Google продължава на телевизионното поле

Компанията за електронна търговия обикновено използва собствения си хардуер, за да се разраства на нови пазари

Битката между Amazon и Google продължава на телевизионното поле

Компанията на Джеф Безос ще се опита да пробие на пазара за телевизионни смарт услуги, тъй като позицията на Google не е утвърдена

2602 прочитания

Компанията за електронна търговия обикновено използва собствения си хардуер, за да се разраства на нови пазари

© Reuters


Amazon загърби конкуренцията с Google, която водеше за пазара на смартфони, и се насочи към ново предизвикателство - смарт телевизори и говорители, въпреки стремежа на европейските регулатори да засилят конкуренцията на пазара за мобилни телефони.

Миналата седмица Брюксел наложи на Alphabet, компанията - майка на Google, глоба от 4.3 млрд. евро, като го обвини в използването на монополни практики заради операционната система Android. Тактиката на Google от минали години е да блокира големи хардуерни производители, които искат да продават устройства с оперативната система Amazon Fire, припомня Financial Times.

Новите идеи на Amazon

Въпреки това Amazon пусна операционната си система за по-широко ползване преди няколко години и няма намерение да я спира, твърдят хора, запознати с плановете на компанията. Amazon иска да се конкурира с Google в сферата на таблетите, а не при смартфоните, където Android държи около 80% от глобалния пазар. Компанията на Джеф Безос се опитва да популяризира таблети на ниски цени като устройства за развлечение - за видео, игри и книги.

Изчерпващите се перспективи за подновяване на конкуренцията на пазара на смартфони предизвикаха опасения, че Google ще използва същата тактика и в други сегменти. Компанията, която е и собственик на приложението за видео YouTube, вече се опитва да отстрани конкурентите си и от пазара на смарт телевизори, заяви Томас Виние, адвокат, представляващ FairSearch, организацията на конкурентите на Google, която пусна жалбата за Android до Брюксел.

Двете конкурентни услуги

Доминиращата дигитална реклама на Google на мобилните устройства буди притеснения у медийните компании, че гигантът ще намери начин да се разшири и към телевизионния пазар. Това е проблем за конкурентни тв операционни системи като WebOS и Tizen на Samsung, както и за независими услуги като Roku.

Google и Amazon продават конкурентни продукти, които свързват телевизорите на потребителите с интернет - първият е разработил Chromecast, а Amazon предлага Fire TV. Компанията за електронна търговия обикновено използва собствения си хардуер, за да се разраства на нови пазари - като за таблетите Fire, Kindle ebook reader и смарт говорителя Echo, макар че линията за смартфони Fire не успя да се наложи.

След като доказа, че няма налично търсене за ново устройство, Amazon предпочете да лицензира своя софтуер за други компании заради по-широкия обхват, както направи и с успешната си гласовата услуга Alexa, част от Echo, споделя източник. "Няма какво да стимулира компанията да прави нов опит да надвие Android", казва Каролина Миланеси, анализатор в Creative Strategies.

Amazon загърби конкуренцията с Google, която водеше за пазара на смартфони, и се насочи към ново предизвикателство - смарт телевизори и говорители, въпреки стремежа на европейските регулатори да засилят конкуренцията на пазара за мобилни телефони.

Миналата седмица Брюксел наложи на Alphabet, компанията - майка на Google, глоба от 4.3 млрд. евро, като го обвини в използването на монополни практики заради операционната система Android. Тактиката на Google от минали години е да блокира големи хардуерни производители, които искат да продават устройства с оперативната система Amazon Fire, припомня Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK