С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 юли 2018, 12:10, 2396 прочитания

Битката между Amazon и Google продължава на телевизионното поле

Компанията на Джеф Безос ще се опита да пробие на пазара за телевизионни смарт услуги, тъй като позицията на Google не е утвърдена

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Amazon загърби конкуренцията с Google, която водеше за пазара на смартфони, и се насочи към ново предизвикателство - смарт телевизори и говорители, въпреки стремежа на европейските регулатори да засилят конкуренцията на пазара за мобилни телефони.

Миналата седмица Брюксел наложи на Alphabet, компанията - майка на Google, глоба от 4.3 млрд. евро, като го обвини в използването на монополни практики заради операционната система Android. Тактиката на Google от минали години е да блокира големи хардуерни производители, които искат да продават устройства с оперативната система Amazon Fire, припомня Financial Times.


Новите идеи на Amazon

Въпреки това Amazon пусна операционната си система за по-широко ползване преди няколко години и няма намерение да я спира, твърдят хора, запознати с плановете на компанията. Amazon иска да се конкурира с Google в сферата на таблетите, а не при смартфоните, където Android държи около 80% от глобалния пазар. Компанията на Джеф Безос се опитва да популяризира таблети на ниски цени като устройства за развлечение - за видео, игри и книги.

Изчерпващите се перспективи за подновяване на конкуренцията на пазара на смартфони предизвикаха опасения, че Google ще използва същата тактика и в други сегменти. Компанията, която е и собственик на приложението за видео YouTube, вече се опитва да отстрани конкурентите си и от пазара на смарт телевизори, заяви Томас Виние, адвокат, представляващ FairSearch, организацията на конкурентите на Google, която пусна жалбата за Android до Брюксел.



Двете конкурентни услуги

Доминиращата дигитална реклама на Google на мобилните устройства буди притеснения у медийните компании, че гигантът ще намери начин да се разшири и към телевизионния пазар. Това е проблем за конкурентни тв операционни системи като WebOS и Tizen на Samsung, както и за независими услуги като Roku.

Google и Amazon продават конкурентни продукти, които свързват телевизорите на потребителите с интернет - първият е разработил Chromecast, а Amazon предлага Fire TV. Компанията за електронна търговия обикновено използва собствения си хардуер, за да се разраства на нови пазари - като за таблетите Fire, Kindle ebook reader и смарт говорителя Echo, макар че линията за смартфони Fire не успя да се наложи.


След като доказа, че няма налично търсене за ново устройство, Amazon предпочете да лицензира своя софтуер за други компании заради по-широкия обхват, както направи и с успешната си гласовата услуга Alexa, част от Echo, споделя източник. "Няма какво да стимулира компанията да прави нов опит да надвие Android", казва Каролина Миланеси, анализатор в Creative Strategies.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1618 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 1078 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Резултатите на UBS надминаха очакванията на анализаторите

Нетната печалба на най-голямата швейцарска банка е нараснала с 9% за тримесечието

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10