С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 25 юли 2018, 16:14, 4210 прочитания

Приходите и печалбата на "А1 България" нарастват през второто тримесечие

Средният приход от краен потребител (ARPU) също се увеличава

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"А1 България" отбелязва повишение за второто тримесечие в трите си най-важни показателя – приходите, печалбата преди данъци и амортизация и средния приход от потребител.

Оборотът на "А1 България" за периода е 110.5 млн. евро (216.1 млн. лв.), увеличение от 7% спрямо същия период на миналата година. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) се вдига с 8.9% до 36.3 млн. евро (71 млн. лв.). Средният приход от краен потребител (ARPU) достига 5.6 евро (10.95 лв.), повишение с 3.8%. Оборотът за цялото полугодие е 217.5 млн. евро, а EBITDA – 67.6 млн. евро.


Забелязва се леко забавяне в ръста на EBITDA. През първото тримесечие повишението бе с 10.7%. В същото време тенденцията при приходите е обратна и там се наблюдава осезаемо ускорение – от 3.4% през първото тримесечие до 7% през второто.

Стабилна тенденция

В доклада на групата майка A1 Telekom Austria се обръща внимание, че тенденциите в българската компания продължават да са стабилни и мениджмънтът се справя с целите си да задържи приоритетните клиенти на компанията. "Мобилният бизнес продължава да се подобрява и показва леко повишение на годишна база. Тенденциите при фиксираните линии продължават да са окуражаващи", се казва в доклада.



Повишението на приходите е движено основно от фиксираните услуги и продажбите на устройства.


Първите са нараснали с 11.4% до 25.3 млн. евро през тримесечието, водени от специализираните бизнес услуги, както и собствените тв канали MAX Sport на телекома. Продажбите на устройства пък скачат с 25.5% до 16.1 млн. евро заради по-ниското субсидиране от страна на телекома, както и продължаващото търсене на по-скъпи смарт устройства.

През второто тримесечие компанията официално се ребрандира от "Мобилтел" на "А1 България", като промени и името на търговското дружество. Броят на клиентите е намалял до 3.97 млн. спрямо 4.1 млн. преди година. Причината се крие в броя на предплатените карти, които са намалели с 25% през периода заради новите регулации в страната, които поставят ограничение от 10 предплатени карти на физическо лице. Броят на абонатите на договор се вдига с 0.9% до 3.51 млн. души. Повишението е водено от бизнес клиентите на компанията.

Тенденцията на увеличаване на резултатите през второто тримесечие се наблюдава и при "Теленор България", който преди отчете приходи от 175 млн. лв. и EBITDA от 68 млн. лв. В началото на август трябва да излязат и резултатите на БТК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

24 май 2019, 621 прочитания

Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил" Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил"

Победители в категориите "IT продукт на годината", "Иновации в бизнес процесите и операциите" и "Център за споделени услуги на 2019 г."

23 май 2019, 1441 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Въгледобив Бобов дол" ще изпълнява оздравителен план

Прекратена е процедурата по несъстоятелност на свързваната с Христо Ковачки компания

Борисовата градина на раздора

Устройственият план на парка ще запали нов голям конфликт в София преди изборите

Спад в инерцията на растежа

Първите отчети на публичните компании дават разнопосочни сигнали за бизнеса им, но се отчита леко забавяне

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Златният Кокошка

"Кокошка – експресионист, мигрант и европеец" е едно от централните събития в културния афиш на Виена този сезон

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход