Nestle загуби битката за патента за формата на Kit Kat
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nestle загуби битката за патента за формата на Kit Kat

Reuters

Nestle загуби битката за патента за формата на Kit Kat

Решението на Европейския съд слага край на поредния скъп спор в сектора

6746 прочитания

Reuters

© Reuters


След 16 години съдебни битки с Европейския съд желанието на Nestle да патентова формата на десерта Kit Kat беше отхвърлена. Според производителя на Kit Kat формата с четири реда шоколадови блокчета е маркова за техния продукт и трябва да бъде защитена от съда.

Решението на Европейския съд е финално и бележи края на дълга и скъпа битка за патенти между най-големите производители в Европа.

Историята

Още преди години, без конкуренция, Kit Kat получи патент за формата с четири блокчета, но условие на патента беше логото на компанията да присъства върху всяко блокче. Това не беше достатъчно за Nestle и през 2002 г. подаде заявка за патент над трапецовидната форма на блокчетата. Четири години по-късно Nestle получи патента, но той беше обжалван от Mondelez - компанията, собственик на Milka, Oreo, Toblerone, Leo и Cadbury.

Поради обжалването съдът принуди Nestle да докаже, че формата на Kit Kat е разпознаваема във всяка една европейска страна. Данните за Белгия, Ирландия, Гърция и Португалия не се появиха и се наложи Европейският съд да отхвърли европейския патент на Nestle. Въпреки решението на съда се очаква да започнат преговори за национални патенти в отделните държави.

Новия стар спор

В крайна сметка Mondelez спечели спора и заяви, че не може да се слага патент над формата на Kit Kat. Това обаче не спира компанията, която сега обжалва, да се бори за патент над формата на Toblerone.

През 2017 г. веригата британски магазини Poundland пусна своя версия на Toblerone, която наподобява формата на оригинала. Според Poundland, тяхната версия не нарушава търговските закони, особено след като формата на Toblerone беше заоблена, за да се намали общото тегло на продукта.

Битката за Kit Kat е поредната от множество патентни войни в шоколадовата индустрия. През 2013 г. британски съд отхвърли заявка на Cadbury (Mondelez) за патент над марковия им лилав цвят. Въпреки че заявката е подадена през 2004 г., Nestle обжалваше я обжалва почти 10 години, докато не спечели. Въпреки това Nestle не използва този цвят в който и да е от своите продукти.

След 16 години съдебни битки с Европейския съд желанието на Nestle да патентова формата на десерта Kit Kat беше отхвърлена. Според производителя на Kit Kat формата с четири реда шоколадови блокчета е маркова за техния продукт и трябва да бъде защитена от съда.

Решението на Европейския съд е финално и бележи края на дълга и скъпа битка за патенти между най-големите производители в Европа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    tgeog avatar :-|
    Teodora Georgieva

    Коригирайте си текста, става въпрос за търговска марка, никакви патенти не са намесени и няма как да са намесени в този случай.....

  • 2
    tmlawoffice avatar :-|
    tmlawoffice

    Точно и аз това щях да пиша. Патент - иновативен шоколад :-))


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK