С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 26 юли 2018, 12:36, 32578 прочитания

British American Tobacco ще пусне бездимни изделия в България през есента

Компанията е подала за регистрация три продукта без горене с бранда Dunhill

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарният лидер по продажба на цигари в България – British American Tobacco, който е с дял от около 40% след покупката на брандовете на "Булгартабак", ще пусне бездимни продукти през есента. Това става ясно от регистъра на Министерството на икономиката, където личи, че ВАТ са подали за регистрация три бездимни продукта с бранда Dunhill. Процедурата по регистрацията, през която вече минаха първите участници на пазара на бездимни продукти – Philip Morris, продължава до шест месеца.

Каква е процедурата


Производителите уведомяват Министерството на икономиката за всяко ново тютюнево изделие, което искат да пуснат на пазара, шест месеца предварително. Документът съдържа единен идентификационен код (ЕИК) на търговеца или отделен номер за чуждестранните компании. Към уведомлението се прилагат подробно описание на новото тютюнево изделие, указание за употреба, информация за състава на емисиите, наличните научни изследвания за токсичността от новото изделие, наличните изследвания за пазарните проучвания на различните потребителски групи, включително на младите хора и пушачите. Освен това цигарените компании трябва да предоставят анализ на риска и ползата от новото тютюнево изделие, очакваните последици при започване и при преустановяване на употребата на тютюневи изделия, както и предвиждания, свързани с възприемането от страна на потребителите.

Уведомлението и приложенията се разглеждат в 14-дневен срок от датата на подаването им. Ако информацията не е пълна, министерството изисква компанията да даде допълнителна информация в рамките на 14 дни. След това икономическото министерство изисква потвърждение от здравното министерство и Института по тютюна, че новото изделие отговаря на изискванията на закона. Институциите трябва да са готови до два месец след получаването на искането.

Кога ще излезе на пазара



От ВАТ България не коментират точната си прогноза кога очакват да са готови с регистрацията, на какви цени и къде ще се разпространяват продуктите им. Видно от подадените документи обаче, ако няма забавяния, регистрацията и след това получаването на бандероли ще трябва да приключи до два-три месеца.

За разлика от други европейски страни, в които бездимните изделия се предлагат с бранда им Kent, който е от средния ценови сегмент, в България изборът е с вкус на "високата" им марка Dunhill и вероятно ще бъде близо до 6 лв. Устройството, което е конкурентно на IQOS, се нарича glo.

"Стратегията ни се базира на това да предложим на пълнолетните пушачи продуктова гама с основен фокус върху продуктите с потенциално намален риск – в сравнение с цигарите. Искаме да предложим на пушачите редица продукти – където има потребителско търсене и е търговски съобразно – на възможно най-много пазари, като България не е изключение. Все пак на силно конкурентен пазар всякакви бъдещи планове за пускане в продажба на който и да е продукт, в която и да е държава е вътрешна търговска информация", казват от ВАТ.

От компанията коментираха по повод дебата за увеличение на акциза на бездимните продукти, че категорично подкрепят разумните регулации на продуктите с потенциално намален риск – като електронните цигари и нагреваемите тютюневи изделия. "Това означава да се признае фактът, че при тяхната употреба няма горене, което ги различава от цигарите, както и това, че са потенциално по-малко рискови. Вярваме, че прилагането на прекалено ограничаващи регулации върху тези продукти като забрани или акцизи, подобни на тези за конвенционалните цигари, могат да бъдат контрапродуктивни, защото ще потиснат растежа и иновациите, ще предотвратят достъпа на пълнолетните пушачи до тях и ще им попречат да се осведомят за техните специфични качества", казват от ВАТ.

Видно от регистъра, третият световен концерн, който произвежда бездимни изделия – Japan Tobacco International, все още не проявява интерес да предложи на пазара своя продукт Ploom, тъй като не е подал документи за регистрация. До момента изделието се предлага само в четири държави – Япония, Швейцария, Канада и САЩ.

Първият - нов вид стик, засега стари цени

Първите, стъпили на пазара на бездимни изделия - Philip Morris, пък са регистрирали нова разновидност на стиковете си Heets – Sienna.

Засега не е ясно дали и с колко ще се повишат цените на бездимните продукти на компанията, след като парламентът гласува на второ четене повишаване на акциза на една кутия от 93 стотинки на 1.43 лв. от 1 октомври.

Както и при останалите цигари, производителите държат на склад количества със стария бандерол за два-три месеца и вероятно новата цена ще бъде върху бандеролите към края на 2018 г. По закон компанията може да чака до 45 дни за отпечатването на новите бандероли и тогава да започне да облепва с тях продуктите си. Освен това при новите изделия има допълнителен качествен контрол, при който всяка произведена партида се бави около един месец във фабриката, където е произведена.

От Philip Morris България коментираха пред "Капитал", че все още не са готови с цените при новия акциз. Така все още е в сферата на предположенията дали компанията ще намали маржа си и ще остави цената на една кутия 5.50 лв., или ще увеличи цената до 6-6.50 лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Хрус-Хрус" е Superbrand "Хрус-Хрус" е Superbrand

Създаването на нови вкусове и избор за клиента е пазарна политика в полза на потребителя

13 дек 2019, 431 прочитания

Cordeel инвестира 52 млн. лева в логистичен център за Orbico в София Cordeel инвестира 52 млн. лева в логистичен център за Orbico в София

Комплексът до Северната тангента ще е 36 хил. кв. м и трябва да е готов през пролетта на 2021 г.

12 дек 2019, 1895 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nestle загуби битката за патента за формата на Kit Kat

Решението на Европейския съд слага край на поредния скъп спор в сектора

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10