Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 юли 2018, 12:39, 6648 прочитания

Защо акциите на Facebook се сринаха

Компанията все още не може да се съвземе от над 20-процентовия спад в пазарната си оценка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В сряда сутрин всичко във Facebook беше наред. 24 часа по-късно компанията беше изгубила една пета от пазарната си капитализация. След цял ден на борсова търговия можем твърдо да кажем, че 120 млрд. долара от оценката на компанията вече ги няма, а ранните индикации са, че инвеститорите не бързат да върнат доверието си в компанията.

Какво се случи? Простият отговор е, че фирмата не оправда очакванията на инвеститорите и анализаторите, но това не е точно така. Facebook обяви приходи от 13.2 млрд. долара, с 0.1 млрд. долара по-малко, отколкото анализаторите очакваха. Подобни разминавания рядко идват със срив от 20% на пазарната капитализация на една компания. По-големият проблем беше, че финансовият директор на фирмата Дейвид Уенър обяви очакванията на фирмата за забавяне на ръста на приходите. "Капитал" събра най-интересните мнения на инвеститори, анализатори, журналисти и банки по случая Facebook.


Barclays: Две теории на срива

Не сме виждали нищо подобно от началото на 2016 г., когато LinkedIn завлече със себе си цялата борса NASDAQ. Двете теории, които имаме относно причината Facebook да свали очакванията към приходите си през третото и четвъртото тримесечие, са следните: 1) те не искат да изглежда сякаш стават все по-богати, докато продуктът им става проблем за обществото, или 2) има много по-сериозни проблеми във Facebook, които се опитват да разрешат. Истината вероятно е някъде по средата. С тази крачка назад Facebook вече преминава от твърда почва към несигурност.

Кърт Уагнер, Recode: Facebook вече не е недосегаема



Във вторник написах, че Facebook е недосегаема. В сряда бях опроверган. Facebook предупреждава инвеститорите си за забавяне в растежа на приходи от години, но това така и не се случи до онзи ден. За пръв път от 2015 г. компанията не срещна очакванията на анализаторите и предупреди инвеститорите, че ще става по-зле през втората половина на годината. По-точно от компанията казаха, че растежът ще падне с "висок едноцифрен процент". Какво значи това? За да теоретизираме, да кажем, че това значи спад със 7%. Така годишният ръст ще стане 35% през третото тримесечие и може би 28% през четвъртото. Това е все още много солиден растеж, но много далеч от това, което Facebook предлага през последните години.

Сара Фрайър, Bloomberg: Големият проблем е, че всички вече са във Facebook

След всичките скандали през последните месеци изглеждаше неминуемо Facebook най-накрая да бъде ударена и това в крайна сметка се случи. Но историята не е толкова проста. Да, серията от скандали с личните данни изигра някаква роля. По-големият проблем обаче е самата социална мрежа – това, което направи компанията корпоративен гигант, който вече не може да расте със същите темпове. Новите долари, които компанията ще изкара през следващите години, ще идват от по-рискови бизнеси като реклами и чат приложения, виртуална реалност и видео. Стратегията на Facebook гравитира около рекламите. Хората влизат в социалната мрежа и виждат реклами измежду снимките на бебетата на приятелите си и линкове. Когато Facebook имаше нужда от повече пари, просто пускаше повече реклами и търсеше още хора. Сега в мрежата има 2.23 млрд. души. Това са две трети от световното население с достъп до интернет. Това са почти толкова хора, колкото са християните по света. Накъде повече може да расте Facebook? Не помагат и хората, които напускат. През второто тримесечие компанията няма ръст на потребителите в Северна Америка, а в Европа има спад. Рекламите обаче са все повече. Това не е стабилен модел.

Goldman Sachs: Валутните трусове и смяната на приоритети ще дадат отражение върху приходите

Компанията предупреди за спад в ръста през третото и четвъртото тримесечие основно заради опитите за популяризиране на инструменти с по-ниска монетизация като Stories, както и тежестта на регулациите на личните данни, които също се отразяват на монетизацията. Валутните трусове бяха проблем досега през годината, а през втората половина ще са още по-осезаеми. Решението на компанията да заложи на Stories също ще се отрази на ръста на приходите, защото рекламите в Stories са по-нискоефективни, отколкото традиционните реклами във Facebook.

Николас Шанин, InvestorPlace: Това е перфектната дългосрочна възможност за инвеститори

Разпродажбата на акции на Facebook е преувеличена реакция предвид потенциала на цялата платформа. Тези, които пропуснаха първоначалното изкачване на компанията на борсата, сега могат се възползват от спада. Фундаментите на Facebook не са се променили, макар заглавията по медиите да са негативни. Компанията все още има 1.5 млрд. потребители, които влизат всеки ден в мрежата за часове. За мен думите на финансовия директор значат, че Facebook се превръща от компания с огромни темпове на ръст към солидна фирма с огромна стойност. Всичко това е идеално за днешната търговия. В крайна сметка инвеститорите ще забравят за тазгодишния инцидент с Cambridge Analytica и ще видят потенциала на акциите. Нещо повече, смятам, че ръководството нарочно даде ниски очаквания, за да се размине с вниманието на законодателите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook акции срив

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12507 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1925 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Безплатният Android излиза скъпо

Европейската комисия глоби Google 4.3 млрд. евро заради операционната система

Още от Капитал
Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10