ЕС има доказателства, че автомобилни компании манипулират резултатите за вредни емисии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕС има доказателства, че автомобилни компании манипулират резултатите за вредни емисии

ЕК иска да окаже натиск на автомобилните компании да разработват повече хибридни и електрически превозни средства

ЕС има доказателства, че автомобилни компании манипулират резултатите за вредни емисии

Действията на производителите обаче може да са контрапродуктивни

3777 прочитания

ЕК иска да окаже натиск на автомобилните компании да разработват повече хибридни и електрически превозни средства

© Reuters


Европейската комисия откри доказателства, че производителите на автомобили манипулират резултатите на тестовете за отделяните от превозните средства вредни емисии, като този път използват трикове, за да може резултатите да изглеждат по-зле, отколкото наистина са.

През 2015 г. Volkswagen беше хванат в използването на софтуер, който манипулира резултатите от тестовете, като ги прави по-добри. Сега компаниите използват нова тактика – използват софтуера, за да изглежда, че се справят по-зле на тестовете, отколкото в действителност, пише Financial Times.

Новите изисквания

Предложението на Европейската комисия (ЕК) за намаляване на емисиите от въглероден диоксид за превозните средства до 2030 г. има за цел да окаже допълнителен натиск върху производителите за разработването на повече хибридни и електрически автомобили.

Предложенията предвиждат автомобилите и микробусите да изпускат с 15% по-малко въглероден диоксид до 2025 г. в сравнение с 2021 г. и с 30% по-малко до 2030 г. Според ЕК "предложената цел за намаляване от 30% за пътнически автомобили е амбициозна и реалистична".

Причините

Брюксел вижда "ясен риск" в изкуственото увеличение на емисионните стойности. С постигането на по-високи нива на вредни емисии на тестовете автомобилните производители искат да покажат, че новите стандарти са прекалено амбициозни и трудни за постигане.

"Видяхме неща, които не ни харесват. Ще направим необходимото така, че отправните точки да са истински, не харесваме подобни трикове", коментира Мигел Ариас Канете, еврокомисар по въпросите на климата.

Съвместният изследователски център на комисията(СИЦ) обяви, че е намерил доказателства от 114 комплекта от данни, които показват, че някои производители на автомобили "конфигурират тестовите си превозни средства по такъв начин, че измерените емисии да са завишени". Когато същите превозни средства са били тествани съгласно настоящите стандарти за емисии, учените са открили "различна конфигурация" с цел постигане на възможно най-ниски емисии на въглероден диоксид при изпитването.

"Чрез манипулирането на резултатите те изневеряват на целите за емисиите 2025/2030 още преди да бъдат договорени", каза Уилям Тодс, изпълнителен директор на базираната в Брюксел енергийна група "Транспорт и околна среда".

Данните

Данни от изпитванията на превозните средства констатираха умишленото изкривяване на резултатите - тестовете са били извършвани с изчерпана батерия на автомобила, така че да се консумира допълнително количество гориво за зареждане на батерията по време на теста.

Съвместният изследователски център също така констатира, че са били използвани "стратегии за превключване на предавките", което би предизвикало значително увеличение на емисиите на въглероден диоксид.

В брифинга не бяха споменати конкретни автомобилни производители. Според СИЦ средно "декларираните стойности на емисиите" от производителите на автомобили са с 4.5% по-високи от тези, установени при независими тестове. Инфлацията на емисиите достига до 13% в някои случаи. За разлика от това обявената стойност по старите стандарти е "систематично" около 4% по-ниска от измерената стойност.

VDA, германската асоциация на автомобилната индустрия, заяви, че не може да коментира твърденията на комисията, защото не е виждала подробни данни от тестовете. Но според нея по-високите емисии ще бъдат контрапродуктивни, тъй като някои големи клиенти предпочитат да купуват само превозни средства, които отделят ниски количества въглероден диоксид.

Решението на проблема

В писмо до държавите членки ЕК предложи три действия за противодействие на проблема:

1. Базовата линия за бъдещите цели ще бъде измерените стойности, а не стойностите, декларирани от автомобилните производители. "Това ще премахне ефекта от манипулирани резултати", коментира комисията.

2. Новите измервания на емисиите за 2020 г. "трябва систематично да се събират", за да се увеличи прозрачността.

3. Брюксел ще наблюдава и подкрепя правилното прилагане на новите мерки. При необходимост "комисията би могла да обмисли и изменение на регламента за емисиите".

Европейската комисия откри доказателства, че производителите на автомобили манипулират резултатите на тестовете за отделяните от превозните средства вредни емисии, като този път използват трикове, за да може резултатите да изглеждат по-зле, отколкото наистина са.

През 2015 г. Volkswagen беше хванат в използването на софтуер, който манипулира резултатите от тестовете, като ги прави по-добри. Сега компаниите използват нова тактика – използват софтуера, за да изглежда, че се справят по-зле на тестовете, отколкото в действителност, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK