С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 29 юли 2018, 12:45, 3200 прочитания

ЕС има доказателства, че автомобилни компании манипулират резултатите за вредни емисии

Действията на производителите обаче може да са контрапродуктивни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейската комисия откри доказателства, че производителите на автомобили манипулират резултатите на тестовете за отделяните от превозните средства вредни емисии, като този път използват трикове, за да може резултатите да изглеждат по-зле, отколкото наистина са.

През 2015 г. Volkswagen беше хванат в използването на софтуер, който манипулира резултатите от тестовете, като ги прави по-добри. Сега компаниите използват нова тактика – използват софтуера, за да изглежда, че се справят по-зле на тестовете, отколкото в действителност, пише Financial Times.


Новите изисквания

Предложението на Европейската комисия (ЕК) за намаляване на емисиите от въглероден диоксид за превозните средства до 2030 г. има за цел да окаже допълнителен натиск върху производителите за разработването на повече хибридни и електрически автомобили.

Предложенията предвиждат автомобилите и микробусите да изпускат с 15% по-малко въглероден диоксид до 2025 г. в сравнение с 2021 г. и с 30% по-малко до 2030 г. Според ЕК "предложената цел за намаляване от 30% за пътнически автомобили е амбициозна и реалистична".



Причините

Брюксел вижда "ясен риск" в изкуственото увеличение на емисионните стойности. С постигането на по-високи нива на вредни емисии на тестовете автомобилните производители искат да покажат, че новите стандарти са прекалено амбициозни и трудни за постигане.

"Видяхме неща, които не ни харесват. Ще направим необходимото така, че отправните точки да са истински, не харесваме подобни трикове", коментира Мигел Ариас Канете, еврокомисар по въпросите на климата.

Съвместният изследователски център на комисията(СИЦ) обяви, че е намерил доказателства от 114 комплекта от данни, които показват, че някои производители на автомобили "конфигурират тестовите си превозни средства по такъв начин, че измерените емисии да са завишени". Когато същите превозни средства са били тествани съгласно настоящите стандарти за емисии, учените са открили "различна конфигурация" с цел постигане на възможно най-ниски емисии на въглероден диоксид при изпитването.

"Чрез манипулирането на резултатите те изневеряват на целите за емисиите 2025/2030 още преди да бъдат договорени", каза Уилям Тодс, изпълнителен директор на базираната в Брюксел енергийна група "Транспорт и околна среда".

Данните

Данни от изпитванията на превозните средства констатираха умишленото изкривяване на резултатите - тестовете са били извършвани с изчерпана батерия на автомобила, така че да се консумира допълнително количество гориво за зареждане на батерията по време на теста.

Съвместният изследователски център също така констатира, че са били използвани "стратегии за превключване на предавките", което би предизвикало значително увеличение на емисиите на въглероден диоксид.

В брифинга не бяха споменати конкретни автомобилни производители. Според СИЦ средно "декларираните стойности на емисиите" от производителите на автомобили са с 4.5% по-високи от тези, установени при независими тестове. Инфлацията на емисиите достига до 13% в някои случаи. За разлика от това обявената стойност по старите стандарти е "систематично" около 4% по-ниска от измерената стойност.

VDA, германската асоциация на автомобилната индустрия, заяви, че не може да коментира твърденията на комисията, защото не е виждала подробни данни от тестовете. Но според нея по-високите емисии ще бъдат контрапродуктивни, тъй като някои големи клиенти предпочитат да купуват само превозни средства, които отделят ниски количества въглероден диоксид.
Решението на проблема

В писмо до държавите членки ЕК предложи три действия за противодействие на проблема:

1. Базовата линия за бъдещите цели ще бъде измерените стойности, а не стойностите, декларирани от автомобилните производители. "Това ще премахне ефекта от манипулирани резултати", коментира комисията.

2. Новите измервания на емисиите за 2020 г. "трябва систематично да се събират", за да се увеличи прозрачността.

3. Брюксел ще наблюдава и подкрепя правилното прилагане на новите мерки. При необходимост "комисията би могла да обмисли и изменение на регламента за емисиите".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

Amazon инвестира в производител на електрически коли и камиони Amazon инвестира в производител на електрически коли и камиони

Онлайн ритейл гигантът води рунд от 700 млн. долара в Rivian

20 фев 2019, 188 прочитания

Енергийното министерство пак спря концесията на мина "Оброчище" Енергийното министерство пак спря концесията на мина "Оброчище"

Срещу оператора "Евроманган" са заведени искове за обяваване в несъстоятелност

20 фев 2019, 303 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайските регулатори блокираха сделката на Qualcomm за конкурентната NPX

Сделката щеше да бъде на стойност близо 44 млрд. долара

Опитай по-дигитално

Colibra разработва платформа, базирана на блокчейн, която прави по-лесна и прозрачна обработката на искове

Стефан Тафров: Няма да съм безгласна буква в услуга на европейско началство

Дипломатът и бивш посланик на България в ООН спечели убедително вътрешните избори за евролистата на "Да, България"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Чуждите инвестиции скочиха временно заради банкова сделка, Карина Караиванова напуска КФН

Емисия

DAILY @7AM // 20.02.2019 Прочетете