С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 29 юли 2018, 12:45, 2705 прочитания

ЕС има доказателства, че автомобилни компании манипулират резултатите за вредни емисии

Действията на производителите обаче може да са контрапродуктивни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Volkswagen представи нова услуга за споделено пътуване

Проектът е част от план за трансформация на автогиганта към дигитализиране и придобиване на технологични компании

26 авг 2018

Mazda, Suzuki и Yamaha също си признаха, че са фалшифицирали тестове за вредни емисии

Японските автопроизводители се извиниха за случилото се, но акциите им паднаха

11 авг 2018

Автокомпаниите може да платят 14 млрд. евро глоби, ако не спазват новите правила за вредни емисии

Анализатори очакват по-строгите правила на ЕС, които влизат в сила от 2020 г., да ударят печалбата на Renault и PSA

9 авг 2018

Volkswagen обмисля собствено производство на батерии в Европа

Батериите са значим ресурс за процъфтяващата електромобилна индустрия

5 авг 2018

Германия ще разследва и мениджъра на Audi за измамата с вредните емисии

Апартаментите на главния изпълнителен директор Руперт Щадлер и още един заподозрян са били претърсени в понеделник

11 юни 2018

Rolls-Royce ще произвежда само електрически коли до 2040 г.

Решението на компанията е провокирано от затягащите се регулации за ограничаване на вредните емисии

16 май 2018

Автомобилите в ЕС трябва да са с 30% по-ниски емисии въглероден диоксид до 2030 г.

Това ще окаже натиск на автомобилните компании да разработват повече хибридни и електрически превозни средства

8 ное 2017

Тестовете за вредни емисии на коли в ЕС стават по-строги

Причината се крие в новото поколение бензинови двигатели, изхвърлящи много фини частици

21 дек 2016

Печалбата на Volkswagen расте въпреки скандалите

Компанията отново изпрeварва Toyota по обем на продажбите

31 май 2016
Европейската комисия откри доказателства, че производителите на автомобили манипулират резултатите на тестовете за отделяните от превозните средства вредни емисии, като този път използват трикове, за да може резултатите да изглеждат по-зле, отколкото наистина са.

През 2015 г. Volkswagen беше хванат в използването на софтуер, който манипулира резултатите от тестовете, като ги прави по-добри. Сега компаниите използват нова тактика – използват софтуера, за да изглежда, че се справят по-зле на тестовете, отколкото в действителност, пише Financial Times.

Новите изисквания

Предложението на Европейската комисия (ЕК) за намаляване на емисиите от въглероден диоксид за превозните средства до 2030 г. има за цел да окаже допълнителен натиск върху производителите за разработването на повече хибридни и електрически автомобили.

Предложенията предвиждат автомобилите и микробусите да изпускат с 15% по-малко въглероден диоксид до 2025 г. в сравнение с 2021 г. и с 30% по-малко до 2030 г. Според ЕК "предложената цел за намаляване от 30% за пътнически автомобили е амбициозна и реалистична".



Причините

Брюксел вижда "ясен риск" в изкуственото увеличение на емисионните стойности. С постигането на по-високи нива на вредни емисии на тестовете автомобилните производители искат да покажат, че новите стандарти са прекалено амбициозни и трудни за постигане.

"Видяхме неща, които не ни харесват. Ще направим необходимото така, че отправните точки да са истински, не харесваме подобни трикове", коментира Мигел Ариас Канете, еврокомисар по въпросите на климата.

Съвместният изследователски център на комисията(СИЦ) обяви, че е намерил доказателства от 114 комплекта от данни, които показват, че някои производители на автомобили "конфигурират тестовите си превозни средства по такъв начин, че измерените емисии да са завишени". Когато същите превозни средства са били тествани съгласно настоящите стандарти за емисии, учените са открили "различна конфигурация" с цел постигане на възможно най-ниски емисии на въглероден диоксид при изпитването.

"Чрез манипулирането на резултатите те изневеряват на целите за емисиите 2025/2030 още преди да бъдат договорени", каза Уилям Тодс, изпълнителен директор на базираната в Брюксел енергийна група "Транспорт и околна среда".

Данните

Данни от изпитванията на превозните средства констатираха умишленото изкривяване на резултатите - тестовете са били извършвани с изчерпана батерия на автомобила, така че да се консумира допълнително количество гориво за зареждане на батерията по време на теста.

Съвместният изследователски център също така констатира, че са били използвани "стратегии за превключване на предавките", което би предизвикало значително увеличение на емисиите на въглероден диоксид.

В брифинга не бяха споменати конкретни автомобилни производители. Според СИЦ средно "декларираните стойности на емисиите" от производителите на автомобили са с 4.5% по-високи от тези, установени при независими тестове. Инфлацията на емисиите достига до 13% в някои случаи. За разлика от това обявената стойност по старите стандарти е "систематично" около 4% по-ниска от измерената стойност.

VDA, германската асоциация на автомобилната индустрия, заяви, че не може да коментира твърденията на комисията, защото не е виждала подробни данни от тестовете. Но според нея по-високите емисии ще бъдат контрапродуктивни, тъй като някои големи клиенти предпочитат да купуват само превозни средства, които отделят ниски количества въглероден диоксид.
Решението на проблема

В писмо до държавите членки ЕК предложи три действия за противодействие на проблема:

1. Базовата линия за бъдещите цели ще бъде измерените стойности, а не стойностите, декларирани от автомобилните производители. "Това ще премахне ефекта от манипулирани резултати", коментира комисията.

2. Новите измервания на емисиите за 2020 г. "трябва систематично да се събират", за да се увеличи прозрачността.

3. Брюксел ще наблюдава и подкрепя правилното прилагане на новите мерки. При необходимост "комисията би могла да обмисли и изменение на регламента за емисиите".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Фирмите в България не очакват дигитализацията да доведе до съкращения Фирмите в България не очакват дигитализацията да доведе до съкращения

Анкета на Германо-българската камара и "Сименс" показва, че компаниите нямат дългосрочна стратегия в тази област

24 сеп 2018, 296 прочитания

Emirates обмисля да придобие Etihad Emirates обмисля да придобие Etihad

Сливането на двете компании би създало най-големия превозвач по приходи в света

24 сеп 2018, 434 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайските регулатори блокираха сделката на Qualcomm за конкурентната NPX

Сделката щеше да бъде на стойност близо 44 млрд. долара

Новият инвеститор в "Софтуер Груп БГ"

Създаденият преди месец фонд "БрайтКап венчърс" влага 2.65 млн. евро в българската софтуерна компания

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 24.09.2018 Прочетете