Най-големият производител на бира в света преструктурира бизнеса си, за да увеличи продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-големият производител на бира в света преструктурира бизнеса си, за да увеличи продажбите

Фабриката на Stella Artois

Най-големият производител на бира в света преструктурира бизнеса си, за да увеличи продажбите

Anheuser-Busch InBev отчита по-добри резултати

3810 прочитания

Фабриката на Stella Artois


Anheuser-Busch InBev, най-големият производител на бира в света, планира да преструктурира бизнеса си в опит да създаде стабилна основа за ускоряването на ръста на приходите си. Това заявиха от компанията, след като отчетоха 8% годишен ръст на нетната си печалба за първата половина на годината, съобщава Financial Times.

Плановете за преструктуриране на компанията, производител на брандовете Budweiser, Stella Artois и Corona, започнаха още преди две години, когато от AB InBev придобиха конкурентната SABMiller в сделка за 79 млрд. паунда. Сега обаче от ръководството на компанията планират редица организационни промени, основните от които ще бъдат редуцирането на основните географски подразделения на компанията от 9 на 6. Финансовият директор на компанията Фелипе Дутра определи реорганизацията като "следващата стъпка" в развитието на компанията след придобиването на SABMiller.

"Правим тези промени, за да се съгласуваме по-добре с потребителите ни, като по този начин правим компанията по-гъвкава и си осигуряваме възможности за растеж", заявиха от белгийския производител в съобщение до пресата.

Промените

Освен географската промени ще претърпи и управленската структура на компанията. Важните решения ще бъдат концентрирани в изпълнителен комитет, съставен от четирима души, а управителният съвет ще бъде разширен с две нови позиции, които ще получат контрол предимно върху бизнеса с безалкохолни напитки на компанията, който в момента осигурява около 10% от приходите й.

Останалата част от промените включват обединяването на дъщерния на компанията фонд за иновации ZX Ventures, създаден през 2015 г., с маркетинговото подразделение и децентрализиране на маркетинговата дейност. Иначе казано, от AB InBev ще наблегнат върху разработването на нови продукти и ще поверяват маркетинговата дейност на шестимата регионални управители.

Очаква се новата структура на компанията да влезе в сила от януари 2019 г.

Финансовите резултати

За първите шест месеца от началото на годината компанията е отчела приходи на стойност 27.1 млрд. долара, което представлява ръст о 4.7% спрямо същия период на 2017 г. Въпреки това AB InBev изостана от очакванията на анализаторите през второто тримесечие поради по-слабо представяне на европейските и американските си подразделения.

Нетната печалба на компанията за последните шест месеца е достигнала 3.6 млрд. долара, или с около 8% повече на годишна база поради висока възвръщаемост на бизнеса на компанията в Бразилия.

Anheuser-Busch InBev, най-големият производител на бира в света, планира да преструктурира бизнеса си в опит да създаде стабилна основа за ускоряването на ръста на приходите си. Това заявиха от компанията, след като отчетоха 8% годишен ръст на нетната си печалба за първата половина на годината, съобщава Financial Times.

Плановете за преструктуриране на компанията, производител на брандовете Budweiser, Stella Artois и Corona, започнаха още преди две години, когато от AB InBev придобиха конкурентната SABMiller в сделка за 79 млрд. паунда. Сега обаче от ръководството на компанията планират редица организационни промени, основните от които ще бъдат редуцирането на основните географски подразделения на компанията от 9 на 6. Финансовият директор на компанията Фелипе Дутра определи реорганизацията като "следващата стъпка" в развитието на компанията след придобиването на SABMiller.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK