С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 31 юли 2018, 12:00, 2492 прочитания

BMW вдига цените на автомобилите в Китай заради търговската война

Спортните модели X5 и X6 ще поскъпнат с 4% и 7%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
BMW се оказва първият голям автопроизводител, който ще повиши цените на сглобяваните в САЩ коли, които се внасят в Китай. Германската компания взима мерки, след като Пекин увеличи митата при внос на коли от САЩ в отговор на тарифите на президента Тръмп. Това е доказателство как търговската война оказва влияние върху крайните клиенти, пише Financial Times.

За сметка на потребителите


BMW е най-големият производител по стойност, който изнася в Китай благодарение на популярните спортни автомобили, произвеждани в Южна Каролина, където е най-големият завод в света. Предприятието е изнесло повече от 70% от произведените през миналата година 371 316 автомобила.

От понеделник BMW повиши цените на своите модели SUV - X5 и X6, в Китай съответно с 4% и 7%, обявиха от компанията и по този начин ще прехвърли част от разходите от новите мита върху потребителите.

Единственият друг автопроизводител, който увеличава цените си в Китай, засега е Tesla. Model S и X ще поскъпнат с 20%, което означава, че една кола би струвала между 22 600 и 36 600 долара заради по-високите мита.

Изключение за X4



На 1 юни Пекин намали вносните мита за превозни средства от 25% на 15%, но само след ден ги вдигна на 40% за тези от САЩ в отговор на решението на Белия дом. От компанията заявиха, че цената на един от популярните модели - X4, който се произвежда главно в САЩ, "няма да бъде особено засегната", защото скоро ще започне производството му в Пекин.
"BMW подкрепя свободната търговия, но не може да стои със скръстени ръце при промянa в пазарните условия."
Изявление на компанията


Ироничното е, че в момента BMW и неговият най-голям конкурент Daimler са в неблагоприятно положение на най-големия автомобилен пазар в света, защото са инвестирали главно и прекалено много в САЩ през последните няколко десетилетия.

Спад в печалбите

Марки като Audi, Porsche и Maserati, които наблягат най-вече на производството на SUV модели в Европа, могат да изнасят в Китай с вносно мито от само 15%.

Анализатори от Jefferies предупреждават, че митата са "основната заплаха за сектора" и че разходите на BMW и Daimler могат да се отразят с 4-5% на печалбата им за 2019 г.

Daimler започва да се притеснява за печалбата си вследствие от търговския спор. Миналият четвъртък от компанията коментираха, че през второто тримесечие тя е спаднала с 27% до 1.8 млрд. евро.

Възможности


Дитер Цетче, главният изпълнителен директор на Daimler, сподели пред анализатори в четвъртък, че ако по-високите мита останат, Daimler ще проучи "алтернативи сценарии", включително "откриването на нов завод в Китай". Той спомена, че това може да излезе твърде скъпо, но опцията е доста възможна.

Анализатори от Evercore ISI предвиждат, че печалбата на BMW за второто тримесечие ще спадне до 2.67 млрд. долара от 2.93 млрд. долара година по-рано. Засега BMW не е променила очакваните резултати за 2018 г. въпреки търговската война между САЩ и Китай.

Миналата седмица обаче General Motors, Ford, Nissan и Renault предупредиха, че се сблъскват с нарастващи разходи за суровини, Fiat обяви, че тарифите в Китай са намалили търсенето, а Daimler заяви, че вече няма ценовото надмощие на автомобилите Mercedes-Benz.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Инсталация за горене на RDF отпадъци се планира в Малко Търново Инсталация за горене на RDF отпадъци се планира в Малко Търново

Проектът е за малка централа с мощност 2 МВт, но тъй като попада в Странджа, буди притеснение у хората

20 окт 2019, 946 прочитания

Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком" Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком"

Компанията взима при себе си отдел от 125 души, работещ в сектора на нано чиповете

20 окт 2019, 1016 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BP направи най-голямото си придобиване на шистови залежи от 1999 г.

Сделката за 10.5 млрд. долара с BHP Billiton дава на британската компания достъп до много важния Пермски басейн в САЩ

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10