С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 31 юли 2018, 12:00, 2527 прочитания

BMW вдига цените на автомобилите в Китай заради търговската война

Спортните модели X5 и X6 ще поскъпнат с 4% и 7%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
BMW се оказва първият голям автопроизводител, който ще повиши цените на сглобяваните в САЩ коли, които се внасят в Китай. Германската компания взима мерки, след като Пекин увеличи митата при внос на коли от САЩ в отговор на тарифите на президента Тръмп. Това е доказателство как търговската война оказва влияние върху крайните клиенти, пише Financial Times.

За сметка на потребителите


BMW е най-големият производител по стойност, който изнася в Китай благодарение на популярните спортни автомобили, произвеждани в Южна Каролина, където е най-големият завод в света. Предприятието е изнесло повече от 70% от произведените през миналата година 371 316 автомобила.

От понеделник BMW повиши цените на своите модели SUV - X5 и X6, в Китай съответно с 4% и 7%, обявиха от компанията и по този начин ще прехвърли част от разходите от новите мита върху потребителите.

Единственият друг автопроизводител, който увеличава цените си в Китай, засега е Tesla. Model S и X ще поскъпнат с 20%, което означава, че една кола би струвала между 22 600 и 36 600 долара заради по-високите мита.

Изключение за X4



На 1 юни Пекин намали вносните мита за превозни средства от 25% на 15%, но само след ден ги вдигна на 40% за тези от САЩ в отговор на решението на Белия дом. От компанията заявиха, че цената на един от популярните модели - X4, който се произвежда главно в САЩ, "няма да бъде особено засегната", защото скоро ще започне производството му в Пекин.
"BMW подкрепя свободната търговия, но не може да стои със скръстени ръце при промянa в пазарните условия."
Изявление на компанията


Ироничното е, че в момента BMW и неговият най-голям конкурент Daimler са в неблагоприятно положение на най-големия автомобилен пазар в света, защото са инвестирали главно и прекалено много в САЩ през последните няколко десетилетия.

Спад в печалбите

Марки като Audi, Porsche и Maserati, които наблягат най-вече на производството на SUV модели в Европа, могат да изнасят в Китай с вносно мито от само 15%.

Анализатори от Jefferies предупреждават, че митата са "основната заплаха за сектора" и че разходите на BMW и Daimler могат да се отразят с 4-5% на печалбата им за 2019 г.

Daimler започва да се притеснява за печалбата си вследствие от търговския спор. Миналият четвъртък от компанията коментираха, че през второто тримесечие тя е спаднала с 27% до 1.8 млрд. евро.

Възможности


Дитер Цетче, главният изпълнителен директор на Daimler, сподели пред анализатори в четвъртък, че ако по-високите мита останат, Daimler ще проучи "алтернативи сценарии", включително "откриването на нов завод в Китай". Той спомена, че това може да излезе твърде скъпо, но опцията е доста възможна.

Анализатори от Evercore ISI предвиждат, че печалбата на BMW за второто тримесечие ще спадне до 2.67 млрд. долара от 2.93 млрд. долара година по-рано. Засега BMW не е променила очакваните резултати за 2018 г. въпреки търговската война между САЩ и Китай.

Миналата седмица обаче General Motors, Ford, Nissan и Renault предупредиха, че се сблъскват с нарастващи разходи за суровини, Fiat обяви, че тарифите в Китай са намалили търсенето, а Daimler заяви, че вече няма ценовото надмощие на автомобилите Mercedes-Benz.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin 1 Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin

Изходът на делото в САЩ дава допълнителна тежест на критиките, че създадената от Ружа Игнатова криптовалута е измама

21 ное 2019, 1026 прочитания

Химични реакции Химични реакции

Производителите на горива и торове продължават да се представят най-добре като динамика сред компаниите в химическата индустрия

21 ное 2019, 781 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BP направи най-голямото си придобиване на шистови залежи от 1999 г.

Сделката за 10.5 млрд. долара с BHP Billiton дава на британската компания достъп до много важния Пермски басейн в САЩ

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10