BMW вдига цените на автомобилите в Китай заради търговската война
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW вдига цените на автомобилите в Китай заради търговската война

От автокомпанията споделиха, че цената на един от популярните модели - X4, който главно се произвежда в САЩ, "няма да бъде особено засегната"

BMW вдига цените на автомобилите в Китай заради търговската война

Спортните модели X5 и X6 ще поскъпнат с 4% и 7%

2926 прочитания

От автокомпанията споделиха, че цената на един от популярните модели - X4, който главно се произвежда в САЩ, "няма да бъде особено засегната"

© Reuters


BMW се оказва първият голям автопроизводител, който ще повиши цените на сглобяваните в САЩ коли, които се внасят в Китай. Германската компания взима мерки, след като Пекин увеличи митата при внос на коли от САЩ в отговор на тарифите на президента Тръмп. Това е доказателство как търговската война оказва влияние върху крайните клиенти, пише Financial Times.

За сметка на потребителите

BMW е най-големият производител по стойност, който изнася в Китай благодарение на популярните спортни автомобили, произвеждани в Южна Каролина, където е най-големият завод в света. Предприятието е изнесло повече от 70% от произведените през миналата година 371 316 автомобила.

От понеделник BMW повиши цените на своите модели SUV - X5 и X6, в Китай съответно с 4% и 7%, обявиха от компанията и по този начин ще прехвърли част от разходите от новите мита върху потребителите.

Единственият друг автопроизводител, който увеличава цените си в Китай, засега е Tesla. Model S и X ще поскъпнат с 20%, което означава, че една кола би струвала между 22 600 и 36 600 долара заради по-високите мита.

Изключение за X4

На 1 юни Пекин намали вносните мита за превозни средства от 25% на 15%, но само след ден ги вдигна на 40% за тези от САЩ в отговор на решението на Белия дом. От компанията заявиха, че цената на един от популярните модели - X4, който се произвежда главно в САЩ, "няма да бъде особено засегната", защото скоро ще започне производството му в Пекин.

"BMW подкрепя свободната търговия, но не може да стои със скръстени ръце при промянa в пазарните условия."

Изявление на компанията

Ироничното е, че в момента BMW и неговият най-голям конкурент Daimler са в неблагоприятно положение на най-големия автомобилен пазар в света, защото са инвестирали главно и прекалено много в САЩ през последните няколко десетилетия.

Спад в печалбите

Марки като Audi, Porsche и Maserati, които наблягат най-вече на производството на SUV модели в Европа, могат да изнасят в Китай с вносно мито от само 15%.

Анализатори от Jefferies предупреждават, че митата са "основната заплаха за сектора" и че разходите на BMW и Daimler могат да се отразят с 4-5% на печалбата им за 2019 г.

Daimler започва да се притеснява за печалбата си вследствие от търговския спор. Миналият четвъртък от компанията коментираха, че през второто тримесечие тя е спаднала с 27% до 1.8 млрд. евро.

Възможности

Дитер Цетче, главният изпълнителен директор на Daimler, сподели пред анализатори в четвъртък, че ако по-високите мита останат, Daimler ще проучи "алтернативи сценарии", включително "откриването на нов завод в Китай". Той спомена, че това може да излезе твърде скъпо, но опцията е доста възможна.

Анализатори от Evercore ISI предвиждат, че печалбата на BMW за второто тримесечие ще спадне до 2.67 млрд. долара от 2.93 млрд. долара година по-рано. Засега BMW не е променила очакваните резултати за 2018 г. въпреки търговската война между САЩ и Китай.

Миналата седмица обаче General Motors, Ford, Nissan и Renault предупредиха, че се сблъскват с нарастващи разходи за суровини, Fiat обяви, че тарифите в Китай са намалили търсенето, а Daimler заяви, че вече няма ценовото надмощие на автомобилите Mercedes-Benz.

BMW се оказва първият голям автопроизводител, който ще повиши цените на сглобяваните в САЩ коли, които се внасят в Китай. Германската компания взима мерки, след като Пекин увеличи митата при внос на коли от САЩ в отговор на тарифите на президента Тръмп. Това е доказателство как търговската война оказва влияние върху крайните клиенти, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    voxy2 avatar :-|
    voxy

    аха, а 360 милиарда отрицателен търговски дефицит на САЩ с Китай не влияе на никого и трябва да си остане, поредната манипулативна статия на Капитал/Дневник пълна в внушения и заклкючения вместо да е просто информативна


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK