BMW влага 1 млрд. евро в завод в Унгария
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW влага 1 млрд. евро в завод в Унгария

Германската компания, както и други автомобилни производители, е под натиск от засилващата се световна търговска война

BMW влага 1 млрд. евро в завод в Унгария

Това е първата инвестиция на германската компания в ЕС от 20 години

6509 прочитания

Германската компания, както и други автомобилни производители, е под натиск от засилващата се световна търговска война

© Reuters


Годишният капацитет ще бъде 150 хил. автомобила.

BMW ще строи първия си завод в Европа от две десетилетия, като причината за решението е нарастващият протекционизъм, увеличаващ разходите на компанията за доставки. Германският автомобилен производител ще вложи 1 млрд. евро в предприятието, което ще бъде в Унгария. Целта е годишният капацитет да бъде 150 хил. коли според изявление на компанията, пише Bloomberg.

Предимствата на европейския пазар

Компанията, както и други автомобилни производители, е под натиск от засилващата се световна търговска война. В зависимост от вида на автомобилите, които компанията ще сглобява в Унгария, заводът може да компенсира поне частично нарастващите рискове. Производството на спортни автомобили в Европа ще даде добър резултат, защото би спасило компанията от нарастващото търговско напрежение в завода ѝ в САЩ.

Също така би я направило по-гъвкава, като помогне за справянето с евентуалното прекъсване на производството на малки градски коли за ЕС след Brexit, които сега се сглобяват във Великобритания.

"Това решение се взима с цел се минимизира риска и да се оптимизират разходите, коментира Юджин Пийпър, анализатор в Bankhaus Metzler. Западна Европа е твърде скъпа, Мексико и Обединеното кралство крият тарифни рискове, а американското предприятие вече е огромно."

Германският производител обяви в неделя, че повишава цените на спортните си модели, внасяни от САЩ в Китай, след като Пекин увеличи митата в отговор на наложените от президента Тръмп тарифи върху китайските стоки.

"Засилваме дейността си в Европа, за да поддържаме световния баланс на производство между Азия, Америка и Европа, откъдето сме почнали"

Харолд Крюгер, главен изпълнителен директор на BMW

Отворена за предизвикателства

Заводът ще се намира в близост до град Дебрецен, на около 200 км източно от Будапеща, а строителството му ще започне през втората половина на 2019 г. По-рано BMW обяви, че ще добави X3 SUV към моделите, които предлага на китайските си клиенти, стъпка, предприета преди да се увеличат митата до 40% в началото на юли.

Като избира Унгария за най-новата си производствена база (компанията има 31 завода по света), BMW се превръща в петия основен производител, започващ производство в Унгария. Daimler, Audi, PSA и Suzuki произведоха автомобили за 8.08 трлн. форинта (24.45 млрд. долара) миналата година, или около 21% от цялата си продукция, сочат официалните данни.

Годишният капацитет ще бъде 150 хил. автомобила.

BMW ще строи първия си завод в Европа от две десетилетия, като причината за решението е нарастващият протекционизъм, увеличаващ разходите на компанията за доставки. Германският автомобилен производител ще вложи 1 млрд. евро в предприятието, което ще бъде в Унгария. Целта е годишният капацитет да бъде 150 хил. коли според изявление на компанията, пише Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    aslkflasfka avatar :-|
    aslkflasfka

    Браво на унгарците. Трябва да се поучаваме от тях.

  • 2
    xyha avatar :-P
    xyha

    До коментар [#1] от "aslkflasfka":

    Те да произвеждат , ние като гърците само ще караме. Като свършат парите ще протестираме докато германците платят сметката .
    Ово е икономиката :-)

  • 3
    1i avatar :-|
    Густав


    До коментар [#1] от "
    aslkflasfka
    ":


    В случая унгарците са избрани първо защото да в ЕС (това го можем), второ заради централното си местоположение (това не го можем) и накрая заради слабо, но перманентно обезценяващия се форинт (не, благодаря)

  • 4
    bulair avatar :-|
    Булаир

    До коментар [#3] от "Густав":


    [quote#3:"Густав"]В случая унгарците са избрани първо защото да в ЕС (това го можем), второ заради централното си местоположение (това не го можем) и накрая заради слабо, но перманентно обезценяващия се форинт (не, благодаря)[/quote]

    Когато правиш 1 млрд. инвестиция в сгради, оборудване, логистика ... моментните лашкания на местната валута са някъде в миманса.
    ... Унгарците ВЕЧЕ имат опит в сглобяването на автомобили (това не го можем), имат логистика за този бизнес (това го нямаме), имат кадри с умения за същия този бизнес (това също го нямаме).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK