BMW ще строи първия си завод в Европа от две десетилетия, като причината за решението е нарастващият протекционизъм, увеличаващ разходите на компанията за доставки. Германският автомобилен производител ще вложи 1 млрд. евро в предприятието, което ще бъде в Унгария. Целта е годишният капацитет да бъде 150 хил. коли според изявление на компанията, пише Bloomberg.
Предимствата на европейския пазар
Компанията, както и други автомобилни производители, е под натиск от засилващата се световна търговска война. В зависимост от вида на автомобилите, които компанията ще сглобява в Унгария, заводът може да компенсира поне частично нарастващите рискове. Производството на спортни автомобили в Европа ще даде добър резултат, защото би спасило компанията от нарастващото търговско напрежение в завода ѝ в САЩ.
Също така би я направило по-гъвкава, като помогне за справянето с евентуалното прекъсване на производството на малки градски коли за ЕС след Brexit, които сега се сглобяват във Великобритания.
"Това решение се взима с цел се минимизира риска и да се оптимизират разходите, коментира Юджин Пийпър, анализатор в Bankhaus Metzler. Западна Европа е твърде скъпа, Мексико и Обединеното кралство крият тарифни рискове, а американското предприятие вече е огромно."
Германският производител обяви в неделя, че повишава цените на спортните си модели, внасяни от САЩ в Китай, след като Пекин увеличи митата в отговор на наложените от президента Тръмп тарифи върху китайските стоки.
Харолд Крюгер, главен изпълнителен директор на BMW
Отворена за предизвикателства
Заводът ще се намира в близост до град Дебрецен, на около 200 км източно от Будапеща, а строителството му ще започне през втората половина на 2019 г. По-рано BMW обяви, че ще добави X3 SUV към моделите, които предлага на китайските си клиенти, стъпка, предприета преди да се увеличат митата до 40% в началото на юли.
Като избира Унгария за най-новата си производствена база (компанията има 31 завода по света), BMW се превръща в петия основен производител, започващ производство в Унгария. Daimler, Audi, PSA и Suzuki произведоха автомобили за 8.08 трлн. форинта (24.45 млрд. долара) миналата година, или около 21% от цялата си продукция, сочат официалните данни.
BMW ще строи първия си завод в Европа от две десетилетия, като причината за решението е нарастващият протекционизъм, увеличаващ разходите на компанията за доставки. Германският автомобилен производител ще вложи 1 млрд. евро в предприятието, което ще бъде в Унгария. Целта е годишният капацитет да бъде 150 хил. коли според изявление на компанията, пише Bloomberg.
4 коментара
Браво на унгарците. Трябва да се поучаваме от тях.
До коментар [#1] от "aslkflasfka":
Те да произвеждат , ние като гърците само ще караме. Като свършат парите ще протестираме докато германците платят сметката .
Ово е икономиката :-)
До коментар [#1] от "
aslkflasfka
":
В случая унгарците са избрани първо защото да в ЕС (това го можем), второ заради централното си местоположение (това не го можем) и накрая заради слабо, но перманентно обезценяващия се форинт (не, благодаря)
До коментар [#3] от "Густав":
[quote#3:"Густав"]В случая унгарците са избрани първо защото да в ЕС (това го можем), второ заради централното си местоположение (това не го можем) и накрая заради слабо, но перманентно обезценяващия се форинт (не, благодаря)[/quote]
Когато правиш 1 млрд. инвестиция в сгради, оборудване, логистика ... моментните лашкания на местната валута са някъде в миманса.
... Унгарците ВЕЧЕ имат опит в сглобяването на автомобили (това не го можем), имат логистика за този бизнес (това го нямаме), имат кадри с умения за същия този бизнес (това също го нямаме).