С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 1 авг 2018, 15:37, 3789 прочитания

Tesla инвестира 5 млрд. долара в завод в Китай

Търговската война мотивира електропроизводителя да се наложи на най-големия автомобилен пазар в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Tesla ще инвестира 5 млрд. долара в завод в Китай, тъй като търговската война прави наложително започването на производство на най-развиващия се автомобилен пазар в света. Това съобщава Bloomberg, позовавайки се на източник, запознат със ситуацията.

Китай - златната среда за електромобили


Компанията обмисля да набере част от средствата за новата инвестиция в Китай. Миналия месец Tesla обяви, че планира да построи огромен завод близо до Шанхай, чийто годишен капацитет да бъде 500 хил. автомобила, и очаква там да започне производството на новия си модел "Модел 3" до 2020 г.

Амбицията на Китай да увеличи годишните си продажби на електрически коли десетократно до 2025 г. стимулира редица автопроизводители да произвеждат такъв тип превозни средства в страната. Китайските стартъпи, подпомагани от инвестиции на местните власти или от технологични предприемачи, се опитват да навлязат на пазара, преди Tesla да увеличи присъствието си там.

Компанията има дял от 3% от пазара на електромобили в азиатската страна, което я нарежда на 10-о място. Китайският пазар е осигурил 17% от приходите на Tesla през 2017 г.



Изграждането на предприятието става още по-значимо за производителя на електромобили, след като Пекин увеличи митата при внос на коли от САЩ. Базираната в Калифорния компания не потвърди изтеклата информация, като говорител на Tesla не е отговорил на запитванията на агенцията.

Надеждата на Мъск

Анализаторите преценяват, че възвращаемостта на инвестицията би била около 10 млрд. долара - близо два пъти от планираните разходи на Tesla за реализацията на проекта. Компанията на Илън Мъск е готова да поеме риск, за да увеличи производството си и да излезе на печалба. Компанията разполагаше с 2.7 млрд. долара кеш в края на първото тримесечие.

Мъск заяви, че няма нужда да продава акции или облигации тази година, като настоя, че Tesla ще успее да се финансира чрез производството на повече седани от Model 3. Той написа в Twitter, че очаква компанията да натрупа печалба и да има положителен паричен поток през третото и четвъртото тримесечие, "така че очевидно няма да има нужда да набира средства". Компанията ще обяви резултатите си по-късно вечерта в сряда.

Други производители на автомобили също се стремят да се разраснат в Китай след увеличаването на митата за произведените в САЩ коли. BMW също е съсредоточила по-голямата част от продукцията си в САЩ и е решена да стане първият чуждестранен производител, който ще има мажоритарен дял в китайско предприятие за автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 347 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германската VOSS Automotive ще произвежда авточасти край Ловеч

Групата е наела за 10 години бившия завод на "Литекс моторс", където се сглобяваха китайските коли Great Wall

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10