Френският медиен гигант Vivendi продава половината от Universal Music
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Френският медиен гигант Vivendi продава половината от Universal Music

Приходите на Vivendi за второто тримесечие са се увеличили до 3.35 млрд. евро

Френският медиен гигант Vivendi продава половината от Universal Music

Най-голямата музикална компания в света е оценявана на над 20 млрд. долара и може да изпревари Spotify на борсата

3162 прочитания

Приходите на Vivendi за второто тримесечие са се увеличили до 3.35 млрд. евро

© Reuters


Френският медиен конгломерат Vivendi обяви, че ще продаде половината от най-голямата музикална компания в света - Universal Music Group (UMG). Имайки предвид финансовите си отчети за полугодието и бъдещата еволюция на музикалната платформа, медията се готви да ангажира банки, за да се ориентира какви ще бъдат стратегическите ѝ партньори, пише Billboard.

Дългоочакваното листване

От фирмата се надяват транзакцията да се осъществи до есента и с крайна дата за завършване на сделката следващата година и половина. Новината за продажбата на 50% дял от UMG съвпада с отдавнашното намерение на Vivendi да направи компанията публична. Тя обаче все още не е определила минимална цена за участие на партньори.

Анализаторите я оценяват на 20 млрд. долара и смятат, че може да надмине Spotify на пазара. Огромното портфолио от музикални права е нейно предимство и ѝ дава значителна възможност за договаряне със стрийминг платформи, които усилват растежа в индустрията.

"Ще изберем само инвеститори, които се съобразяват с текущата стратегия на Universal Music Group"

Арно дю Пюифонтен, изпълнителен директор на Vivendi

"Вероятно ще използваме постъпленията за обратно изкупуване на акции, намаляване на капитала и придобивания", споделя Арно дю Пюифонтен.

Печелившият музикален бизнес

Миналата година приходите от стрийминг имаха най-голям дял на музикалния пазар. Шведската музикална платформа Spotify се листна на борсата през април, а този месец китайската телекомуникационна компания Tencent обяви, че също планира да стане публична, като предлага своя музикален онлайн бизнес в САЩ, припомня Bloomberg.

Според Vivendi приходите на Universal Music са били силни през първото полугодие. Според изявлението на компанията, докато Spotify е имала финансови затруднения миналата година, рентабилността на Universal Music е била 13.4%.

Приходите на Vivendi за второто тримесечие са се увеличили до 3.35 млрд. евро. Компанията е уверена в перспективите си за втората половина на 2018 г., като нейният основен френски телевизионен бизнес Canal + е на път да постигне целогодишната си цел за брутна печалба от близо 450 млн. евро.

Френският медиен конгломерат Vivendi обяви, че ще продаде половината от най-голямата музикална компания в света - Universal Music Group (UMG). Имайки предвид финансовите си отчети за полугодието и бъдещата еволюция на музикалната платформа, медията се готви да ангажира банки, за да се ориентира какви ще бъдат стратегическите ѝ партньори, пише Billboard.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK