Роботизацията решава проблема с ниските маржове на банките
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Роботизацията решава проблема с ниските маржове на банките

Каспър фон Коскул, главен изпълнителен директор на Nordea Bank

Роботизацията решава проблема с ниските маржове на банките

Nordea е единствената шведска банка, която е отчела спад на разходите си през второто тримесечие

3130 прочитания

Каспър фон Коскул, главен изпълнителен директор на Nordea Bank

© Reuters


Автоматизацията и внедряването на нови технологии представляват потенциално решение на проблема с ниските маржове на печалба, от който страда банковият сектор, показва развитието на шведската банка Nordea през последното тримесечие.

Водещата скандинавска банка Nordea се оказа единствената, успяла да редуцира разходите си за периода, съобщава Bloomberg. За целта банката е разчитала на автоматизиране на бизнеса си.

Ефектът от изкуствения интелект

От Nordea Bank заявиха, че ще съкратят около 6000 работни места, а главният изпълнителен директор Каспър фон Коскул предрече, че в близките 10 години работните места в банковата индустрия ще намалеят наполовина. Наред с това изпълнителният директор заяви, че напасването към този автоматизиран модел в бъдеще ще бъде единственият начин една банка да остане конкурентоспособна и съответно да се задържи на пазара. Коскул предрече още, че роботите ще изместят хората в повечето банкови дейности - от управлението на активи до отговарянето на обаждания от непрофесионални клиенти.

И макар тази позиция да е била изказвана неколкократно досега, последните финансови резултати на банките в Швеция се явяват доказателство за реалната значимост на роботизацията. Nordea, която е единствената банка в региона с реално международно значение, е успяла да редуцира разходите си с 11% през второто тримесечие на годината, като е намалила броя на служителите си с 8% до 29 300 души. За сравнение, Barclays, която има близка пазарна капитализация, разполага с база от 80 хил. служители към края на 2017 г. Редно е да се отбележи обаче, че активите на Barclays са близо двойно повече от тези на Nordea, но това не прави по-малко значимо представянето на шведската банка.

Секторът

SEB, Svenska Handelsbanken и Swedbank, които допълват четворката на водещите банки в Швеция, признават, че внедряването на технологии е от ключово значение. Въпреки това банките имат различни идеи относно степента, в която хората трябва да бъдат заменени от роботи, като съответно са много по-сдържани от Nordea в съкращенията си на работни места. Някои от тези банки дори са увеличили служителите си, наемайки компютърни специалисти, които да подпомогнат процеса на автоматизация.

Благодарение на новата си стратегия Nordea е успяла да реализира 31% годишен ръст на оперативната печалба през последното тримесечие, което е най-доброто представяне сред водещите банки в Швеция. Благодарение на силното представяне на банката акциите на Nordea достигнаха най-високата си стойност от февруари насам.

Автоматизацията и внедряването на нови технологии представляват потенциално решение на проблема с ниските маржове на печалба, от който страда банковият сектор, показва развитието на шведската банка Nordea през последното тримесечие.

Водещата скандинавска банка Nordea се оказа единствената, успяла да редуцира разходите си за периода, съобщава Bloomberg. За целта банката е разчитала на автоматизиране на бизнеса си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK