Huawei измести Apple по продажби на смартфони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Huawei измести Apple по продажби на смартфони

Китайската компания залага на модели с по-голяма добавена стойност.

Huawei измести Apple по продажби на смартфони

Китайската компания постигна 15% ръст на приходите през първото полугодие

10700 прочитания

Китайската компания залага на модели с по-голяма добавена стойност.

© Reuters


Китайската Huawei изпревари Apple и стана вторият по големина играч на пазара на смартфони през второто тримесечие, сочат данни от пазарни проучвания. Успехът на китайската компания се дължи на това, че успя да се утвърди в Европа и да се разшири на азиатския пазар, пише Reuters.

Защо печели Huawei

Растежът на продажбите идва след затишие на най-големия пазар за смартфони - този в Китай. Huawei успя да изпревари конкурентите си благодарение на това, че продава телефони с повече функции, твърдят анализатори. "Компанията залага на модели с по-голяма добавена стойност, като предлага нови смартфони с последни функции. Новият Huawei P20 Pro е първият модел с три камери, а това му помага да надмине конкурентите на пазара", коментира Джерит Шиймън, анализатор от IHS Markit.

Смартфон производителят обяви във вторник, че е постигнал ръст на приходите от 15% за първото полугодие на 2018 г., като е запазил резултатите си от миналата година. Според анализатори от IHS и Strategy Analytics Huawei държи 15% от световния мобилен пазар, надминавайки Apple, която е с 12%. Samsung заема първото място с 20%.

Huawei е продала 54,2 млн. телефона през тримесечието, с 41% повече спрямо година по-рано, с което изпревари производителя на iPhone за първи път, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IDC. В глобален мащаб пазарът на смартфони продължава да се забавя – продажбите намаляват с 1.8% през второто тримесечие до 342 млн. броя.

Китайската компания е практически блокирана на пазара в САЩ, тъй като големите вериги не продават смартфоните ѝ заради обвинения, че данните могат да се предават на китайските власти. Huawei отрича, че подпомага шпионаж, като се аргументира, че е частна компания и е независима от Пекин.

Конкурентите

Apple възвърна растежа си на пазара в Китай през второто тримесечие, където продажбите нараснаха с 19%. През 2016 г. те бяха спаднали драстично, след като китайските потребители не проявиха интерес към iPhone 7, чиято визия не беше много по-различна от предишния модел.

Samsung, най-големият смартфон производител в света, не е особено печеливш на пазара в Китай.

Във вторник от компанията публикуваха отчета си за второто тримесечие, в който се вижда най-големият спад в продажбите от повече от година, когато Samsung Galaxy S9 не успя да пребори конкурентите си. Нарастващата разпознаваемост на марката дава възможност на Huawei да надмине Samsung в много ценови сегменти, смята Джерит Шиймън от IHS Markit.

Китайската Huawei изпревари Apple и стана вторият по големина играч на пазара на смартфони през второто тримесечие, сочат данни от пазарни проучвания. Успехът на китайската компания се дължи на това, че успя да се утвърди в Европа и да се разшири на азиатския пазар, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    johihh avatar :-|
    johihh

    За какво са му телефон 3 камери, и как това може да е предимство? Разбирам предна и задна камера, ама 3?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK