С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 5 авг 2018, 13:03, 27650 прочитания

Дигиталният скок на Lidl се провали

Проектът за 500 млн. евро за нов софтуер за инвентаризация се оказа неуспешен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Складове и стоки – растящата нова екосистема около нас

Как ръстът в реалната икономика неизбежно води до ръст в търсенето на логистични площи и кои са зоните за развитие

9 юли 2018

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

18 юни 2018

Големият рекламен победител

Агенцията на годината guts&brainsDDB иска да увеличи драстично приходите си от чужбина

15 юни 2018
Германската верига Lidl планираше дигитален скок. Вместо това обаче новата система за управление на инвентара, разработена от SAP, се провали още в началото. След 7 години усилия и вложени 500 млн. евро това поражда единствено въпроси. Проектът трябваше да е грандиозен за компанията и успехът изглеждаше сигурен, но вместо това се превърна в един от най-големите провали на германската индустрия по посока на дигитализацията, пише Handelsblatt.

Усилията

Lidl нае хиляди служители и стотици консултанти, като очакванията за системата бяха тя да помогне на компанията да достигне 100 млрд. евро приходи годишно. Създаването ѝ се планира от 2011 г. и носи името eLWIS ("Елвис"). Миналата година софтуерната компания SAP дори награди Lidl за това, че е един от най-добрите ѝ клиенти.


След това всичко тръгна надолу. През май месец 2017 г. ръководителят на IT отдела на веригата супермаркети, която има сериозно присъствие и в България, напусна, а пък този юли стана ясно още при стартирането, че eLWIS няма да работи успешно. Lidl ще трябва да върне старата си система за инвентаризация. "На практика започваме от нулата", коментираха от компанията. И всичко това, след като бяха похарчени 500 млн. евро според анализаторските оценки, въпреки че двете компании не потвърждават това число.

Един от проблемите най-вероятно е била самата настройка на повечето служители към новия проект. Промяната на софтуера наложи смяна на почти всеки процес в компанията, твърдят вътрешни източници, но ръководството и служителите на Lidl не са били подготвени за това.



Lidl не иска стандартен софтуер

За разлика от повечето си конкуренти веригата хипермаркети базира управлението на инвентарната си система на цените на едро, докато SAP използва ритейл цени за подобен тип софтуери. Lidl не пожела да приеме стандартния тип, затова и софтуерът трябваше да се промени. SAP положи много усилия, а колкото повече се променяше кодът, толкова повече грешки се получаваха.

Планът не успя. Разходите се увеличиха. Според IT експертите най-трудна е промяната на вече готовия софтуер. "Обявените първоначално стратегически цели не бяха възможни в рамките на приемливите разходи", казва главният изпълнителен директор на Lidl Йеспер Хойер в писмо до персонала.

"Ако компанията иска да използва стандартен софтуер, трябва да съобрази процесите си с него", коментира Жан-Клод Флъри, IT мениджър, който оглавява DSAG, работеща с повече от 3300 клиенти на SAP. Според него вината е в Lidl, а не в софтуера.

Кой всъщност е виновен

Някои смятат, че SAP не е най-подходящото решение за инвентарна система в дългосрочен план за толкова голяма компания. Никой от софтуерната компания не желае да коментира случилото се, изтъквайки, че много германски ритейл производители използват SAP, без да са се сблъсквали с подобни проблеми. Друга верига супермаркети - Aldi, вече работи със софтуер от SAP в някои свои регионални магазини.

Отменянето на проекта на Lidl е двойна неприятност за SAP - първо губят голям бизнес, а след това понасят и удар по репутацията. Официално Lidl каза, че проектът eLWIS е приключил и ще се придържа към собствения си вътрешен софтуер.

Друг потърпевш от ситуацията е консултантската фирма KPS, която трябваше да ръководи процеса и да подпомогне адаптирането на Lidl, а SAP само да представи софтуера.

Големият германски проблем

Историята със софтуера на Lidl е симптоматична за цялата германска икономика. Въпреки че тя е една от големите в света, страната продължава да изостава осезаемо дори от значително по-малки икономики в сферата на дигитализацията. Германия изостава както в класациите за бързина на интернет, така и при използването на дигитални услуги и въвеждането на модерни технологии в бизнеса и администрацията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Индустриален парк Шумен" се разширява с нова зона "Индустриален парк Шумен" се разширява с нова зона

Компанията ще инвестира 6 млн. лв. в проекта, който ще е готов догодина

21 авг 2018, 224 прочитания

Най-големите софтуерни компании: Островът на оптимизма Най-големите софтуерни компании: Островът на оптимизма

Технологичният сектор в България продължава да расте, като огромната част от дружествата имат двуцифрен скок в приходите

21 авг 2018, 733 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Отключете лидера в себе си

Няколко съвета за професионално развитие от Next Genеration финалиста Марин Трошанов

Стажове, стипендии, конкурси (30 юли – 5 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

В България кадърните и търсещи хора получават по-големи шансове и по-бързо, отколкото в развитите страни

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars SA и част от Топ 3 финалистите в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, пред "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (23 - 29 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volkswagen обмисля собствено производство на батерии в Европа

Батериите са значим ресурс за процъфтяващата електромобилна индустрия

Опасното шофиране на Илън Мъск

Предприемачът отдавна има проблеми с анализаторите и спекулантите на капиталовия пазар

Растеж по инерция

Българската икономика забавя темпа си до 3.4%, а в данните за тримесечието светнаха сигнални лампички

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Годината на DENA

Изпълнителката за новия си албум и живота след Cash, Diamond Rings, Swimming Pools

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Ралица Агайн вече не е в КФН, стартът на Търговския регистър е отложен

Емисия

DAILY @7PM // 21.08.2018 Прочетете