С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 5 авг 2018, 13:03, 30190 прочитания

Дигиталният скок на Lidl се провали

Проектът за 500 млн. евро за нов софтуер за инвентаризация се оказа неуспешен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската верига Lidl планираше дигитален скок. Вместо това обаче новата система за управление на инвентара, разработена от SAP, се провали още в началото. След 7 години усилия и вложени 500 млн. евро това поражда единствено въпроси. Проектът трябваше да е грандиозен за компанията и успехът изглеждаше сигурен, но вместо това се превърна в един от най-големите провали на германската индустрия по посока на дигитализацията, пише Handelsblatt.

Усилията


Lidl нае хиляди служители и стотици консултанти, като очакванията за системата бяха тя да помогне на компанията да достигне 100 млрд. евро приходи годишно. Създаването ѝ се планира от 2011 г. и носи името eLWIS ("Елвис"). Миналата година софтуерната компания SAP дори награди Lidl за това, че е един от най-добрите ѝ клиенти.


След това всичко тръгна надолу. През май месец 2017 г. ръководителят на IT отдела на веригата супермаркети, която има сериозно присъствие и в България, напусна, а пък този юли стана ясно още при стартирането, че eLWIS няма да работи успешно. Lidl ще трябва да върне старата си система за инвентаризация. "На практика започваме от нулата", коментираха от компанията. И всичко това, след като бяха похарчени 500 млн. евро според анализаторските оценки, въпреки че двете компании не потвърждават това число.

Един от проблемите най-вероятно е била самата настройка на повечето служители към новия проект. Промяната на софтуера наложи смяна на почти всеки процес в компанията, твърдят вътрешни източници, но ръководството и служителите на Lidl не са били подготвени за това.



Lidl не иска стандартен софтуер

За разлика от повечето си конкуренти веригата хипермаркети базира управлението на инвентарната си система на цените на едро, докато SAP използва ритейл цени за подобен тип софтуери. Lidl не пожела да приеме стандартния тип, затова и софтуерът трябваше да се промени. SAP положи много усилия, а колкото повече се променяше кодът, толкова повече грешки се получаваха.

Планът не успя. Разходите се увеличиха. Според IT експертите най-трудна е промяната на вече готовия софтуер. "Обявените първоначално стратегически цели не бяха възможни в рамките на приемливите разходи", казва главният изпълнителен директор на Lidl Йеспер Хойер в писмо до персонала.

"Ако компанията иска да използва стандартен софтуер, трябва да съобрази процесите си с него", коментира Жан-Клод Флъри, IT мениджър, който оглавява DSAG, работеща с повече от 3300 клиенти на SAP. Според него вината е в Lidl, а не в софтуера.

Кой всъщност е виновен

Някои смятат, че SAP не е най-подходящото решение за инвентарна система в дългосрочен план за толкова голяма компания. Никой от софтуерната компания не желае да коментира случилото се, изтъквайки, че много германски ритейл производители използват SAP, без да са се сблъсквали с подобни проблеми. Друга верига супермаркети - Aldi, вече работи със софтуер от SAP в някои свои регионални магазини.

Отменянето на проекта на Lidl е двойна неприятност за SAP - първо губят голям бизнес, а след това понасят и удар по репутацията. Официално Lidl каза, че проектът eLWIS е приключил и ще се придържа към собствения си вътрешен софтуер.

Друг потърпевш от ситуацията е консултантската фирма KPS, която трябваше да ръководи процеса и да подпомогне адаптирането на Lidl, а SAP само да представи софтуера.

Големият германски проблем

Историята със софтуера на Lidl е симптоматична за цялата германска икономика. Въпреки че тя е една от големите в света, страната продължава да изостава осезаемо дори от значително по-малки икономики в сферата на дигитализацията. Германия изостава както в класациите за бързина на интернет, така и при използването на дигитални услуги и въвеждането на модерни технологии в бизнеса и администрацията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара

Сделката ще разшири значително позиции на френската компания в сектора

16 дек 2018, 1094 прочитания

Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието 2 Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието

Добрите резултати на Inditex се дължат на интегрирането на модерни технологии в повечето магазини

15 дек 2018, 2193 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volkswagen обмисля собствено производство на батерии в Европа

Батериите са значим ресурс за процъфтяващата електромобилна индустрия

Първото поражение на Макрон

Протестът на Жълтите жилетки и обещаните отстъпки спъват сериозно претенциите на Макрон за реформи на Европа

Новото лице на PR агенциите

Най-големите компании в сектора достигат общи приходи от 25.3 млн. лв. и ръст от 11%

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Европа над всичко

Защо писателят и философ Робeрт Менасе продължава да гледа с надежда към Европейския съюз

Коледна селекция - за всички от сърце

Ако все още не сте се справили с коледното пазаруване, разнообразни идеи за подаръци в последния момент.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Нов мениджър за фонд за стартъпи, размествания в "Стандарт", Ковачки трупа дългове към "Булгаргаз"

Емисия

DAILY @7AM // 17.12.2018 Прочетете