Starbucks ще си партнира с Alibaba при доставки в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Starbucks ще си партнира с Alibaba при доставки в Китай

Reuters

Starbucks ще си партнира с Alibaba при доставки в Китай

След тежък период и спад в продажбите американската верига търси промяна в Азия

2076 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата кафе верига в света - американската Starbucks, ще си партнира с един от водещите търговци - Alibaba, за доставки на кафе директно на адрес в редица китайски градове. Сделката е част от плановете на американската компания за възстановяване на продажбите в Азия.

Проблем - решение

Още през юни Starbucks обяви, че търси сделка с китайска компания, след внезапен спад на продажбите в страната. Причината за понижението се оказа регулаторен натиск над тогавашните компании, които са доставяли кафе от името на Starbucks. Сега американската верига опитва да върне доброто си име във втория си най-голям пазар, като партнира с най-големия търговец, пише Reuters.

"Смятам, че това стратегическо партньорство ще подейства като ракетно гориво за развитието ни и продължителен растеж на китайския пазар", каза изпълнителният директор на Starbucks Кевин Джонсън в Шанхай.

Краткосрочните планове на веригата за кафе започват с доставки от 150 обекта до директен адрес в Пекин и Шанхай. До края на разширяването на услугата се планира да достигне до над 2000 кафенета в 30 града в цялата страна.

За осъществяване на услугата Starbucks ще си партнира с редица бизнеси, които са част от групата на Alibaba. Те включват платформата за доставки Ele.me, веригата супермаркети Hema, онлайн дистрибуторите Tmall и Taobaо и мобилната платформа за плащания Alipay. Starbucks също ще отвори собствен виртуален магазин в платформата на Alibaba.

Конкуренцията

Системата за доставки ще е базирана на инфраструктурата и опит на магазина Ele.me, които имат над 3 милиона регистрирани куриери, които правят доставки за по-малко от 30 мин. За целта Starbucks ще трябва да ограничи менюто си до продукти, които могат да бъдат направени и доставени бързо и евтино. Подобен модел беше изпробван в Ню Йорк и Сиатъл преди няколко години и срещна ниско търсене поради прекалено високата цена на доставките.

Сега Starbucks ще се състезава с китайския стартъп Luckin Coffee, които изпълняват доставки средно за 18 минути и струват по-малко от 1 долар. Компанията среща голям успех в период на ниски продажби за Starbucks и дори планира да увеличи броя на кафенетата си до 2000 преди края на 2018 г. Тежката конкуренция дава възможност за още сделки на Starbucks, които допълнително да намалят цената и времето за доставка.

Най-голямата кафе верига в света - американската Starbucks, ще си партнира с един от водещите търговци - Alibaba, за доставки на кафе директно на адрес в редица китайски градове. Сделката е част от плановете на американската компания за възстановяване на продажбите в Азия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK