С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 авг 2018, 12:44, 1906 прочитания

Starbucks ще си партнира с Alibaba при доставки в Китай

След тежък период и спад в продажбите американската верига търси промяна в Азия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата кафе верига в света - американската Starbucks, ще си партнира с един от водещите търговци - Alibaba, за доставки на кафе директно на адрес в редица китайски градове. Сделката е част от плановете на американската компания за възстановяване на продажбите в Азия.

Проблем - решение


Още през юни Starbucks обяви, че търси сделка с китайска компания, след внезапен спад на продажбите в страната. Причината за понижението се оказа регулаторен натиск над тогавашните компании, които са доставяли кафе от името на Starbucks. Сега американската верига опитва да върне доброто си име във втория си най-голям пазар, като партнира с най-големия търговец, пише Reuters.

"Смятам, че това стратегическо партньорство ще подейства като ракетно гориво за развитието ни и продължителен растеж на китайския пазар", каза изпълнителният директор на Starbucks Кевин Джонсън в Шанхай.
Краткосрочните планове на веригата за кафе започват с доставки от 150 обекта до директен адрес в Пекин и Шанхай. До края на разширяването на услугата се планира да достигне до над 2000 кафенета в 30 града в цялата страна.

За осъществяване на услугата Starbucks ще си партнира с редица бизнеси, които са част от групата на Alibaba. Те включват платформата за доставки Ele.me, веригата супермаркети Hema, онлайн дистрибуторите Tmall и Taobaо и мобилната платформа за плащания Alipay. Starbucks също ще отвори собствен виртуален магазин в платформата на Alibaba.



Конкуренцията

Системата за доставки ще е базирана на инфраструктурата и опит на магазина Ele.me, които имат над 3 милиона регистрирани куриери, които правят доставки за по-малко от 30 мин. За целта Starbucks ще трябва да ограничи менюто си до продукти, които могат да бъдат направени и доставени бързо и евтино. Подобен модел беше изпробван в Ню Йорк и Сиатъл преди няколко години и срещна ниско търсене поради прекалено високата цена на доставките.

Сега Starbucks ще се състезава с китайския стартъп Luckin Coffee, които изпълняват доставки средно за 18 минути и струват по-малко от 1 долар. Компанията среща голям успех в период на ниски продажби за Starbucks и дори планира да увеличи броя на кафенетата си до 2000 преди края на 2018 г. Тежката конкуренция дава възможност за още сделки на Starbucks, които допълнително да намалят цената и времето за доставка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 383 прочитания

Ryanair става Buzz в София 1 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 988 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Месечен бюлетин: Възможности за еврофинансиране за бизнеса

"Капитал" събира информация за програмите, по които компании могат да кандидатстват

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10