С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 авг 2018, 12:44, 1828 прочитания

Starbucks ще си партнира с Alibaba при доставки в Китай

След тежък период и спад в продажбите американската верига търси промяна в Азия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата кафе верига в света - американската Starbucks, ще си партнира с един от водещите търговци - Alibaba, за доставки на кафе директно на адрес в редица китайски градове. Сделката е част от плановете на американската компания за възстановяване на продажбите в Азия.

Проблем - решение


Още през юни Starbucks обяви, че търси сделка с китайска компания, след внезапен спад на продажбите в страната. Причината за понижението се оказа регулаторен натиск над тогавашните компании, които са доставяли кафе от името на Starbucks. Сега американската верига опитва да върне доброто си име във втория си най-голям пазар, като партнира с най-големия търговец, пише Reuters.

"Смятам, че това стратегическо партньорство ще подейства като ракетно гориво за развитието ни и продължителен растеж на китайския пазар", каза изпълнителният директор на Starbucks Кевин Джонсън в Шанхай.
Краткосрочните планове на веригата за кафе започват с доставки от 150 обекта до директен адрес в Пекин и Шанхай. До края на разширяването на услугата се планира да достигне до над 2000 кафенета в 30 града в цялата страна.

За осъществяване на услугата Starbucks ще си партнира с редица бизнеси, които са част от групата на Alibaba. Те включват платформата за доставки Ele.me, веригата супермаркети Hema, онлайн дистрибуторите Tmall и Taobaо и мобилната платформа за плащания Alipay. Starbucks също ще отвори собствен виртуален магазин в платформата на Alibaba.



Конкуренцията

Системата за доставки ще е базирана на инфраструктурата и опит на магазина Ele.me, които имат над 3 милиона регистрирани куриери, които правят доставки за по-малко от 30 мин. За целта Starbucks ще трябва да ограничи менюто си до продукти, които могат да бъдат направени и доставени бързо и евтино. Подобен модел беше изпробван в Ню Йорк и Сиатъл преди няколко години и срещна ниско търсене поради прекалено високата цена на доставките.

Сега Starbucks ще се състезава с китайския стартъп Luckin Coffee, които изпълняват доставки средно за 18 минути и струват по-малко от 1 долар. Компанията среща голям успех в период на ниски продажби за Starbucks и дори планира да увеличи броя на кафенетата си до 2000 преди края на 2018 г. Тежката конкуренция дава възможност за още сделки на Starbucks, които допълнително да намалят цената и времето за доставка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

В милиардната паяжина на Спайдърмен В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

18 окт 2019, 404 прочитания

Rifiniti отскочи на глобално ниво Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

18 окт 2019, 427 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Месечен бюлетин: Възможности за еврофинансиране за бизнеса

"Капитал" събира информация за програмите, по които компании могат да кандидатстват

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10