С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 6 авг 2018, 10:20, 4146 прочитания

Джеф Безос ускорява ракетната си програма в Blue Origin

Той увеличава работниците в компанията и се опитва да стигне успеха на Falcon 9 на Илън Мъск

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Създателят и главен изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос се старае да ускори развитието на космическия си стартъп Blue Origin до етап на производство на фона на информации, че тежката ракета, чието изстрелване е планирано за 2020 г., може да изостане от графика. Това съобщават източници на Reuters. Сега най-богатият човек на света отделя 1 млрд. долара годишно, за да финансира мечтата си за живот в Космоса.

Надеждата на Blue Origin


През последните три години в космическия производител работят стотици инженери, като компанията продължава да се разширява с много бързи темпове. Базирана в Кент, щата Вашингтон, тя се опитва да удвои заетите до 3 хил. души през следващите две години, споделя пред агенцията водещ клиент. Компанията на Безос се фокусира върху една ракета - New Glenn, като милиардерът се надява тя да може да извежда в орбита сателити и евентуално хора. Тази цел е от основно значение за надеждата на компанията да спечели добри военни и търговски договори.

Първата степен на ракетата ще бъде за многократна употреба, което е важна част от стратегията на Безос за по-ниски разходи и увеличаването на честотата на изстрелванията. Служители на компанията обявиха публично, че тестовите полети ще започнат до две години. Остава само Blue Origin да докаже, че ще изпълни плана си. Инженерите все още финализират детайлите по дизайна на New Glenn и чак сега почват да строят прототипни компоненти за модела, които ще бъдат тествани, споделят хора, запознати с проекта. Крайният срок обаче – 2020 г., наближава.

Притисната от времето



Blue Origin е доверила в части разговори с френската фирма за сателити Eutelsat, която е първият ѝ клиент за ракетата, че времето е "доста притискащо", споделя източник, запознат с разговорите между двете компании. Фирмите имат договор, според който трябва да се изстреля геостационарен спътник в периода 2021-2022 г., така че да няма последствия за Blue Origin, ако не се справи със срока.

Йохан Лирой, заместник главен изпълнителен директор на Eutelsat, отказа да обсъди подробности, но заяви, че е оптимист за сътрудничеството между двете компании и че според него New Glenn ще може да изведе сателита на компанията до края на 2022 г.Ако компанията се справи успешно със срока, би попречила на много конкуренти да навлязат на пазара за следващите няколко години, твърдят анализатори.

Компаниите са се подсигурили с договор, който предвижда изстрелване на геостационарен сателит в периода 2021-2022 година, така че Blue Origin да не бъде санкционирана, ако изостане от графика, посочва източникът.

Говорител на Blue Origin не е отговорил на запитванията за коментар за политиката за наемане на служители на компанията, стратегията или конкурентните предизвикателства.

Срещу SpaceX

Основана преди 18 години, Blue Origin обаче изостава от най-големия си конкурент - SpaceX. Компанията на Илън Мъск промени космическата индустрия със своите сравнително евтини ракети Falcon 9. SpaceX е извършила вече над 50 успешни изстрела на Falcon и е сключила договори за милиарди долари, включително сделки с NASA и американското министерството на отбраната.

През февруари тя изуми света с успешното излитане на най-новата си ракета, Falcon Heavy, която е и най-мощната в света. Мъск предвиди, че "играта свършва" за другите производители на тежки ракети, ако изстрелването бъде успешно. Добрата новина за Blue Origin е, че се очаква търсенето на услуги за сателитно изстрелване да се увеличи.

Планирано е около 800 малки сателита да се изстрелват годишно след началото на 2020 г., което е два пъти повече от годишната им бройка за миналото десетилетие, твърди Марко Касерес, старши космически анализатор във Fairfax. "Ако New Glenn е готова до следващите две години, Blue Origin може да се възползва от тази възможност", смята той.

Към комерсиализация

След почти две десетилетия космическо състезание Безос смята да комерсиализира компанията, споделят трима служители на Blue Origin. Това включва продажбата на билети за туристически обиколки до ръба на Космоса с друга ракета на Blue Origin - New Shepard, с цена на билетите в диапазона 200 хил. – 300 хил. долара. Компанията на Безос също така е инвестирала над 200 млн. долара център за построяване на ракети близо до космическия център "Кенеди" на НАСА във Флорида.

В същото време NASA, ВВС на САЩ и сателитните компании насочват бизнеса си към SpaceX.

Мат Деш, главен изпълнителен директор в McLean, най-големият клиент на компанията на Илън Мъск, заяви, че Blue Origin има по-неясна стратегия. "Никой не оспорва, че с тази инвестиция няма да успеят в крайна сметка, но още не е сигурно кога и как ще станат по-надеждни", обяснява Деш.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 665 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 795 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Cisco придобива Duo Security за 2.4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на Cisco

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица