С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 6 авг 2018, 10:20, 2782 прочитания

Джеф Безос ускорява ракетната си програма в Blue Origin

Той увеличава работниците в компанията и се опитва да стигне успеха на Falcon 9 на Илън Мъск

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Дупка в Космоса

Русия заподозря, че най-сериозната авария на Международната космическа станция от години може да е диверсия

7 сеп 2018

Amazon стана втората американска компания с пазарна оценка над 1 трлн. долара

Това е огромен успех за основателя й Джеф Безос

4 сеп 2018

Amazon влиза и в застрахователната индустрия

Компанията планира да създаде сайт за сравнение на цени във Великобритания

19 авг 2018

НАСА изстреля за пръв път сонда към Слънцето

Първите данни от космическия апарат се очакват през декември

12 авг 2018

Виенското летище става магнит за нискотарифните авиокомпании

След срива на Air Berlin се открива възможност за европейските превозвачи, които отскоро се налагат на пазара

7 авг 2018

SpaceX премина в режим на "бързо изстрелване" на ракети

Компанията на Илън Мъск планира три пуска на Falcon 9 за по-малко от две седмици

22 юли 2018

"Следващият SpaceX" се готви за първия си комерсиален пуск на сателити

Компанията Rocket Lab проправя пътя на "лоукост" полетите в космоса

22 юни 2018

SpaceX отложи изстрелването на "пътническата" си ракета (обновена)

Премиерният полет на Falcon 9 Block 5 ще е първата реална стъпка към изпращането на "частни астронавти" в космоса

11 май 2018
Създателят и главен изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос се старае да ускори развитието на космическия си стартъп Blue Origin до етап на производство на фона на информации, че тежката ракета, чието изстрелване е планирано за 2020 г., може да изостане от графика. Това съобщават източници на Reuters. Сега най-богатият човек на света отделя 1 млрд. долара годишно, за да финансира мечтата си за живот в Космоса.

Надеждата на Blue Origin

През последните три години в космическия производител работят стотици инженери, като компанията продължава да се разширява с много бързи темпове. Базирана в Кент, щата Вашингтон, тя се опитва да удвои заетите до 3 хил. души през следващите две години, споделя пред агенцията водещ клиент. Компанията на Безос се фокусира върху една ракета - New Glenn, като милиардерът се надява тя да може да извежда в орбита сателити и евентуално хора. Тази цел е от основно значение за надеждата на компанията да спечели добри военни и търговски договори.

Първата степен на ракетата ще бъде за многократна употреба, което е важна част от стратегията на Безос за по-ниски разходи и увеличаването на честотата на изстрелванията. Служители на компанията обявиха публично, че тестовите полети ще започнат до две години. Остава само Blue Origin да докаже, че ще изпълни плана си. Инженерите все още финализират детайлите по дизайна на New Glenn и чак сега почват да строят прототипни компоненти за модела, които ще бъдат тествани, споделят хора, запознати с проекта. Крайният срок обаче – 2020 г., наближава.

Притисната от времето



Blue Origin е доверила в части разговори с френската фирма за сателити Eutelsat, която е първият ѝ клиент за ракетата, че времето е "доста притискащо", споделя източник, запознат с разговорите между двете компании. Фирмите имат договор, според който трябва да се изстреля геостационарен спътник в периода 2021-2022 г., така че да няма последствия за Blue Origin, ако не се справи със срока.

Йохан Лирой, заместник главен изпълнителен директор на Eutelsat, отказа да обсъди подробности, но заяви, че е оптимист за сътрудничеството между двете компании и че според него New Glenn ще може да изведе сателита на компанията до края на 2022 г.Ако компанията се справи успешно със срока, би попречила на много конкуренти да навлязат на пазара за следващите няколко години, твърдят анализатори.

Компаниите са се подсигурили с договор, който предвижда изстрелване на геостационарен сателит в периода 2021-2022 година, така че Blue Origin да не бъде санкционирана, ако изостане от графика, посочва източникът.

Говорител на Blue Origin не е отговорил на запитванията за коментар за политиката за наемане на служители на компанията, стратегията или конкурентните предизвикателства.

Срещу SpaceX

Основана преди 18 години, Blue Origin обаче изостава от най-големия си конкурент - SpaceX. Компанията на Илън Мъск промени космическата индустрия със своите сравнително евтини ракети Falcon 9. SpaceX е извършила вече над 50 успешни изстрела на Falcon и е сключила договори за милиарди долари, включително сделки с NASA и американското министерството на отбраната.

През февруари тя изуми света с успешното излитане на най-новата си ракета, Falcon Heavy, която е и най-мощната в света. Мъск предвиди, че "играта свършва" за другите производители на тежки ракети, ако изстрелването бъде успешно. Добрата новина за Blue Origin е, че се очаква търсенето на услуги за сателитно изстрелване да се увеличи.

Планирано е около 800 малки сателита да се изстрелват годишно след началото на 2020 г., което е два пъти повече от годишната им бройка за миналото десетилетие, твърди Марко Касерес, старши космически анализатор във Fairfax. "Ако New Glenn е готова до следващите две години, Blue Origin може да се възползва от тази възможност", смята той.

Към комерсиализация

След почти две десетилетия космическо състезание Безос смята да комерсиализира компанията, споделят трима служители на Blue Origin. Това включва продажбата на билети за туристически обиколки до ръба на Космоса с друга ракета на Blue Origin - New Shepard, с цена на билетите в диапазона 200 хил. – 300 хил. долара. Компанията на Безос също така е инвестирала над 200 млн. долара център за построяване на ракети близо до космическия център "Кенеди" на НАСА във Флорида.

В същото време NASA, ВВС на САЩ и сателитните компании насочват бизнеса си към SpaceX.

Мат Деш, главен изпълнителен директор в McLean, най-големият клиент на компанията на Илън Мъск, заяви, че Blue Origin има по-неясна стратегия. "Никой не оспорва, че с тази инвестиция няма да успеят в крайна сметка, но още не е сигурно кога и как ще станат по-надеждни", обяснява Деш.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10% 1 Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10%

Четвъртата най-голяма американска банка предприема мерките поради финансови затруднения

22 сеп 2018, 823 прочитания

Малката революция на крафт бирата 2 Малката революция на крафт бирата

Знаятчийската бира е в подем в световен мащаб и се превръща в значителен бизнес

21 сеп 2018, 3067 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Cisco придобива Duo Security за 2.4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на Cisco

Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете