До миналия август летището във Виена не предизвикваше голям интерес. След като вторият по големина негов клиент се срина, то се превръща в най-желаното поле за европейските нискотарифни превозвачи, пише Financial Times. Авиокомпанията Air Berlin изгуби близо 2 млрд. евро и до голяма степен е "отговорна" за настоящата популярност на летището, защото много от превозвачите в момента се стремят да запълнят образувалата се от срива на германския превозвач празнина.
Интересът към Австрия
Миналото лято унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air и Level - нискобюджетният превозвач на IAG (собственика на British Airways), стартираха полетите си от Виена, докато Eurowings на Lufthansa и Vueling - отново на IAG, са увеличили полетите си от австрийската столица. В резултат на този процес Ryanair придоби Niki, собственост преди на бившия пилот във Формула 1 Ники Лауда, която беше част от Air Berlin във Виена.
Lufthansa също купи части от Air Berlin и прояви интерес към нискобюджетната Norwegian Air Shuttle. След като easyJet започна европейски операции във Виена малко след вота за Brexit, всички водещи нискотарифни авиокомпании на Стария континент започнаха дейност в Австрия. Причината за интереса към виенското летище обаче не се корени единствено в провала на Air Berlin.
Промените на пазара
Ръководителят на търговския отдел в Ryanair Дейвид О’Брайън коментира, че нарастващият трафик на виенското летище се дължи на това, че най-накрая е "стимулираната самолетната база там". Въпреки това на летището доминира Lufthansa и по-специално дъщерната ѝ Austrian Airlines.
Йозеф Варади, главният изпълнителен директор на Wizz Air, допълва, че сега управлението е "значително по-комерсиално" и следователно по-привлекателно за авиолиниите в сравнение с предишни години, когато 56% от виенските пътници са се придвижвали единствено със самолети на Lufthansa.
Wizz Air планира да премести три от своите самолети на виенското летище тази година, което би означавало 69 полета седмично. Миналия месец Level обяви, че почва да лети от Виена. Уили Уолш, главният изпълнителен директор на IAG, се готви да увеличи самолетите на компанията там от 4 на 30.
Говорител на Lufthansa обобщава настоящото състояние на новата атракция с думите: "Това е положително за потребителите, обаче е трудност за авиокомпаниите. Пазарът на Виена никога не е бил лесен и ще остане такъв."
До миналия август летището във Виена не предизвикваше голям интерес. След като вторият по големина негов клиент се срина, то се превръща в най-желаното поле за европейските нискотарифни превозвачи, пише Financial Times. Авиокомпанията Air Berlin изгуби близо 2 млрд. евро и до голяма степен е "отговорна" за настоящата популярност на летището, защото много от превозвачите в момента се стремят да запълнят образувалата се от срива на германския превозвач празнина.
1 коментар
Изи си летят от край време от Виена, просто като стана ясно, че ще има Брекзит, си регистрираха авиокомпания от Виена.
Ами с Остриън, които имат бая самолети и са част от могъщата Луфтханза Груп и Стар алайънс, на всички ще им е трудно да се конкурира с тях.
А стария Ники Лауда като продаде Ники на Еър Берлин, сега създаде Лауда Моушън. Сигурно пак ще я развие и ще я шитне на някой от големите, както направи с Ники и Лауда Еър...