Виенското летище става магнит за нискотарифните авиокомпании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Виенското летище става магнит за нискотарифните авиокомпании

Джоузеф Варади, главният изпълнителен директор на Wizz Air, допълва, че сега управлението е "значително по-комерсиално" и следователно по-привлекателно за авиолиниите

Виенското летище става магнит за нискотарифните авиокомпании

След срива на Air Berlin се открива възможност за европейските превозвачи, които отскоро се налагат на пазара

6457 прочитания

Джоузеф Варади, главният изпълнителен директор на Wizz Air, допълва, че сега управлението е "значително по-комерсиално" и следователно по-привлекателно за авиолиниите

© Reuters


До миналия август летището във Виена не предизвикваше голям интерес. След като вторият по големина негов клиент се срина, то се превръща в най-желаното поле за европейските нискотарифни превозвачи, пише Financial Times. Авиокомпанията Air Berlin изгуби близо 2 млрд. евро и до голяма степен е "отговорна" за настоящата популярност на летището, защото много от превозвачите в момента се стремят да запълнят образувалата се от срива на германския превозвач празнина.

Интересът към Австрия

Миналото лято унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air и Level - нискобюджетният превозвач на IAG (собственика на British Airways), стартираха полетите си от Виена, докато Eurowings на Lufthansa и Vueling - отново на IAG, са увеличили полетите си от австрийската столица. В резултат на този процес Ryanair придоби Niki, собственост преди на бившия пилот във Формула 1 Ники Лауда, която беше част от Air Berlin във Виена.

Lufthansa също купи части от Air Berlin и прояви интерес към нискобюджетната Norwegian Air Shuttle. След като easyJet започна европейски операции във Виена малко след вота за Brexit, всички водещи нискотарифни авиокомпании на Стария континент започнаха дейност в Австрия. Причината за интереса към виенското летище обаче не се корени единствено в провала на Air Berlin.

Привлекателната регулаторна среда в града, както и нарастващата туристическа индустрия също са от изключително значение.

Промените на пазара


Ръководителят на търговския отдел в Ryanair Дейвид О’Брайън коментира, че нарастващият трафик на виенското летище се дължи на това, че най-накрая е "стимулираната самолетната база там". Въпреки това на летището доминира Lufthansa и по-специално дъщерната ѝ Austrian Airlines.

Йозеф Варади, главният изпълнителен директор на Wizz Air, допълва, че сега управлението е "значително по-комерсиално" и следователно по-привлекателно за авиолиниите в сравнение с предишни години, когато 56% от виенските пътници са се придвижвали единствено със самолети на Lufthansa.

Wizz Air планира да премести три от своите самолети на виенското летище тази година, което би означавало 69 полета седмично. Миналия месец Level обяви, че почва да лети от Виена. Уили Уолш, главният изпълнителен директор на IAG, се готви да увеличи самолетите на компанията там от 4 на 30.

Говорител на Lufthansa обобщава настоящото състояние на новата атракция с думите: "Това е положително за потребителите, обаче е трудност за авиокомпаниите. Пазарът на Виена никога не е бил лесен и ще остане такъв."

До миналия август летището във Виена не предизвикваше голям интерес. След като вторият по големина негов клиент се срина, то се превръща в най-желаното поле за европейските нискотарифни превозвачи, пише Financial Times. Авиокомпанията Air Berlin изгуби близо 2 млрд. евро и до голяма степен е "отговорна" за настоящата популярност на летището, защото много от превозвачите в момента се стремят да запълнят образувалата се от срива на германския превозвач празнина.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1

    Изи си летят от край време от Виена, просто като стана ясно, че ще има Брекзит, си регистрираха авиокомпания от Виена.
    Ами с Остриън, които имат бая самолети и са част от могъщата Луфтханза Груп и Стар алайънс, на всички ще им е трудно да се конкурира с тях.
    А стария Ники Лауда като продаде Ники на Еър Берлин, сега създаде Лауда Моушън. Сигурно пак ще я развие и ще я шитне на някой от големите, както направи с Ники и Лауда Еър...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK