С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 авг 2018, 13:31, 6154 прочитания

Виенското летище става магнит за нискотарифните авиокомпании

След срива на Air Berlin се открива възможност за европейските превозвачи, които отскоро се налагат на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До миналия август летището във Виена не предизвикваше голям интерес. След като вторият по големина негов клиент се срина, то се превръща в най-желаното поле за европейските нискотарифни превозвачи, пише Financial Times. Авиокомпанията Air Berlin изгуби близо 2 млрд. евро и до голяма степен е "отговорна" за настоящата популярност на летището, защото много от превозвачите в момента се стремят да запълнят образувалата се от срива на германския превозвач празнина.

Интересът към Австрия


Миналото лято унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air и Level - нискобюджетният превозвач на IAG (собственика на British Airways), стартираха полетите си от Виена, докато Eurowings на Lufthansa и Vueling - отново на IAG, са увеличили полетите си от австрийската столица. В резултат на този процес Ryanair придоби Niki, собственост преди на бившия пилот във Формула 1 Ники Лауда, която беше част от Air Berlin във Виена.

Lufthansa също купи части от Air Berlin и
прояви интерес към нискобюджетната Norwegian Air Shuttle. След като easyJet започна европейски операции във Виена малко след вота за Brexit, всички водещи нискотарифни авиокомпании на Стария континент започнаха дейност в Австрия. Причината за интереса към виенското летище обаче не се корени единствено в провала на Air Berlin.
Привлекателната регулаторна среда в града, както и нарастващата туристическа индустрия също са от изключително значение.


Промените на пазара

Ръководителят на търговския отдел в Ryanair Дейвид О’Брайън коментира, че нарастващият трафик на виенското летище се дължи на това, че най-накрая е "стимулираната самолетната база там". Въпреки това на летището доминира Lufthansa и по-специално дъщерната ѝ Austrian Airlines.



Йозеф Варади, главният изпълнителен директор на Wizz Air, допълва, че сега управлението е "значително по-комерсиално" и следователно по-привлекателно за авиолиниите в сравнение с предишни години, когато 56% от виенските пътници са се придвижвали единствено със самолети на Lufthansa.


Wizz Air планира да премести три от своите самолети на виенското летище тази година, което би означавало 69 полета седмично. Миналия месец Level обяви, че почва да лети от Виена. Уили Уолш, главният изпълнителен директор на IAG, се готви да увеличи самолетите на компанията там от 4 на 30.

Говорител на Lufthansa обобщава настоящото състояние на новата атракция с думите: "Това е положително за потребителите, обаче е трудност за авиокомпаниите. Пазарът на Виена никога не е бил лесен и ще остане такъв."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 765 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1048 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мениджъри опитват да слеят "Юнион Ивкони" и част от "Етап Адрес"

Страните по сделката са поискали разрешение от КЗК. Основателят на "Ивкони" Ивайло Константинов е песимист, че ще намерят пари

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10