С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 7 авг 2018, 13:31, 5893 прочитания

Виенското летище става магнит за нискотарифните авиокомпании

След срива на Air Berlin се открива възможност за европейските превозвачи, които отскоро се налагат на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До миналия август летището във Виена не предизвикваше голям интерес. След като вторият по големина негов клиент се срина, то се превръща в най-желаното поле за европейските нискотарифни превозвачи, пише Financial Times. Авиокомпанията Air Berlin изгуби близо 2 млрд. евро и до голяма степен е "отговорна" за настоящата популярност на летището, защото много от превозвачите в момента се стремят да запълнят образувалата се от срива на германския превозвач празнина.

Интересът към Австрия


Миналото лято унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air и Level - нискобюджетният превозвач на IAG (собственика на British Airways), стартираха полетите си от Виена, докато Eurowings на Lufthansa и Vueling - отново на IAG, са увеличили полетите си от австрийската столица. В резултат на този процес Ryanair придоби Niki, собственост преди на бившия пилот във Формула 1 Ники Лауда, която беше част от Air Berlin във Виена.

Lufthansa също купи части от Air Berlin и
прояви интерес към нискобюджетната Norwegian Air Shuttle. След като easyJet започна европейски операции във Виена малко след вота за Brexit, всички водещи нискотарифни авиокомпании на Стария континент започнаха дейност в Австрия. Причината за интереса към виенското летище обаче не се корени единствено в провала на Air Berlin.
Привлекателната регулаторна среда в града, както и нарастващата туристическа индустрия също са от изключително значение.


Промените на пазара

Ръководителят на търговския отдел в Ryanair Дейвид О’Брайън коментира, че нарастващият трафик на виенското летище се дължи на това, че най-накрая е "стимулираната самолетната база там". Въпреки това на летището доминира Lufthansa и по-специално дъщерната ѝ Austrian Airlines.



Йозеф Варади, главният изпълнителен директор на Wizz Air, допълва, че сега управлението е "значително по-комерсиално" и следователно по-привлекателно за авиолиниите в сравнение с предишни години, когато 56% от виенските пътници са се придвижвали единствено със самолети на Lufthansa.


Wizz Air планира да премести три от своите самолети на виенското летище тази година, което би означавало 69 полета седмично. Миналия месец Level обяви, че почва да лети от Виена. Уили Уолш, главният изпълнителен директор на IAG, се готви да увеличи самолетите на компанията там от 4 на 30.

Говорител на Lufthansa обобщава настоящото състояние на новата атракция с думите: "Това е положително за потребителите, обаче е трудност за авиокомпаниите. Пазарът на Виена никога не е бил лесен и ще остане такъв."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1097 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1904 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мениджъри опитват да слеят "Юнион Ивкони" и част от "Етап Адрес"

Страните по сделката са поискали разрешение от КЗК. Основателят на "Ивкони" Ивайло Константинов е песимист, че ще намерят пари

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците