С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 авг 2018, 13:31, 5971 прочитания

Виенското летище става магнит за нискотарифните авиокомпании

След срива на Air Berlin се открива възможност за европейските превозвачи, които отскоро се налагат на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До миналия август летището във Виена не предизвикваше голям интерес. След като вторият по големина негов клиент се срина, то се превръща в най-желаното поле за европейските нискотарифни превозвачи, пише Financial Times. Авиокомпанията Air Berlin изгуби близо 2 млрд. евро и до голяма степен е "отговорна" за настоящата популярност на летището, защото много от превозвачите в момента се стремят да запълнят образувалата се от срива на германския превозвач празнина.

Интересът към Австрия


Миналото лято унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air и Level - нискобюджетният превозвач на IAG (собственика на British Airways), стартираха полетите си от Виена, докато Eurowings на Lufthansa и Vueling - отново на IAG, са увеличили полетите си от австрийската столица. В резултат на този процес Ryanair придоби Niki, собственост преди на бившия пилот във Формула 1 Ники Лауда, която беше част от Air Berlin във Виена.

Lufthansa също купи части от Air Berlin и
прояви интерес към нискобюджетната Norwegian Air Shuttle. След като easyJet започна европейски операции във Виена малко след вота за Brexit, всички водещи нискотарифни авиокомпании на Стария континент започнаха дейност в Австрия. Причината за интереса към виенското летище обаче не се корени единствено в провала на Air Berlin.
Привлекателната регулаторна среда в града, както и нарастващата туристическа индустрия също са от изключително значение.


Промените на пазара

Ръководителят на търговския отдел в Ryanair Дейвид О’Брайън коментира, че нарастващият трафик на виенското летище се дължи на това, че най-накрая е "стимулираната самолетната база там". Въпреки това на летището доминира Lufthansa и по-специално дъщерната ѝ Austrian Airlines.



Йозеф Варади, главният изпълнителен директор на Wizz Air, допълва, че сега управлението е "значително по-комерсиално" и следователно по-привлекателно за авиолиниите в сравнение с предишни години, когато 56% от виенските пътници са се придвижвали единствено със самолети на Lufthansa.


Wizz Air планира да премести три от своите самолети на виенското летище тази година, което би означавало 69 полета седмично. Миналия месец Level обяви, че почва да лети от Виена. Уили Уолш, главният изпълнителен директор на IAG, се готви да увеличи самолетите на компанията там от 4 на 30.

Говорител на Lufthansa обобщава настоящото състояние на новата атракция с думите: "Това е положително за потребителите, обаче е трудност за авиокомпаниите. Пазарът на Виена никога не е бил лесен и ще остане такъв."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Saudi Aramco отново отложи излизането си на борсата Saudi Aramco отново отложи излизането си на борсата

Атаката срещу рафинериите на фирмата през септември може да са изиграли роля

20 окт 2019, 162 прочитания

Продажбите на Jumbo в България са нараснали с над 20% Продажбите на Jumbo в България са нараснали с над 20%

Отчетът на гръцката група показва, че годишният оборот в страната е достигнал 85.6 млн. евро

20 окт 2019, 456 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мениджъри опитват да слеят "Юнион Ивкони" и част от "Етап Адрес"

Страните по сделката са поискали разрешение от КЗК. Основателят на "Ивкони" Ивайло Константинов е песимист, че ще намерят пари

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10