Индийската Ola влиза на пазара на споделени пътувания във Великобритания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Индийската Ola влиза на пазара на споделени пътувания във Великобритания

През април ръководството на Ola съобщи, че планира да оперира в Индия с 1 млн. електрически коли до 3 години

Индийската Ola влиза на пазара на споделени пътувания във Великобритания

Великобритания е вторият чужд пазар след Австралия, на който ще оперира компанията

2939 прочитания

През април ръководството на Ola съобщи, че планира да оперира в Индия с 1 млн. електрически коли до 3 години

© Reuters


Първоначално Ola ще оперира в Южен Уелс, а след това и в английската област Голям Манчестър.

Индийската компания за споделени пътувания Ola ще започне да оперира във Великобритания, където ще се изправи срещу един от основните си конкуренти в бранша – американската фирма Uber, съобщава Financial Times.

Ola се разраства

Ola е основана през 2010 г. от Бхавиш Агарвал, като групата твърди, че е най-големият играч в сектора в Индия. Компанията оперира в 110 града в страната, докато Uber предлага услугите си в 3 пъти по-малко индийски градове. През март Ola започна да изпълнява услуги в Австралия, като това е първата ѝ експанзия извън Индия.

Следващата амбициозна цел на Ola е пазарът на споделени пътувания във Великобритания, потвърдиха от фирмата в изявление във вторник. Услугите на индийската група ще са достъпни в Южен Уелс от септември, като там тя вече получи лиценз.

Анализаторите смятат, че по този начин Ola показва, че има голям потенциал като автономна компания. Друга причина е да убеди, че потенциално сливане между Ola и Uber ще бъде в интерес на индийския конкурент. Преди няколко месеца се появиха слухове, че японската инвестиционна компания Softbank, която притежава дялове в Uber и Ola, настоява за сливането на двата конкурента.

Някои опасения

Преди месец Агарвал коментира на събитие в индийския град Бенгалуру, че гласът на Softbank има своята тежест, но е само един. Тогава той обяви, че вече Ola прави печалба от изпълнението на всеки маршрут в Индия. Също така Агарвал каза, че очакват Ola да стане публична компания до 4 години.

Нийл Шах, анализатор в Counterpoint Research, коментира, че амбициозният ход на Ola крие своите рискове. Според него експанзията във Великобритания може да отнеме вниманието на ръководството от необходимостта за осигуряването на висока печалба на пазара в Индия. Само в Лондон потребителите на Uber са 3.5 млн., докато шофьорите са 400 хил. Поради това пазарът на Обединеното кралство е най-големият за американската компания в Европа.

Шах твърди, че Ola правят прекалено много неща наведнъж. "Може би компанията трябва да обмисли прекратяването на услугите в малките градове в Индия, където печалбата е по-ниска", казва той. Шах не изключва възможността стратегията на Ola за разрастване да е провокирана от натиск на инвеститори в групата.

Първоначално Ola ще оперира в Южен Уелс, а след това и в английската област Голям Манчестър.

Индийската компания за споделени пътувания Ola ще започне да оперира във Великобритания, където ще се изправи срещу един от основните си конкуренти в бранша – американската фирма Uber, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK