Facebook иска да събира банкови данни за потребителите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook иска да събира банкови данни за потребителите си

Reuters

Facebook иска да събира банкови данни за потребителите си

Компанията търси сделка с големи американски банки, за да подобри финансовите си услуги

3247 прочитания

Reuters

© Reuters


Facebook прави опити да извлече данни за потребителите си от редица големи американски банки. Целта е да се засили рекламното присъствие в Messenger, както и в останалите платформи на социалната мрежа. Под прицел попадат всякакви движения по картите на потребители, както и техните текущи сметки.

Рисков партньор

Запитването към банките е част от опитите на Facebook да се превърнат и в платформа, където да се предлагат продукти и услуги между потребители. От страна на банките подобна сделка представлява огромен риск, който трудно може да се оправдае, твърдят източници на Wall Street Journal. Банките, с които компанията преговаря, включват JP Morgan Chase, Citigroup и Wells Fargo, като според източниците на изданието една от тях вече е отхвърлила сделката.

В момента Facebook е обект на редица разследвания относно скандала с Cambridge Analytica, където бяха източени данните на над 87 млн. потребители. Преди седмица несигурност във финансовото представяне на компанията доведе до срив в акциите на Facebook, което заличи 120 млрд. долара от оценката на компанията. След обявяването на потенциалната сделка с банките акциите на Facebook се качиха с 3.5%, което бележи най-големия ръст в последните седмици.

Без повече реклами

Facebook поясни в официално съобщение, че събраните данни няма да бъдат използвани за таргетирани реклами и няма да бъдат предлагани на трети компании. "Не купуваме данни от банки и кредитни компании, за да правим реклами", казва говорител на Facebook пред WSJ. "Нямаме и специални отношения, партньорства или договори с банки, които позволяват използването на тези данни за реклами."

Според анализатори много от въпросните банки търсят различни методи за дигитално предлагане на услугите си. Една такава услуга е мобилно плащане, а потенциална връзка с Facebook може да се окаже плюс. Въпреки това подобна сделка ще значи, че данните, които банките събират от клиентите си, няма да са достъпни само на техните платформи.

Запитването на Facebook включва данни като локация и обект на пазаруване за всеки паричен превод, направен през Messenger. Платформата за изпращане на съобщения в момента има над 1.3 млрд. потребители месечно. През тази година Facebook започна действия за добавянето на функция за парични преводи в Messenger, като първият ход беше да назначи бившия президент на PayPal като лидер на екипа зад Messenger.

Facebook прави опити да извлече данни за потребителите си от редица големи американски банки. Целта е да се засили рекламното присъствие в Messenger, както и в останалите платформи на социалната мрежа. Под прицел попадат всякакви движения по картите на потребители, както и техните текущи сметки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    gegei avatar :-P
    gegei

    Защо не? Те така добре пазят данните, с които разполагат сега...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK