Производителите на автомобили, които не успяват да се справят с риска от отделянето на високи нива на вредни емисии във въздуха, са застрашени от сурови глоби от Европейския съюз (ЕС), съобщава Bloomberg.
Какво показват прогнозите
Няколко големи автомобилни компании, сред които са Renault и Daimler, са застрашени да платят глоби на обща стойност 14 млрд. евро, ако не изпълнят новите регулации за вредните емисии, които влизат в сила от 2020 г., показва проучване на IHS Markit.
Единствено "сеизмична промяна" в търсенето на електромобили би опровергала тази прогноза, отбелязаха от базираната в Лондон група. Преди това анализатори в Exane BNP Paribas обявиха, че френските производители на коли PSA и Renault са най-силно застрашени от плащането на сурови глоби.
Санкциите биха се отразили негативно на печалбата на компаниите в индустрията, като поради тази причина те ще се стремят да спазват новите регулации на всяка цена.
Автомобилните производители знаят за въвеждането на новите по-строги правила в ЕС от няколко години. Въпреки това много тях изпитват трудности да ограничават отделянето на въглероден диоксид във въздуха. През 2017 г. емисиите на въглероден диоксид нараснаха за пръв път от много време, тъй като беше отчетен ръст на продажбите на коли на газ.
Как реагират автомобилните компании
Притесненията относно прехода на автомобилните компании към производството на електромобили нараства, като това винаги се отразява на акциите на групите. През 2015 г. Американската агенция по опазване на околната среда (EPA) уличи германската компания Volkswagen в манипулиране на резултатите за нивата на отделяне на вредни емисии от техни автомобили в периода между 2008 г. и 2015 г. Скандалът се отрази на стойността на акциите на Volkswagen. Поради това групата започна да изпълнява мащабни стратегии за засилено производство на електрически коли.
Цената на акциите на Renault е спаднала с 13% от началото на 2018 г., докато през същия период книжата на Daimler са поевтинели със 17%.
Средните нива на отделян въглероден диоскид в страните от ЕС ще достигнат 122.9 грама на километър, което е с 8 грама повече от поставената норма, прогнозират от IHS. Все повече автомобилни компании представят електрически версии на най-популярните си модели, за да се справят със затягащия се контрол за отделянето на вредни емисии във въздуха.
Производителите на автомобили, които не успяват да се справят с риска от отделянето на високи нива на вредни емисии във въздуха, са застрашени от сурови глоби от Европейския съюз (ЕС), съобщава Bloomberg.
0 коментара