Борсовият регулатор в САЩ започва проверка на Tesla
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Борсовият регулатор в САЩ започва проверка на Tesla

Бордът на директорите на Tesla заяви, че е бил информиран от Илън Мъск миналата седмица за намеренията му да свали компанията от борсата

Борсовият регулатор в САЩ започва проверка на Tesla

Комисията по ценни книжа пита защо съобщението на Илън Мъск е било направено в Twitter

Кирил Кирчев
4192 прочитания

Бордът на директорите на Tesla заяви, че е бил информиран от Илън Мъск миналата седмица за намеренията му да свали компанията от борсата

© Reuters


Американският борсов регулатор започна проверка на Tesla, след като във вторник основателят и главен изпълнителен директор на компанията Илън Мъск съобщи в Twitter, че предвижда да свали производителя на електрически автомобили от борсата. Това съобщава Wall Street Journal, като се позовава на източници, запознати с въпроса. Условието за изпълнението на плана е акциите на компанията да стигнат цена 420 долара, а за сделката ще са нужни 72 млрд. долара.

Защо през социалната платформа

Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ (SEC) е попитала компанията дали съобщението на Мъск се основава на реални факти и защо е било направено чрез онлайн платформата, а не чрез официално подаване на документи. Засега от регулатора и компанията не коментират темата.

SEC обикновено дава възможност на компаниите да разпространяват новини чрез социални медии, като условието е те предварително да са казали на акционерите, че могат да ги използват в допълнение към регулаторните заявления.

В края на 2013 г. Tesla съобщи на инвеститорите да последват Twitter акаунта на Мъск за "допълнителна информация" за компанията. Но специализирани във финансовата сфера адвокати предупредиха, че Мъск може да се окаже в затруднение, ако част от изявлението, публикувано във вторник, е невярна.

Според Томас Фарли, бивш президент на Нюйоркската фондова борса, регулаторните органи сравнително лесно биха проверили някои от изявленията на Мъск. Фарли каза пред сайта FinancialNews, че регулаторите могат да поискат да видят правни споразумения, които Tesla има с финансови партньори, или такива, които подкрепя сделката. "Ако финансирането е осигурено, има документация, която да покаже това", казва Фарли.

Липсва много информация

Tesla обаче засега не е разкрила никакви източници на финансиране на сделката и нито един инвеститор не е заявил публично, че подкрепя плана. В сряда членове на борда на директорите съобщиха, че през миналата седмица са били уведомени за плана. Според баланса на компанията към 30 юни тя разполага с 2.2 млрд. долара в брой.

Компаниите трябва да попълнят формуляр на SEC, за да уведомят акционерите за важни събития. За най-важните въпроси те имат 4 работни дни, в които да подадат уведомление. Има редица примери за налагане на глоба на компании, които не са спазили крайния срок, но не е ясно дали уведомлението на борда за плана на Мъск подлежи на подобно изискване.

Американският борсов регулатор започна проверка на Tesla, след като във вторник основателят и главен изпълнителен директор на компанията Илън Мъск съобщи в Twitter, че предвижда да свали производителя на електрически автомобили от борсата. Това съобщава Wall Street Journal, като се позовава на източници, запознати с въпроса. Условието за изпълнението на плана е акциите на компанията да стигнат цена 420 долара, а за сделката ще са нужни 72 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle

    Ще бъде интересно, ако осигуреното финансиране със скромните 72 млрд. долара, се окаже подход, към плавния или по- рязък фалит. Реално , дори БМВ/която се оценява на около 20 млрд/ има около 90млрд дългове, но има годишна чиста печалба от около 7,5 млрд. При Мъск печалби........................не знам дали още има...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK