С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 11 авг 2018, 13:51, 4643 прочитания

Mazda, Suzuki и Yamaha също си признаха, че са фалшифицирали тестове за вредни емисии

Японските автопроизводители се извиниха за случилото се, но акциите им паднаха

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Volkswagen (май-август)

Увеличаване

"Извинявам се дълбоко и ще направя всичко възможно да не се повтори този случай."
Тоширо Сузуки, главен изпълнителен директор на Suzuki
Японските компании Mazda, Suziki и Yamaha признаха, че са фалшифицирали данни за емисиите отработени газове на автомобили. Това обяви транспортното министерство на Япония, съобщава Reuters.

Масови нередности


Резултатите стават ясни, след като правителството разпореди 23 производителя на автомобили и мотоциклети да направят проверка на тестовете след разкритията преди месец, че Subaru и Nissan също са представили неверни данни от тестовете за вредни емисии миналата година. Поведението на компаниите за автомобили в световен мащаб е подложено на интензивен контрол, след като германската Volkswagen инсталира таен софтуер през 2015 г. в стотици хиляди американски дизелови автомобили, за да преправи тестовете за вредни газове.

Японските компании не са направили закононарушения и случаят не е предизвикал масово недоволство. Нарастващият списък с нередности обаче удря по репутацията на индустрията в страната, която би трябвало да произвежда висококачествени продукти.

На какво се дължат разминаванията



Нито един от автопроизводителите не е открил да има значителни проблеми с действителните емисии и с горивната ефективност на автомобилите, които са били предназначени за продажба в Япония и не планират да ги връщат обратно.

Suzuki, четвъртата по големина компания за автомобили в Япония, съобщи, че от 12 819 взети проби от превозни средства, проверени за състояние на горивото и вредни емисии от юни 2012 г., 50% са били тествани неправилно.

Mazda заяви, че има нередности при 4% от проверките на автомобилите ѝ, което прави малко над 70 автомобила. При случая с Yamaha, нередности са открити при 2% от превозните средства.

Компаниите се извиниха за случилото се.

Другите компании

През юли тази година Nissan призна, че неправилно е измервала вредните емисии отработени газове на 19 модела автомобили, продавани в Япония. Kobe, Mitsubishi и Toray - всички ключови доставчици на части за превозни средства, се съгласиха, че ще предоставят данни за продуктите си миналата година.

През юни главният изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер беше арестуван заради манипулациите с показанията за отделяните газове от дизелови коли на Audi, притежавана от VW.

Много от производителите на автомобили, които вече се сблъскаха с по-слаби продажби, бяха и под натиск от предложените от президента Доналд Тръмп тарифи върху вносните автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 49 прочитания

Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква

EBay, Stripe, Mastercard и Visa обявиха, че се оттеглят от него, след като това вече направи PayPal

14 окт 2019, 459 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Tata преодоля сътресенията в ръководството

Съдебно решение сложи край на 18 месеца спорове между индийската компания и бившия ѝ председател

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма