Mazda, Suzuki и Yamaha също си признаха, че са фалшифицирали тестове за вредни емисии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mazda, Suzuki и Yamaha също си признаха, че са фалшифицирали тестове за вредни емисии

Грешките са свързани с леки отклонения в скоростта на превозните средства по време на тестването, които са довели до невалидност на резултатите

Mazda, Suzuki и Yamaha също си признаха, че са фалшифицирали тестове за вредни емисии

Японските автопроизводители се извиниха за случилото се, но акциите им паднаха

5075 прочитания

Грешките са свързани с леки отклонения в скоростта на превозните средства по време на тестването, които са довели до невалидност на резултатите

© Reuters


"Извинявам се дълбоко и ще направя всичко възможно да не се повтори този случай."

Тоширо Сузуки, главен изпълнителен директор на Suzuki

Японските компании Mazda, Suziki и Yamaha признаха, че са фалшифицирали данни за емисиите отработени газове на автомобили. Това обяви транспортното министерство на Япония, съобщава Reuters.

Масови нередности

Резултатите стават ясни, след като правителството разпореди 23 производителя на автомобили и мотоциклети да направят проверка на тестовете след разкритията преди месец, че Subaru и Nissan също са представили неверни данни от тестовете за вредни емисии миналата година. Поведението на компаниите за автомобили в световен мащаб е подложено на интензивен контрол, след като германската Volkswagen инсталира таен софтуер през 2015 г. в стотици хиляди американски дизелови автомобили, за да преправи тестовете за вредни газове.

Японските компании не са направили закононарушения и случаят не е предизвикал масово недоволство. Нарастващият списък с нередности обаче удря по репутацията на индустрията в страната, която би трябвало да произвежда висококачествени продукти.

На какво се дължат разминаванията

Нито един от автопроизводителите не е открил да има значителни проблеми с действителните емисии и с горивната ефективност на автомобилите, които са били предназначени за продажба в Япония и не планират да ги връщат обратно.

Suzuki, четвъртата по големина компания за автомобили в Япония, съобщи, че от 12 819 взети проби от превозни средства, проверени за състояние на горивото и вредни емисии от юни 2012 г., 50% са били тествани неправилно.

Mazda заяви, че има нередности при 4% от проверките на автомобилите ѝ, което прави малко над 70 автомобила. При случая с Yamaha, нередности са открити при 2% от превозните средства.

Компаниите се извиниха за случилото се.

Другите компании

През юли тази година Nissan призна, че неправилно е измервала вредните емисии отработени газове на 19 модела автомобили, продавани в Япония. Kobe, Mitsubishi и Toray - всички ключови доставчици на части за превозни средства, се съгласиха, че ще предоставят данни за продуктите си миналата година.

През юни главният изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер беше арестуван заради манипулациите с показанията за отделяните газове от дизелови коли на Audi, притежавана от VW.

Много от производителите на автомобили, които вече се сблъскаха с по-слаби продажби, бяха и под натиск от предложените от президента Доналд Тръмп тарифи върху вносните автомобили.

Движение на акциите на Volkswagen (май-август)
"Извинявам се дълбоко и ще направя всичко възможно да не се повтори този случай."

Тоширо Сузуки, главен изпълнителен директор на Suzuki

Японските компании Mazda, Suziki и Yamaha признаха, че са фалшифицирали данни за емисиите отработени газове на автомобили. Това обяви транспортното министерство на Япония, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ubh25564499 avatar :-|
    ubh25564499

    Японци... Извиняват се за 2% нередовно тестване, а фолксваген с 100% какво да кажат?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK