Зелена светлина за новите влакове на БДЖ
Четири компании са били попитани за индикативни цени за нови мотриси за 450 млн. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
БДЖ се е допитала до четири компании за изчисляването на парите, необходими за купуване на новите мотрисни влакове. Това са PESA Bydgoszcz, Stadler Rail Management, Skoda Transportationa и Siemens.
Това се вижда от проекта за инвестиционен разход за придобиване на нов подвижен състав за нуждите на "БДЖ – Пътнически превози", представен за одобрение на Министерския съвет. Той беше одобрен на 20 юли, като министърът на транспорта сега е отговорник за изпълнението на проекта.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
С бясна скорост се налива вода в продънената кофа. Ами ниската скорост не зависи от подвижния състав, а от състоянието на трасето, Ако ще БДЖ да купи влакове-стрела скоростта пак ще е 50-60км/час просто щото по тези трасета повече не може.
Вместо да пръска стотици милиони за подвижен състав по-добре е да си оправи трасетата.
Цялата налична ЖП инфраструктура на БДЖ е за ремонт и подмяна обосенно наложителен в Релсовият път. Имаме заводи за цимент имаме машини,фирми и достатъчно работници инженери и персонал .
Не разбирам защо в 21 в. не оправим целият релсов път ,което ще ускори бизнеса неимоверно и ще донесе приходи в милиарди.
https://www.youtube.com/watch?v=5uxsFglz2ig
До коментар [#2] от "Aletheya":
Ми 'щото трябва да се краде бе, Алетея! Едни хора да дадат едни пари за една работа, на едни други хора, който казаха "Ще видим!". Ремонтите по ЖП линиите трябва да продължават ЗАВИНАГИ! От 2002ра насам имам почти непрекъснати наблюдения за Подбалканската линия. Всяка 2ра година я "ремонтират". Всяка втора, заклевам се, не преувеличавам. Това е от 16 години насам, това само моето скромно наблюдение! Да не говорим за останалата част от инфраструктурата. Да не говорим пък съвсем за лобитата на автобусните превозвачи, които мило и драго дават само да няма БДЖ изобщо, никога вече.
До коментар [#1] от "Николай Николов":
М да, те затова направиха "Експресите" на "Ускорен Бърз Влак", щото според изискванията на ЕС, "Експрес", е влак, който, за времето на движението си, т.е. без престоите на гари, докато кара, средната му скорост е 100 км/ч или повече. Примерно, с престоите заедно, Чайката да стига от Сливен до София за 4 часа. ИИИ да, навремето си ги е правила за толкова. Имам многочислени спомени по темата. Със същите Шкоди, само по-новички. Така, че наистина, релсите са зле, няма смисъл да взимаме мега-локомотивите, при положение, че релсите са зле.
[quote#2:"Aletheya"]Цялата налична ЖП инфраструктура на БДЖ е за ремонт и подмяна обосенно наложителен в Релсовият път. [/quote]Нашата работа е вода гази, жаден ход. В БА има цял инженерен полк дето сидят и си чоплят носовете. Еквивалентът в САЩ са "Corps of Engineers", които в мирно време строят язовирни диги, мостове, пътища и друга инфраструктура. А на нас от НАТО и без това ни казаха, че трябва ъпгрейднем жп инфраструктурата защото при нужда преносът на техника ще е прекалено бавен. Та, на кратко, трябва да ги юрнат тези шкембелии от Инженерния Полк да оправят трасетата. И без това всеки ден им текат заплати поне някоя работа ще свършат.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.