С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 13 авг 2018, 12:43, 9915 прочитания

Зелена светлина за новите влакове на БДЖ

Четири компании са били попитани за индикативни цени за нови мотриси за 450 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
БДЖ се е допитала до четири компании за изчисляването на парите, необходими за купуване на новите мотрисни влакове. Това са PESA Bydgoszcz, Stadler Rail Management, Skoda Transportationa и Siemens.

Това се вижда от проекта за инвестиционен разход за придобиване на нов подвижен състав за нуждите на "БДЖ – Пътнически превози", представен за одобрение на Министерския съвет. Той беше одобрен на 20 юли, като министърът на транспорта сега е отговорник за изпълнението на проекта.


Компанията вече обяви, че е пресметнала, че са й необходими 85 нови влака, които да бъдат купени на два етапа. Първите 42 броя - до 2023 г., а втората порция от 43 - до 2028 г., което ще поднови наличния подвижен състав на 85%.

Какви са сметките

За първата партида 42 мотриси беше изчислено, че са необходими 450 млн. лв. Те трябва да дойдат от капиталовия трансфер от държавата в размер на 35 млн. лв. в продължение на 10 години плюс още 100 млн. лв., които вече бяха отпуснати. БДЖ и в момента получава всяка година капиталови трансфери, но не е пускала големи поръчки за покупка на нови влакове. Сега компанията се активизира и за мащабни ремонти за огромна част от подвижния си състав, като междувременно беше под заплаха да бъде обявена във фактически фалит заради необслужване на дълговете си.



За въпросните 42 електрически мотриси, които ще са три вида: 22 броя с по 230 места с повишен комфорт, 8 броя с 230 места със стандартен комфорт и 12 броя със по 150 места със стандартен комфорт, PESA е посочила индикативна цена от 390 млн. лв., Stadler - 563 млн. лв., Skoda - 564 млн. лв., и Siemens - 630 млн. лв. В резултат на тези индикативни оферти е определена и нужната инвестиция от 450 млн. лв.

С какво вози БДЖ

Към момента локомотивите на "БДЖ - Пътнически превози" са на средна възраст около 40 години. Изключение са новите мотрисни състави серии 10 (дизелови - 25 на брой), 30 и 31 (електрически - 24 на брой).

Над 65% от вагоните са над 25-годишни (изключение правят 30 броя спални вагони) и "не отговарят на европейските стандарти по отношение на скорости, комфорт, хигиена и качество, а поддържането и ремонтът им изискват значителни средства", пише в проекта. Средната скорост на влаковете на БДЖ е една от най-ниските в Европа, като при проектни скорости 120-140 км/ч движението на влаковете се осъществява със 70-90 км/ч, а по отделни участъци от мрежата с 50-60 км/ч, за да се гарантира безопасното движение. Всичко това е причина за намаляване на конкурентоспособността на железницата. Недостиг на подвижен жп състав също има. Необходимите локомотиви са 128, а използваните 118. При вагоните нужни са 461, а тези в експлоатация - 389.

Все още остава неясно какво ще прави компанията с настоящия подвижен състав, за който бяха пуснати големи поръчки за ремонти, какво и как ще бъдат платени те.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Построеното от "Трейс Груп Холд" през 2019 г. Построеното от "Трейс Груп Холд" през 2019 г.

Българската компания успешно развива своята дейност на европейския строителен пазар

18 ное 2019, 1113 прочитания

Американските компании са предпазливи за разходите заради търговската война 1 Американските компании са предпазливи за разходите заради търговската война

Ръководителите предвиждат слаб спад на капиталовите инвестиции и през четвъртото тримесечие

17 ное 2019, 846 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Дънди прешъс металс Челопеч" увеличава приходите си с 24% за полугодието

Резултатите се дължат на поскъпването на металите и по-високото съдържание на мед и злато в произведения концентрат

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10